Kauanko yrititte tulla raskaaksi?
Meillä yritystä takana nyt 7kk tuloksetta. Joka kuukausi sama toivo herää ja sitten menee pois. Onko 7kk teistä pitkä aika yrittämiseen? Kauanko teillä meni, että tulitte raskaaksi?
Olen 29-v.
Kommentit (77)
Nostan. Minulle sanottiin sairaalassa, että kannattaa yrittää max. 6kk luomusti. Eikö tämä ole aika lyhyt aika? Jatkaisitko silti yrittämistä?
Ap
4 x 18 kk
siis neljä raskautta ja jokaista 1,5 vuotta
kaikki kolme raskautta alkoivat ensimmäisestä yrityksestä - aika uskomatonta! Edes keskenmenoa ei tullut. Ei minulla kuitenkaan elämässä kaikki asiat ole menneet yhtä onnekkaasti!
Nainen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä.
Kyllä taisi kaikki lapseni kertalaakista tulla. Ei siis tarvinnut yrittämällä yrittää.
Semmoisen olen huomannut, että stressaaminen raskaaksi tulemisesta vaikuttaa negatiivisesti siihen. Tiedän ihmisiä, jotka on vuosia yrittäneet lasta, eikä ole tullut. Mutta kun lopulta ovat luovuttaneet yrittämisen , niin melko pian ovat raskaaksi tulleet.
Eli ilman mitään paineita ja pakkoa elää ja jättää ehkäisyn väliin , niin voi olla auttava tekijä. Toki on monia syitä muitakin, ettei vaan tule raskaaksi.
Saako kysyä onko siellä elävää spermaa kun ovuloit?
Joillain ne elää päivän joillain ne matkaa sinne päiviä...
Onko homma tehty oikein vai vasta kun alkaa tikussa palkki nousta? Kai tiedät että joskus voi olla kaksi huippua? Ootko lukenut julkaisuja?
Vuosi kannattaa yrittää luomusti, ellei sinulla ole ikää, sanotaanko yli 35-38 v. Toki kilpirauhasarvot voi jo yrityksen alkuvaiheessa tarkistuttaa, TSH oltava alle 2 (mieluusti 1-2) ... tätä ei moni lääkärikään tiedä. Foolihappoa kannattaa ruveta syömään myös.
38 vuotta kunnes tajusin olevani biologisesti mies.
Sinulla ei vielä ole paljon ikää, niin varmaan vuoden voisi yrittää. Itse tulin raskaaksi saman tien, mutta endometrioosin saatuani en enää ollenkaan toista kertaa, joten lapsiluku jäi yhteen. Endometrioosia hoidettiin usealla leikkauksella, mutta raskautuminen ei vaan onnistunut enää. Kaduttaa, etten yrittänyt koeputkihedelmöitystä.
Eka 6kk, toka 4kk, vika 18kk.
Lapsettomuushoitoihin ei pääse ennenkuin on ainakin vuosi yritetty, eli vielä ei epänormaali tilanne teillä.
Tsemppiä matkaan, ja koita olla stressaamatta <3
Vierailija kirjoitti:
Nostan. Minulle sanottiin sairaalassa, että kannattaa yrittää max. 6kk luomusti. Eikö tämä ole aika lyhyt aika? Jatkaisitko silti yrittämistä?
Ap
Kannattaa kuunnella sairaalan neuvoja. Endometrioosi heikentää raskaaksi tulemisen mahdollisuutta, joten apua kannattaa hakea jo 6 kk yrityksen jälkeen.
Vuosissa kesti ja yksi saatiin. Alle vuosi on vielä lyhyt aika vaikka tuntuu pitkältä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mikä sairaala? Oudosti sanottu, mitähän ehdottavat epäluomuksi konstiksi, kun ei lapsettomuushoitoihin pääse ennen vuotta?
Ja totta kai jatkaisin jos haluaisin vauvan, mikä kysymys tuo nyt oli! Yksi tuttuni yritti 8v ennenkun tärppäsi, eli 6kk on vielä tosi lyhyt yrittämisaika.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei vielä ole paljon ikää, niin varmaan vuoden voisi yrittää. Itse tulin raskaaksi saman tien, mutta endometrioosin saatuani en enää ollenkaan toista kertaa, joten lapsiluku jäi yhteen. Endometrioosia hoidettiin usealla leikkauksella, mutta raskautuminen ei vaan onnistunut enää. Kaduttaa, etten yrittänyt koeputkihedelmöitystä.
Juuri siksi ap:n tulisi hakeutua hoitoihin, ettei ensimetrioosi ehdi tehdä tuhojaan. Miksi annat siis hänelle päinvastaisia neuvoja kuin lääkärit?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taisi kaikki lapseni kertalaakista tulla. Ei siis tarvinnut yrittämällä yrittää.
Semmoisen olen huomannut, että stressaaminen raskaaksi tulemisesta vaikuttaa negatiivisesti siihen. Tiedän ihmisiä, jotka on vuosia yrittäneet lasta, eikä ole tullut. Mutta kun lopulta ovat luovuttaneet yrittämisen , niin melko pian ovat raskaaksi tulleet.
Eli ilman mitään paineita ja pakkoa elää ja jättää ehkäisyn väliin , niin voi olla auttava tekijä. Toki on monia syitä muitakin, ettei vaan tule raskaaksi.
Helppo sun on sanoa et ei paineita ;)
Niitä paineita tulee varsinkin silloin, kun koittaa yrittää olla ottamatta paineita, jotta tulis raskaaksi. Tiedän että näinhän se on et rentona raskautuu helpommin, mutta kun ei mieli toimi kuin robotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mikä sairaala? Oudosti sanottu, mitähän ehdottavat epäluomuksi konstiksi, kun ei lapsettomuushoitoihin pääse ennen vuotta?
Ja totta kai jatkaisin jos haluaisin vauvan, mikä kysymys tuo nyt oli! Yksi tuttuni yritti 8v ennenkun tärppäsi, eli 6kk on vielä tosi lyhyt yrittämisaika.
Endometrioosin kohdalla on niin, että pitempi luomuyritys vaan pahentaa sairautta, kun ollaan pitkään ilman hormoniehkäisyä. Siksi suosittelevat hakeutumaan tutkimuksiin jo 6 kk yrityksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi ap:n tulisi hakeutua hoitoihin, ettei ensimetrioosi ehdi tehdä tuhojaan. Miksi annat siis hänelle päinvastaisia neuvoja kuin lääkärit?
Vuosi on tavanomainen aika. Oletin, että kun on diagnoosi jo endosta, niin se olisi hoidossa jollain tapaa.
Meillä meni kaksi vuotta ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Hän syntyi, kun olin 28-v.
6kk, kunnes mentiin lapsettomuushoitoihin, koska mullakin on endometrioosi. Siellä todettiin ettei olisikaan ollut mahdollista raskautua luomusti, endo on tukkinut munanjohtimet. Ivf- hoidolla saatiin sit lapsi suht nopeasti.
Menisin sinuna hoitoihin, tai vähintään aukiolotutkimukseen jos kerta teille on sitä jo 6kk jälkeen suositeltukin.
Sairastan myös endometrioosia.
Ap