Kauanko yrititte tulla raskaaksi?
Meillä yritystä takana nyt 7kk tuloksetta. Joka kuukausi sama toivo herää ja sitten menee pois. Onko 7kk teistä pitkä aika yrittämiseen? Kauanko teillä meni, että tulitte raskaaksi?
Olen 29-v.
Kommentit (77)
Kiitos, pitää varmaan yrittää saada miestä vielä käännytettyä hoitojen suhteen.
Ap
Ainakaan ei kannata heittää lapsitoiveita hukkaan yhden nahjus miehen takia.
Kymmene vuotta nyt mennyt eikä mitään ole tapahtunut
Terveisin pena vladivostokista
Lähes ensiyrittämällä, 4 x. Tosin vain 2 lasta sain.
Me harrastimme seksiä 3 kertaa ilman ehkäisyä ja tulin raskaaksi.
Kertalaakista osui, on sen verran hyvä ase ja panokset.
Meillä meni reilu vuosi, että ensimmäinen tärppäsi. Olin 27 ja jo luovuttamassa. Toisesta ajateltiin, että voi mennä myös kauan, joten mentiin ilman ehkäisyä heti kun tälle kanssakäymiselle annettiin lupa. Ja lapsilla onkin ikäeroa vuosi ja 3kk. Toinen onnistui siis paremmin.
Vinkkinä ap:lle, epätoivoisena kokeilin ensimmäisen kohdalla kaikki kikka kolmoset, että raskautuisin. Aloin käyttämään Maca-jauhetta kun luin jostain, että se voisi edesauttaa raskaaksi tulemista. Ehkä kuukauden olinkin käyttänyt tätä kun tein positiivisen raskaustestin. Sattumaako vai ei, sitä en tiedä mutta kannattaa yrittää jos tästä olisi apua :) Kyllä se lapsi teillekin vielä siunautuu, olen siitä täysin varma.
Ovulaatio lähestyy ja toivo herää uudelleen..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua lapsettomuushoitoihin miksi? Anteeks vaan mutta miehen osuus siinä on ihan olematon purkkiin runkkaaminen, jos miehessä ei oo "vikaa" . Sen purkin voi jopa kotona täyttää ja viedä sairaalalle jos asuu tarpeeksi lähellä.
Kyllä se luomu on paras, jos lapsi saadaan alulle vain keinotekoisesti niin samaa lääkärirumbaa tulee olemaan sen koko elämäkin sitten
Mitä sää selität? Siskolla on 2 tehtyä ja 1 luomu. Kaikki yhtä terveitä. Alkutyyli vain eri kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Nostan. Minulle sanottiin sairaalassa, että kannattaa yrittää max. 6kk luomusti. Eikö tämä ole aika lyhyt aika? Jatkaisitko silti yrittämistä?
Ap
Älä yritä.
Tunnen naisen jolla endometrioosi ja nopeasti hakeutuivat lääkäriin. Kaksi lasta tuli suht pitkien hoitojen jälkeen ja kolmatta ei onnistuneet ja jättivät hoidot. Se kolmas tuli paljon myöhemmin aivan yllättäen ja luomuna. Hakeutukaa ap ihmeessä jo nyt lääkäriin ja miehelle voi kertoa että tutkiminen ei vielä tarkoita hoitoja. Aasi tyyppi jos ei suostu edes tutkimuksiin. Haluatko elää kenties lapsettomana sen kanssa tiedostaen että et saanut mahdollisuuttakaan?
Kaksi kuukautta. Poika tuli, 3880g ja 53 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua lapsettomuushoitoihin miksi? Anteeks vaan mutta miehen osuus siinä on ihan olematon purkkiin runkkaaminen, jos miehessä ei oo "vikaa" . Sen purkin voi jopa kotona täyttää ja viedä sairaalalle jos asuu tarpeeksi lähellä.
Kyllä se luomu on paras, jos lapsi saadaan alulle vain keinotekoisesti niin samaa lääkärirumbaa tulee olemaan sen koko elämäkin sitten
Mitä sää selität? Siskolla on 2 tehtyä ja 1 luomu. Kaikki yhtä terveitä. Alkutyyli vain eri kahdella.
Niinpä.
Ei munasolu "voi tietää" tapahtuuko hedelmöittyminen kehon sisällä vai lasimaljassa. Munasolu lilluu sopivan lämpöisessä nesteessä ja odottelee siimahäntien saapumista. Hedelmöittynyt alkio siirretään kohtuun kasvamaan tavalliseen tapaan. Sinänsä hedelmöittymisessä ei ole mitään keinotekoista. Ihan samalla tavalla sukusolut hedelmöittyy joka tapauksessa. Munasolu ja siittiö hoitavat sen homman ihan itse.
Julkisella puolella hedelmöityshoitoon päästyä voi joutua jonottamaan hyvin pitkään. Samoin hoidot voi jatkua jopa useita vuosia.
Kannattaa olla ajoissa liikkeellä! Ettei jää harmittamaan loppu elämäksi oma aikaansaamattomuus.