Olen ollut viimeisen puolen vuoden aikana kaksi kuukautta flunssassa
Ensin oli korona tammikuussa, ja sen jälkeen vielä kolme muuta flunssaa. Nyt taas kipeänä. Muilla tällaista?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Olet heikko. Syö enemmän monivitamiineja ja monipuolisesti sekä nuku säännöllisesti hyvin. - terveisin ei flunssaa kahteen vuoteen
Teen jo tuon kaiken, mutta ei vaan auta. Stressiä tosin on liikaa.
Ap
Hmm ei lääkärissä käynti ois mitään
Tai jos sulla oikeasti on ollut stressiä paljon niin eipä ihme
Terveellistä ruokaa vaan, lepoa ja kevyttä urheilua.
Onko sinulla mahdollisesti homeelle altistumista tai esim. oletko kolunnut vanhaa kellaria tai puuliiteriä. Myyräkuume voi oireilla noin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm ei lääkärissä käynti ois mitään
Tai jos sulla oikeasti on ollut stressiä paljon niin eipä ihme
Terveellistä ruokaa vaan, lepoa ja kevyttä urheilua.
Verikokeissa ei ole mitään poikkeavaa, ja miehellänikin on ollut muistaakseni kaikki samat taudit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mahdollisesti homeelle altistumista tai esim. oletko kolunnut vanhaa kellaria tai puuliiteriä. Myyräkuume voi oireilla noin.
Ei pitäisi olla. Asun uudessa asunnossa ja työskentelen enimmäkseen etänä tai sitten uudessa toimistossa.
Ap
Pesetkö käsiäsi? Siis ihan kunnolla eikä sellaisella parin sekunnin huuhtaisulla niin kuin monet.
Pisti silmään tuo toimistotyö. Uudehkossa toimistossa työskennellessäni olin kipeä koko ajan. Sisäilma, VOC-päästöt, työkavereiden hajusteet. Sairastelu loppui alan vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet heikko. Syö enemmän monivitamiineja ja monipuolisesti sekä nuku säännöllisesti hyvin. - terveisin ei flunssaa kahteen vuoteen
Ap
Syö hapankaalia ja muita fermentoituja eli hapatettuja elintarvikkeita. Saat suolistosi kuntoon, vastustuskyky lähtee sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö käsiäsi? Siis ihan kunnolla eikä sellaisella parin sekunnin huuhtaisulla niin kuin monet.
Pesen kyllä ihan jatkuvasti ja kunnolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Syö hapankaalia ja muita fermentoituja eli hapatettuja elintarvikkeita. Saat suolistosi kuntoon, vastustuskyky lähtee sieltä.
Varmasti hyvä neuvo, mutta jotenkin ei kyllä maun puolesta houkuttele yhtään.
Ap
Ystävälläni oli kerran D-vitamiinivaje, ja siksi hän oli jatkuvasti kipeä. Oletko varma, että syöt terveellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläni oli kerran D-vitamiinivaje, ja siksi hän oli jatkuvasti kipeä. Oletko varma, että syöt terveellisesti?
Juu, ja syön vitamiineja myös purkista (B12, C, D, monivitamiini, biotiini).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja syön vitamiineja myös purkista (B12, C, D, monivitamiini, biotiini).
Ja rautaakin syön.
Ap
Olen opettaja, ja 20 vuotta puskin lukuvuoden läpi myös pikkuflunssaisena. Oppilailta kun tarttuu kaikki. Olen jäänyt kotiin vain, jos on noussut kuume. Viime talvena päätin, että on se nyt ihme, jos ei meikäläinenkin saa sairastaa flunssaa kotona. Flunssaoireiden ilmaantuessa ilmoitin esimiehelle, että olen sairas ja jään kolmeksi päiväksi kotiin (+ viikonloppu siihen perään). Kas kummaa, kunnon levolla päihitin flunssan siinä kolmessa päivässä eikä siitä tullut mitään kolmen viikon iäisyysriesaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli miten?
No niin kuin kädet nyt yleensä neuvotaan pesemään.
Ap
Seirusteletko? Mä olin aikoinaan jatkuvasti kipeä, kun silloisen poikaystävän vaatehuoneessa oli kosteusvaurio.
Harrastatko mitään sellaisessa tilassa, missä (esim kuntosali, treenihalli jne) voisi olla hometta?
Korona heikentää T-solujen toimintaa ja sen myötä immuunipuolustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli miten?
No niin kuin kädet nyt yleensä neuvotaan pesemään.
Ap
Miten?