Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Se siivoaa, jota häiritsee"

Vierailija
04.07.2024 |

Tuo otsikon periaate "se siivoaa, jota sotku häiritsee" on johtanut siihen, että siivoan kaiken. Alan olla aika uupunut, mutta asiaa ei voi mitenkään muuttaa, koska jos toista ei sotku häiritse eikä vaivaa, on mahdotonta saada häntä sitä poistamaan.

En ole edes mikään siisteysintoilija.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä siivoat, jos sotkut haittaa tai muutat pois. Jos sinulla on yksi varaa nykyisentasoiseen asumiseen, niin ihan OK, harvemmin kivasta rivitalokolmiosta muutetaan toiseen vastaavaan samalla alueella, yleensä tuossa uusi koti on yksiö lähiössä.

Vierailija
42/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, itsehän mahdollistat sikapossun käytöksen. Pistä kiertoon, ei tosta mitään tule. Menetät vain mielenterveytesi.

Yleensä ei ole kyse sikapossusta vaan siitä, että siivoojalle ihan kaikki muu kuin omat päätökset tavaroiden paikoista ja siisteystasosta ovat vääriä. Jos puoliso ei irrota jalkalistoja ja imuroi niiden takaa, niin kyse on siitä, että meillä ei ikinä ole siistiä ja minä joudun aina siivoamaan, kun toinen ei koskaan yhtään.

Harva muistaa, että se siivoamaton osapuoli esim. maksaa kaikki auton kulut eikä vaadi, että nyt on sinun vuorosi viedä se huoltoon.

Paskat että maksaa tai vie. Naiset hoitaa tänä päivänä nämäkin asiat. Joo sano vielä että tekee lumityöt. Nekin maksan ihan tässä asumisessa itse. Mies ulos on täällä aivan pian ainoa vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te päädytte tällaisten tyyppien kanssa yhteen? Eikö nämä asiat tullut esille jo seurusteluvaiheessa? 

Vierailija
44/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä mies että 2kymppinen "lapsi" omaavat eri siisteys käsityksen kuin minä ja minulle todettu kys lause moneen kertaan.

Erittäin v*ttumaista.

Vierailija
45/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, itsehän mahdollistat sikapossun käytöksen. Pistä kiertoon, ei tosta mitään tule. Menetät vain mielenterveytesi.

Yleensä ei ole kyse sikapossusta vaan siitä, että siivoojalle ihan kaikki muu kuin omat päätökset tavaroiden paikoista ja siisteystasosta ovat vääriä. Jos puoliso ei irrota jalkalistoja ja imuroi niiden takaa, niin kyse on siitä, että meillä ei ikinä ole siistiä ja minä joudun aina siivoamaan, kun toinen ei koskaan yhtään.

Harva muistaa, että se siivoamaton osapuoli esim. maksaa kaikki auton kulut eikä vaadi, että nyt on sinun vuorosi viedä se huoltoon.

Paskat että maksaa tai vie. Naiset hoitaa tänä päivänä nämäkin asiat. Joo sano vielä että tekee lumityöt. Nekin maksan ihan tässä asumisessa itse. Mies ulos on täällä aivan pian ainoa vaihtoehto.

Harmi, että asunnon omistaa ihmeen usein mies. Siis tilanteissa, joissa ei ole yhteisiä lapsia ja kummallisen usein vielä senkin jälkeen. Miehen ei tarvitse muuttaa pois oistamastaan asunnosta, joten nainen joutuu vaikean ratkaisun eteen: haluanko yhä asua maksutta vai hankinko vuokrakämpän.

Vierailija
46/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta siivous ja muuta pois. Kaikki ovat tyytyväisiä!

Miksi naiset eivät kykene itse muuttamaan elämäänsä, miksi siihen aina vaaditaan joku ulkopuolinen sanomaan, että sinulla on vaihtoehto, tartu siihen.

Vierailija
47/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos rakastat minua, siivoat niin, että minulla on hyvä olla." 

Jos ei siivoa, ei rakasta. Ja näinhän se on. Ukko pitää ilmaisena mukavuudenhoitolaitoksena, ei arvosta eikä rakasta. Vedä siitä johtopäätökset. 

Vierailija
48/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieststäväni asui huomattavasti enemmän tavarapaljouden keskellä, kun tavattiin. Itse löen lähes minimalisti. 

Pari v, kun vietimme harvoin miesystävän luona aikaa, käytiin aina joku kaappi läpi ja kiertoon lähti paljon tavaraa. Esim hänellä ei ollut kaikki kasppien ovet paikoillaan jne. Mä tulin elämään ja laitoin kuntoon. Mm parvekkeella oli vuosia ollut auton renkaita, kukkaruukkuja lukuisia määriä avioliiton ajoilta. Matto oli kiinni parvekkeeseen. Yhtenä juhannuksena kastelin mattoa, jotta se irtosi. Sitten pesin sen, laitoin kuivumaan. Putsasin koko parvekkeen ja ennen lähtöä laitoin kuivan maton paikalle. Mies juuri pari pv sitten sanoi hän vieläkin ihmettelee miten mä saan asiat tehtyä

No varmasti ihmettelee kun ei itse saa mitään tehtyä, olet löytänyt hyväksikäyttäjän itsellesi, onneksi olkoon.

Vierailija
49/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että miksi taannun (mies) siivouksessa silloin, kun vaimo on kotona. Nämä kaksi asiaa tulivat mieleeni:

1. Lapsuuden kodin malli, jossa äiti teki lähes kaikki kotityöt.

2. Koti on yleensä enemmän naisten valtakuntaa.

Nyt kun muu perhe on lomamatkoilla ja minä kotimiehenä koiran kanssa, yllätyin itsekin siitä, kun aloin imuroimaan, tamppaamaan matot, pesemään lattiat, hinkkaamaan keittiön kaappeja...

Toimisiko ap:n kohdalla? Teet viikon reissun ja katsot, missä kunnossa koti on. Voit yllättyä, puoleen tai toiseen.

Vierailija
50/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo eroaa periaatteista "se tankkaa/lataa, joka aikoo autoa käyttää" tai "se lämmittää sauna, joka aikoo saunoa"?

Vierailija
51/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli tuo periaate. Siivosin lopulta hänetkin pihalle. Siivoustaakka keveni huomattavasti, kun ei ollut enää porsasta sotkemassa jatkuvasti. 

En enää muuttaisi miehen kanssa yhteen asumaan, ellei mies olisi minuakin nats1mpi siivouksen suhteen. En vain itse pysty elämään kaaoksen keskellä likaisessa kodissa. 

Vierailija
52/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotia on kuitenkin perussiivottava aika ajoin, jos sitä ei tee tulee kodista asumiskelvoton ajan saatossa. Että tuo "se siivoaa jota häiritsee" ei ole oikeutettu periaate. Jos kyse on jostain kaappien järjestyksestä/epäjärjestyksestä niin silloin periaate "se siivoaa jota häiritsee" on sinänsä ihan ok. Ja sinänsä mielestäni jokaisen vastuulla on siivota omat sotkunsa: roskat roskiin ja pyykit pyykkikoriin. Kyllähän se perussiisti koti vaikuttaa  ihan asumismukavuuteen, harva haluaa asua haisevassa ja sotkuisessa kodissa. Että tietyllä tavalla "minua ei häiritse" argumentti on toisen ihmisen hyväksikäyttöä kun sillä kaadetaan siivoaminen kumppanin niskaan. Eli tämä on kyllä aihe josta kannattaa keskustella ja sopia pelisäännöt millä mennään. 

Vierailija
53/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tuo lainaustoiminto toimi jostain syystä ollenkaan. Täällä siis tämä tyyppi, joka puhui "kaksivaiheisesta" siivoamisesta :D Meillä ei todellakaan toimi se, että jos minä pistän astiat koneeseen, mies korjaa. Hän korjaa ne sitten joskus. Vaikka astianpesukoneessa olisi kuivat, puhtaat astiat, hän saattaa silti ottaa esim kaapista jonkun voiveitsen tms. Ja astianpesukonekin on mallia, joka piippaa ja aukenee itsestään kun se on valmis.

Pyykit meillä on useasti monta päivää putkeen pesukoneessa tai kuivausrummussa, koska mies ei niitä vain ota pois. Meillä on siis myös kuivaava pesukonekin, eli ei olisi iso työ laittaa kuivat pyykit sitten omaan kaappiin. Korjaa viimeistään sitten, kun sanon että minun tarvitsee pestä tietyt asiat.

Mitähän muuta... Mies jättää muutenkin omia tavaroitaan lojumaan lattialle, joten siksi meillä robotti-imuria ei ole ajastettu tai se menisi rikki. Samoten puhelimen latauspiuhat jää lattialle lo

Meillä kummallakin on oma koti ja mökki. Miehelläni käy kummassakin siistijä, kotona viikoittain 3 tuntia ja mökillä käytön jälkeen. Hän asui pitkään yksin avioeron jälkeen ja pitää kotinsa siistinä itsekin, likaiset astiat löytää koneeseen, tasot pyyhkäisee käytön jälkeen, pyykit löytää koneeseen ja kuivumaan ja kaappeihin. Avainsana on minusta tuo parinkymmenen vuoden yksin asuminen.

Vierailija
54/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa siivooja? Maksut puoliksi. 

Vierailija
55/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä ne hänen tekemänsä tiskit, pyykit ym. sotku vain sivuun ja siivoa vain omat jälkesi. Luulisi, että alkaa häntäkin lopulta asiat häiritä. Ja huomaa, kuinka paljon olet nähnyt vaivaa hänen takiaan.

Vierailija
56/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, alkaa miestäsi kiinnostamaan kotityöt, jos tarjoat kaksi vaihtoehtoa: 1. Mies elää siististi ja siivoilee hieman omia jälkiään tai 2. Sovitte sinulle tuntipalkan niistä siivoustöistä, kun siivoat miehesi/perheesi jälkiä. Sopimus, että mies maksaa/ hyvittää siitä jonkinlaisen työtä vastaavan korvauksen. 

Ja jos mies sattuu hoitamaan vaikka autoremontin halvemmalla kuin korjaamo, niin korvaat miehelle sen erotuksen. Jos puoliso sattuu tienaamaan enemmän sen työpäivän aikana, niin vähemmän tienaava tekee vastaavasti kotitöitä enemmän. Miksi sopia muuta, kun kerran raha on keksitty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi