Uusi parisuhde, kun itsellä raskas elämäntilanne meneillään, kokemuksia kellään?
En tiedä saako otsikosta nyt selvää mitä tarkoitin, mutta tilanne siis se, että olen ollut sinkkuna jo pitkään ja toivonut löytäväni mukavan ja sopivan miehen parisuhteeseen. No nyt jo jonkun aikaa elämäntilanteeni on ollut todella raskas, toinen vanhempi sairasti pitkään ja kuoli. Sen jälkeen järjetön huoli toisesta vanhemmasta, joka myös nyt sai tietää vakavasta sairaudesta. Tämän lisäksi veli jättää kaikki vanhempiin liittyvät asiat mun hoidettavaksi ja vänkää vastaan esim perinnönjaossa. Lisäksi yksi muu sukulainen on ihan sekopää hullu ja tehnyt kaikkea kamalaa ja rikollistakin ja vaikka tämä ei minulta vaadi mitään toimia niin olen sen vuoksi todella ahdistunut ja surullinen. Ilman näitäkin olen keikkunut masennuksen partaalla jo pari vuotta yksinäisyyden ym. vuoksi.
No nyt sitten törmäsin jokin aika sitten vanhaan nuoruudesta tuttuun mieheen, joka on osoittanut kiinnostuksen merkkejä ja haluaisi tapailla. Mikäli elämäntilanteeni ei olisi näin raskas, tämä olisi juuri se mitä olen toivonut jo monta vuotta. Mutta koska olen ihan murheiden alle hautautunut ja tuntuu, että olkapäillä on koko ajan sadantonnin paino niin en tiedä miten pystyn aloittaa tapailua tässä tilanteessa. En yksinkertaisesti osaa edes hymyillä tällä hetkellä ja olen varmasti todella huonoa seuraa. Tuntuu, että aiempi huumorintajukin on kadonnut tyystin. Saatika, että tässä saisi päälle jonkun hurmaus-moodin ja kepeän kivan tunnelman ja tehtyä jotain kutkuttelevaa lähempää tuttavuutta jonkun kanssa.
Mitä ihmettä tässä tekisi? Voiko näin surkeasta tilanteesta saada rakennettua jotain? Ja kun tietenkin haluaisin suhteen alussa näyttää miehelle parhaat puoleni, mutta juuri nyt niitä ei ole edes olemassa itsessäni.
Kommentit (4)
Kiitos kommentistasi. Mihinkään vaiheiluun tai esittämiseen minulle ei ole edes voimia, joten hyvin aitona tässä on pakko mennä. Itsestä vaan tuntuu, että huolet näkyy naamastasi jo kilometrin päähän ja tuntuu, että olen vanhentunutkin ihan silmissä parin viime vuoden aikana. Jotenkin tuntuu vaikealta yrittää tapailla ketään, kun en saa ajatuksiani hetkeksikään pois murheistani. Kuka tällaista yrmyä jaksaa katsella. Miehillehän naisen iloisuus ja hymyily on tärkeää käsittääkseni. Olisi kiva kuulla miesten mietteitä tilanteesta?
Koska mies on jo entuudestaan tuttu voit kertoa, ja pitääkin, hänelle omasta elämäntilanteestasi. Ainakin itse naisena haluaisin, että mies itse kertoisi, että tietäisin mistä on kysymys.
Jos alatte olla yhdessä voisiko olla myös niin, että miehen kanssa voisit jakaa tuntojasi ja mies olisi tukenasi. En nyt tarkoita että koko aikaa puhuisitte vaikeasta tilanteestasi, mutta kuitenkin osittain mies olisi mukana missä mennään.
Itse olin aikoinani suvruissani kun kumppanini ei pystynyt tai halunnut kertoa omista huolistaan. Jos olisin pystynyt jakamaan hänen taakkansa ja juttelemaan niistä ainakin jonkin verran.
Minusta voitte alkaa tapailemaan kunhan tosiaan kerrot miehelle, että jaksamiseksi on nyt heikkoa ko. asioiden vuoksi. Suhdehan voi myös voimistaa sinua.
Älä torju miestä. Sitä katuisit aina. Sen sijaan kohtaa hänet, ole se mitä nyt pystyt. Jos se siitä lähtee niin se on hyvä. Jos ei, niin se oli niin tarkoitettu. Tärkeintä on että olet miehelle saatavilla etkä vaiheile, mutta ehjä ja iloinen ei tarvitse olla juuri nyt.