Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjanmaalaisille kysymys

Vierailija
04.07.2024 |

Pohjanmaalaiset, mitä mieltä olette kotiseutunne maisemista? Minun, ulkopuolisen, silmään seudun tasaisuus on kuolettavan tylsää. Jotenkin myös häiritsee se, että voi nähdä vaikka kuinka kauas muiden pihoille, jos ei ole puskia peittämässä. Kaikki lähistöllä olevat tietää kuka on kenelläkin kyläilemässä ja vastaavaa. Miten itse koette asian?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa pohjalainen

Väärin. Pohojalaanen.

Riippuu murteesta. Niitä on monia täällä Kristiinankaupunkista Ouluun välisellä alueella

Varsinkin, kun Pohjois-Pohjanmaa päättyy Kuusamoon.

Juu sorry tuli virhe. Korjasin sen tuossa alempana

Vierailija
22/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tasainen maisema on siis ihmisten mieleen. Eikö ole ketään paikallista, jota tasaisuus häiritsee? Ja tuo pihaan liittyvä kysymys minua on tosiaan askarruttanut pidempään. Itse olen sitä sorttia, että tarvitsen omaa tilaa ja rauhaa. Usein olen ohimennessä ihmetellyt taloja, joiden pihoille tosiaan näkyy ihan esteettä kaukaakin. Varmaan ahdistuisin siellä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tasainen maisema on siis ihmisten mieleen. Eikö ole ketään paikallista, jota tasaisuus häiritsee? Ja tuo pihaan liittyvä kysymys minua on tosiaan askarruttanut pidempään. Itse olen sitä sorttia, että tarvitsen omaa tilaa ja rauhaa. Usein olen ohimennessä ihmetellyt taloja, joiden pihoille tosiaan näkyy ihan esteettä kaukaakin. Varmaan ahdistuisin siellä.

Ap

Ei ole täysin mieleen, kun lapsena oli vaikea löytää kunnon kelkkamäkejä. Se aina harmitti. 

Vierailija
24/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole täysin mieleen, kun lapsena oli vaikea löytää kunnon kelkkamäkejä. Se aina harmitti. 

Mutta muuten suht.komiaa nuo lakeudet kyllä

Vierailija
25/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan sitä maisemaa. Siellä silmä lepää ja mieli tyyntyy.

Vierailija
26/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo pohjalainen, ja käynyt vain pari kertaa Vaasan seudulla, mutta vastaan, että todella ruman yksitoikkoiset ja ankeat maisemat verrattuna esim. Itä-Suomen vaaramaisemiin.

Vierailija
27/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi lakeus tuntui tylsältä. Nykyään olen alkanut tykkää lakeudesta. Ei kiinnosta naapurit ja saa olla ihan rauhassa. Asun Pohjanmaalla mut en pohjanmaalainen.

Vierailija
28/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasaisuuteen kiinnitä huomiota paitsi silloin kun on juuri käynyt jossain muualla katsomassa vuoria. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla että näkee toisten pihoihin. Näkeehän muuallakin jos pihan ohi kulkee? Kyllä pohjanmaallakin puut ja pensaat kasvaa jos näkösuojaa haluaa. Jos ei halua niin talon asukkaasta on varmaan ok että muut voivat nähdä pihan. 

Vierailija
29/30 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ei silimä pökkää.

Vierailija
30/30 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en oo pohjalainen, ja käynyt vain pari kertaa Vaasan seudulla, mutta vastaan, että todella ruman yksitoikkoiset ja ankeat maisemat verrattuna esim. Itä-Suomen vaaramaisemiin.

En minä vaaramaisemiakaan väheksy ollenkaan, vaikka Pohjanmaalta olen. Enkä järvi-Suomea, lappia ym. Kaunis on kotomaamme, missä kulkeekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi