Järkytyin junassa kun eskari-ikäinen lapsi kirkui äidilleen
"Tissiä! Mä haluuuuun tissiääää!" Ja sitten äiti tosiaan avasi paitansa ja peitti lapsen takilla ja lapsi maiskutteli ja kikatteli siellä takin alla pari minuuttia.
Onko tuollainen ihan normaalia?
Kommentit (27)
Mulla on kaksi lasta, molempia imetetty noin 1,5v toinen lopetti itsekseen ja toista vähän "autettiin". En voisi kuvitellakaan, että neljävuotias lapseni, joka puhuu selkeästi, pyöräilee ilman apupyöriä jne tulisi johonkin tissiin roikkumaan 🤮🤮🤮
Kyllä näissä on kaikkea muuta kuin lapsen hyvinvointi mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä oikein kunnon kansalaisia kasva. Oma 11-vuotias, 4-vuotiaaksi asti imetetty on koulussa hyvä oppilas, enkku ja matikka kymppejä. Lähti tänä aamuna kahdeksalta isänsä kanssa polttopuuhommiin. Semmoinen tissiposki meillä.
Sairasta. 4- vuotias ei tarvi tissiä mihinkään! Se maito on vauvoille. Sitten , kun siirrytään kiinteään ravintoon, niin sitä imettämistä vähennettään, kunnes se lopetetaan! Viimeistään vuoden ikään mennessä. Siitä ei SAAA MITÄÄN tarpeellista ravintoa enää ja olette vaan tuttitelineitä isoille lapsille! Hävetkää. Läheisyyttä voi antaa muullakin tavalla, kun tunkemalla tissin suuhn ISOLLE LAPSELLE!!
Uskon mieluummin asiantuntijoita ja kansainvälisiä imetyssuosituksia. Lue, ehkä opit jotakin.
Jotkut äidit selkeästi nauttivat imetyksestä ja/tai kokevat vaikeaksi lopettaa sitä. Kyllä itseäkin silti ihmetyttää, kun puhuvia taaperoikäisiä vielä imetetään. Itse ainakin huokaisin helpotuksesta, kun lopetin imetyksen hieman yli vuoden ikäisen lapseni kohdalla, vaikka tunnistankin tietyn haikeuden vauva-ajan loppumisesta. Oli uuvuttavaa olla lapsessa koko ajan niin kiinni, ja imetyksen loppumisen myötä myös lapsen isä pääsi olemaan joka suhteessa tasaveroinen vanhempi.
Olin kaupassa kassa jonossa kun pikku poika vaati että äiti ostaisi karkkia pojalle, äiti vastasi ettei ollut karkkipäivä. Poika hermostui ja sanoi että äitillä oli ollut isän pippeli suussa eilen, karkit singahtivat liukuhihnalle nopeasti äidin toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupassa kassa jonossa kun pikku poika vaati että äiti ostaisi karkkia pojalle, äiti vastasi ettei ollut karkkipäivä. Poika hermostui ja sanoi että äitillä oli ollut isän pippeli suussa eilen, karkit singahtivat liukuhihnalle nopeasti äidin toimesta.
Hyvä että sentään isän eikä naapurin Pekan.
Vapaa kasvatus oli voimissaan 60- ja 70-luvuilla, eli sen hedelmät alkavat olla mummoikäisiä.