Kamalin matkakohde, jossa olet käynyt?
Minne et menisi enää koskaan uudestaan? Voi olla Suomessa tai ulkomailla, ja voi olla joko kaupunki, maa, hotelli, ihan mikä tahansa.
Kävin kääntymässä Napolissa välipysähdyksenä matkalla muualle, ja en kyllä varmaan maksaisi uudestaan siitä. Todella turvaton olo ja kauniiden rakennusten lisäksi iso osa taloista oli aidosti purkuvalmiita, siis sellaisia todellakin, että ulkokuoretkin on rapistunut pois, eli ei ole kuin surulliset rauniot jäljellä. Kallista, en tiedä miksi.
Kommentit (92)
Tunisia, rahaa rahaa rahaa,suurinpiirtein jokainen käsi ojossa,tippiä odotetaan vieressä tuhisten ja muristen niin kauan kunnes saadaan jotain.
Vaikka tarjoilija tois siis uuden haarukan,niin sitä tippiä odotetaan sitte.
Vierailija kirjoitti:
Sotsi (1990-luvulla)
Mä kävin Sotsissa 10v sitten työmatkalla ja se oli hieno paikka. Ja Roza Hutoein laskettelukeskuksessa yms vaelluspaikoissa.
Harmi ettei Venäjälle enää voi ikinä matkustaa
Vierailija kirjoitti:
Milano. Odotin aivan toista jotenkin tympeä business kaupunki ? Ja huonoin pizza mitä ikänä olen syönyt ..
Joo Milano on nähty 2 tunnissa!
Itse koitan aina matkustaa uuteen kohteeseen jos vain mahdollista, mutta joskus työnpuolesta käyn samassa paikassa useaan otteeseen.
Mutta sellaisia kohteita, joissa on oikeasti vaikka pelottanut tai on ollut todella ankeaa on vain muutama. Näihin kuuluvat Romania, Bulgaria ja Venäjä. Viroon, Latviaan, Liettuaan ja Puolaankaan en hingu, niissä ei mitään erikoisempaa tapahtunut mutta mielestäni neuvostokulttuuri on suht vahva niissä edelleen. Kiinassa käyn suht usein mutten sinne huvikseni turistina lähtisi.
Oikeastaan kaikki muut maat ja kohteet kiinnostaa. Edellämainttuihin maihinkin voisin matkustaa jos joku reissun maksaisi mutten omia pennosia niihin uhraisi.
Vierailija kirjoitti:
Egypti. Järkyttävän likaista, saastaista, kakofoniaa. Ahdistelevia miehiä, kerjäläisiä, jalaton kerjäläinen veti kadulla itseään käsillä eteenpäin, joillain lapsilla oli silmät muuttuneet samean harmaan hopeanvärisiksi jonkin Niilin ameeban vuoksi. Ei koskaan enää sitä kurjuutta katsomaan.
Aivan kammottavaa että tuollaista elämää voi jotkut joutua elämään. Miten voi olla mahdollista edelleen tänä päivänä? Miksi ihmiset ei voi olla hyviä toisilleen?
Olen aika tarkka matkakohteiden kanssa, joten kovin pahoja huteja ei ole tullut. Milanossa ei ollut sinänsä mitään isompaa vikaa, mutta se oli vain tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Marokko Tanger, ei ole yksin matkustavan vaaleahiuksisen naisen paikka vierailla.
Egypti ei ole edes pullean miesseurassa matkustavan vaaleaverikön paikka.
Vierailija kirjoitti:
En menisi enää yksin Istanbuliin, oli turvaton olo
Millä lailla tuli turvaton olo?
Joku kirjoitti että Venäjälle ei voi enää koskaan matkustaa. Kyllä voi, sen kun vain matkustaa. Venäjällä käy koko ajan ulkomaalaisia matkailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Tunisia, rahaa rahaa rahaa,suurinpiirtein jokainen käsi ojossa,tippiä odotetaan vieressä tuhisten ja muristen niin kauan kunnes saadaan jotain.
Vaikka tarjoilija tois siis uuden haarukan,niin sitä tippiä odotetaan sitte.
Kuulostaa ihan Egyptiltä
Olen käynyt Pariisissa kaksi kertaa 2000-luvun alussa. Oli ihanaa, vaikka silloinkin sai varoa tiettyjä ihmisiä mm. Montmartren kukkulalla.
Mutta nyt Pariisi on jo pilattu.
Samoin Milano, jossa kävin syksyllä 2015.
Onneksi sain nähdä melkein sen aidon Pariisin. En aio mennä sinne pilaamaan muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Tallinna. Ylimielistä, välinpitämätöntä, jopa karkeaa asiakaspalvelua.
Virossa ja muissakin Itä-Euroopan maissa asiakaspalvelu on usein kuin Neuvostoliitossa. Tämä siitä huolimatta, että sosialistinen järjestelmä on loppunut kauan sitten ja asiakaspalvelija on nuori henkilö. Vaihtorahat heitetään tiskille, katsellaan muualle ja ollaan sen näköisiä että asiakas vois vaikka painua v ttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milano. Odotin aivan toista jotenkin tympeä business kaupunki ? Ja huonoin pizza mitä ikänä olen syönyt ..
Joo Milano on nähty 2 tunnissa!
Et sitten kerennyt Duomon katolla kavelemaan? Paljon jai kahdessa tunnissa nakematta.
Viro. Pentutehtailijat koko ajan kimpussa kaupustelemassa sairaita kissanpentuja.
Intia - ei ollut vaikea valita - köyhää, ankeaa, haisevaa
Vierailija kirjoitti:
Marokko Tanger, ei ole yksin matkustavan vaaleahiuksisen naisen paikka vierailla.
Eikö tuo muka ollut jo lähtiessä tiedossa
Olen käynyt vain Helsingissä, Oulussa ja Kajaanissa. Missään noista ei ollut kamalaa.