Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian jyrkkä mäki pyöräilijöille.

Vierailija
04.07.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c84f0544-289d-459e-b73f-1bfc108b687f

Tuo onkin tupakoitsijoille liian jyrkkä mäki. Olen pyöräillyt tuota mäkeä  1000 kertaa ylös, olen itse 48 v 90 kg mies. Helposti menee tuo mäki ylös hengästymättä. Minä kuljen kesät talvet fiillarilla viimeiset 30 vuotta.

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti monikaan ei ole tuota juttua lukenut... Eihän se mäki tuossa pääjuttu ollut kenellekään muulle kuin Iltalehden toimittajalle joka halusi päästä tekemään videon.

Hyvän kuuloinen ajatus, mukavaa kun kaupunki kehittyy nykyajan tarpeisiin paremmin sopivaksi. 

Se kallioiden merimaisema on miljoona kertaa arvokkaampi kuin se, että on pakko ruveta väkisin rakentamaan jotain surkeaa pyöräbaanaa vain siksi, että jotkut eivät jaksa pyöräillä jo olemassa olevaa pyörätietä.

Se kallioiden maisema on sitä arvokkaampi, mitä useampi siitä pääsee nauttimaan. Tällä hetkellä aika harva. Baanan tulon myötä todella monet.

Ihan sama jos jossain Kuussa on komea maisema, entä sitten? Kuka siitä siellä on nauttimassa? 

Mielestäni pyörätie ei maisemaa ainakaan pilaisi. Kivahan sitä ihmisten menoa olisi kalliolta katsella, ja vähän kauempana jos istuu niin pyörätietä ei edes näe. Ihmiset kuuluvat kaupunkeihin. Lisäisi myös mukavan alueen saavutettavuutta. Asun lähistöllä, minusta tämä on tervetullut muutos. Onhan se nykyinen pyöräilyreitti ihan kamala... En minä ainakaan uskalla sitä pyöräillä, sen verran hurjaa on liikenne. Tuon tultua on paljon parempi pyöräillä, lenkkeillä ja kävelläkin! 

Vierailija
162/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ihan hieno hanke. Vaan tulee maksamaan poskettomasti. Mutta Helsingillä sitä rahaa on.

Hankkeenahan tämä ei juuri tule kalliimmaksi per helsinkiläinen kuin joku lasten keinupuisto pikkukylään. 

Helsingissä kun on huomattavasti enemmän maksajia kuin pikkupaikoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen helsinkiläinen viherhippi ja vaikka kuinka kaupunkiani rakastan, niin tällaiset suunnitelmat saa mut näkemään punaista. Mäkiä on kaupunki täysi ja tämä ei ole ollenkaan pahin niistä, läheskään. Sitäpaitsi mäet kuuluvat pyöräilyyn ja jos oikeasti pitää joku mäki lanata, niin ei selitys ja peruste sille voi olla, että Espooseen rantareitille pääsee siitä sitten pyörällä mukavammin.

Se lisäksi kaupunki säästää niin monessa asiassa (esim varhaiskasvatuksen materiaaleissa), että tällainen rahan suuntaaminen tuntuu jo v ' ttuilulta.

Miksi mäet kuuluvat pyöräilyyn liikennemuotona? Haluatko sinä hikoilla ja hengästyä työmatkalla?

Miksi meren päällä oleva baana kuuluisi pyöräilyyn "liikennemuotona" enemmän kuin maaston normaalit muodot? Jos et kestä hikoilua ja hebgöstymistä, talutat tai ostat sähköpyörän. 

Vierailija
164/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin liikaa rahaa helsinkiläisillä veronmaksajilla. 

Vierailija
165/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työmatkoilla ja kaupungeissa yleensä ei ajeta kilpaa. Se on hyötyliikuntaa jos pyörällä menee töihin, ja silloin yleensä ei kauheana halua hikoilla. Hikiurheilu hoidetaan sitten muuten. "

Häh? Tour de työmatkahan on käsite - kun matka on yleensä sen verta lyhyt (< 30 km), niin sehän runtataan tietysti täysiä kelloa vastaan ja yritetään joka päivä rikkoa edellinen ennätys. Duunissa on sitten hyvä käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet - mikä on työkavereita kohtaan paljon mielyttävämpää kuin niiden harvapartaisten elämäntapahippien tyyli - "jos mä ny en kauheasti hikoo, niin en käy suihkussa" - toimistolla haju kyllä kertoo 50m päästä missä tällainen ekoapina aina löntystelee.

Aikoinaan oma touri kulki juuri noilla seuduilla eikä tuo kyseessä ollut mäki ylösmennessä juuri vauhtia hidastanut - Meilahdentien itäpään nyppylän alamäki riitti mukavasti siihen, että sai runtattua ko kadun seuraavaan risteykseen 50 km/h vauhdilla ja rikottua useimmiten päiväsakkoraja.

Vierailija
166/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen helsinkiläinen viherhippi ja vaikka kuinka kaupunkiani rakastan, niin tällaiset suunnitelmat saa mut näkemään punaista. Mäkiä on kaupunki täysi ja tämä ei ole ollenkaan pahin niistä, läheskään. Sitäpaitsi mäet kuuluvat pyöräilyyn ja jos oikeasti pitää joku mäki lanata, niin ei selitys ja peruste sille voi olla, että Espooseen rantareitille pääsee siitä sitten pyörällä mukavammin.

Se lisäksi kaupunki säästää niin monessa asiassa (esim varhaiskasvatuksen materiaaleissa), että tällainen rahan suuntaaminen tuntuu jo v ' ttuilulta.

Miksi mäet kuuluvat pyöräilyyn liikennemuotona? Haluatko sinä hikoilla ja hengästyä työmatkalla?

Miksi meren päällä oleva baana kuuluisi pyöräilyyn "liikennemuotona" enemmän kuin maaston normaalit muodot? Jos et kestä hikoilu

Liikenteen sujuvuus on tärkeä tavoite liikenteen suunnittelussa. Tämä baana on hyvää liikennesuunnittelua. 

Vierailija
167/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ihan hieno hanke. Vaan tulee maksamaan poskettomasti. Mutta Helsingillä sitä rahaa on.

Hankkeenahan tämä ei juuri tule kalliimmaksi per helsinkiläinen kuin joku lasten keinupuisto pikkukylään. 

Osta keinu omilla rahoillasi jos haluat keinua. Minä en tarvitse keinuasi.

Vierailija
168/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin hyvin mielelläni olen tällaisia maksamassa. Lisää liikenneturvallisuutta on kaikkien etu. 

Vierailija
169/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteysten turvallistaminen on ainoa järkevä kohta tuossa suunnitelmassa. Muu on pelkkää fantasiaa ja verorahojen haaskausta. Helsingin ongelmat on ihan jossain muualla. 

Vierailija
170/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse tarvia, riittää että riittävän moni kokee sen keinun hyväksi ajatukseksi. Paljon on asioita Helsingissä joita minä taas en koe tarpeelliseksi. Eri ihmiset käyttävät eri palveluita. 

Vierailija
171/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin hyvin mielelläni olen tällaisia maksamassa. Lisää liikenneturvallisuutta on kaikkien etu. 

Voitte varmaan perustaa joukkorahoituskampanjan te jotka haluat maksaa noista hullutuksista. Eihän sitä kukaan estä. Vittuako te muille veronmaksajille olette näitä laskuja tekemässä..

Vierailija
172/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse tarvia, riittää että riittävän moni kokee sen keinun hyväksi ajatukseksi. Paljon on asioita Helsingissä joita minä taas en koe tarpeelliseksi. Eri ihmiset käyttävät eri palveluita. 

Tule tänne Itä-Helsinkiin kysymään moniko haluaa vedenpäällisen sillan Munkkiniemen rikkaille. Kukaan ei suostu sellaisia maksamaan. Mutta jos ehdotat että raha laitetaan kotouttamiseen ja nuorten päihdetyöhön niin saat kannatusta.

Vierailija
173/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte varmaan perustaa joukkorahoituskampanjan te jotka haluat maksaa noista hullutuksista. Eihän sitä kukaan estä. Vittuako te muille veronmaksajille olette näitä laskuja tekemässä..

Kaupungin tulee palvella mahdollisimman monia asukkaistaan. Se, että joku ei tätä koe tarvivansa tai jos jossain muualla on ongelmia eivät ole syitä olla uudistamatta kaupunkia.

Ilman tällaisia viihtyvyyttä ja sujuvuutta parantavia projekteja se osa kaupunkilaisista joka maksaa suurimman osan veroja siirtyy muualle, ja se olisi todella huono asia. Veroja eniten maksavan osan täytyy myös kokea että heille on hyötyä asua kaupungissa. Kaikkea rahaa ei kannata syytää sinne ongelmalähiöihin, vaan hyvätuloisia, liikunnallisia ja terveitä työssäkäyviä kannattaa aktiivisesti houkutella kaupunkiin, ja heidän viihtyvyyttään kannattaa parantaa.

Vierailija
174/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen on jo, sen nimi on Helsingin Kaupunki! 😀

Vierailija
175/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On edesvastuutonta rakentaa elämyspyöräteitä tässä rikollisuustilanteessa kun vankilat on täynnä ja rikokset jäävät selvittämättä. Annetaan rahat vaikka Itä-helsingin maahanmuuttajayhteisöille nuorisorikollisuuden ja huumeidenkäytön ennaltaehkäisevään työhön.

Mikäs sekopää siellä jankuttaa, haloo? Lääkkeet? 

Koska jossain muualla on ongelma niin kaikki muu kaupungin kehittäminenkö pitäisi lopettaa? 

Aika takapajuisia olisi kaupungit jos niitä saisi kehittää ainoastaan silloin kun kaikki on muuten täydellisesti. 

Helsinkiläisten kaupunkilaisten turvallisuus kaduilla pitäisi olla etusijalla. Ei elämyssiltojen rakentaminen Espoolaisille tuleville työmatkapyöräilijöille ettei heille tule hiki. Käy esittämässä asia Espoon kaupunginvaltuustossa jos heiltä liikenisi rahat siltaan.

Mistäkö tiedän että reittiä käyttävät Espoolaiset? Koska ajan sitä itse joka arki päivä Espoon Keilaniemeen ja he tulevat vastaan mennen tullen.

Vierailija
176/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule tänne Itä-Helsinkiin kysymään moniko haluaa vedenpäällisen sillan Munkkiniemen ri

Ne Munkkiniemen rikkaat maksavat veroillaan ne palvelut ja parannukset joita sinne Itä-Helsinkiin tuotetaan. Se on hyvinkin paljon teidän etujenne mukaista pitää ne rikkaat tyytyväisinä.

Eikä Munkkiniemi nyt edes mitään erityisen rikkaiden aluetta ole, ihan tavallista keskiluokkaista porukkaa siellä asuu. 

Vierailija
177/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin tulee palvella mahdollisimman monia asukkaistaan. Se, että joku ei tätä koe tarvivansa tai jos jossain muualla on ongelmia eivät ole syitä olla uudistamatta kaupunkia.

Ilman tällaisia viihtyvyyttä ja sujuvuutta parantavia projekteja se osa kaupunkilaisista joka maksaa suurimman osan veroja siirtyy muualle, ja se olisi todella huono asia. Veroja eniten maksavan osan

Mistä lähtien Espoolaisille työmatkapyöräilijöille on rakennettu siltoja Helsinkiin. Eiköhän ne ajat ole ohi kun sieltä enää tullaan Helsingin keskustaan töihin. Etätyö on vienyt nuo työmatkapyöräilijät. Onko viimeksi koska mitattu tuon reitin käyttäjämäärät?

Vierailija
178/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kyllä yhtään haittaa jos espoolaisetkin tätä baanaa käyttävät, tallaahan ne meidän katujakin. Käyvät täällä lounaalla, tukevat yrityksiä, tekevät töitä. Kyllä se ihan on Helsinkiläistenkin etu jos espoolaiset saavat raitista ulkoilmaa ennen kun tulevat töihin. 

Vierailija
179/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä yhtään haittaa jos espoolaisetkin tätä baanaa käyttävät, tallaahan ne meidän katujakin. Käyvät täällä lounaalla, tukevat yrityksiä, tekevät töitä. Kyllä se ihan on Helsinkiläistenkin etu jos espoolaiset saavat raitista ulkoilmaa ennen kun tulevat töihin. 

Kun ei sinua haittaa niin et ilmeisesti maksa Helsinkiin verojakaan. Mitään noin typerää ei aikuinen ihminen julkisesti muuten väittäisi.

Vierailija
180/210 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei sinua haittaa niin et ilmeisesti maksa Helsinkiin verojakaan. Mitään noin typerää ei aikuinen ihminen julkisesti muuten väittäisi.

Mitäh? Kyllä se on ihan Helsingin etu että tänne Espoosta kulkee työvoimaa. Mitään muuta ei fiksu aikuinen väitä.