Keski-ikäinen, oletko nuoremman, ikäisesi vai vanhemman näköinen?
Minä olen reilu nelikymppinen ja näytän ehkä hiukan nuoremmalta kuin olen, vaikka 3 v nuoremmalta ehkä.
Kolmekymppisenä ihmiset pitivät paljonkin nuorempana.
Kommentit (52)
Naamasta vanhemman näköinen, kropasta nuoremman. Ovat ihan eri paria.
N51
Vierailija kirjoitti:
Minua pidetään paljonkin nuorempana kuin olen, mutta se johtuu enemmän esim. eleistä. Ihoni on vanhempi kuin ikäisilläni, tyyli varmaan ikäiseni suomalaisen (sellainen vähän jämähtänyt, harkitsematon, tylsäkin).
Yhteenvetona, olen ikäiseni tai vanhemman näköinen, mutta olemus, liikkeet ja elehdintä sellaista että saa nuoremman kuvan. Aika hirveä yhdistelmä oikeastaan kun aloin miettiä :D työmarkkinoilla varsinkin! Mutta minkäs teet. Uskottava en ole ikinä ollut muutenkaan.
Oi, olen edellinen kommentoija ja kuulostat kyllä aikalailla minulta :D. Viihtyisin varmasti seurassasi :D. T: Viuhtoja asiantuntijatyössä
Olen vähän yli 50-vuotias, enkä todella osaa sanoa, näytänkö ikäiseltäni vai en. Elelen liikaa yksikseni, joten ympäristöönkään en oikein saa peilattua. Baareissa en esim. käy koskaan, siis ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Suihkusta tullessa anna tekoälyn kertoa ikäsi ja ohops.eipä olekaan niitä nuoren näköisiä.
edes huijarit, jotka koitti täyttää ryppyjä ym niin näyttää 86v alienilta pukamatekohuulineenn.
En käytä meikkiä.
T. 43-v. jota luullaan huomattavasti nuoremmaksi
Tennarit jalassa menen kevyesti kolmevitosesta.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on 45-65. Joidenkin mukaan alkaa vasta 53.
Ai. Kun mä olin 35-vuotias ja palstailin täällä eli vuonna 2012, niin silloin kaikki hokivat, että olen keski-ikäinen ja että keski-ikä alkaa siitä, kun täyttää 35 vuotta.
Voi apua näitä älyttömyyksiä!
Täällä palstalla on joku vakava nuoruus/vanhuus - obsessio.
Itse uskon, että oma mieliala vaikuttaa paljon. Iloisena sitä kokee itsensä nuoremmaksi, masentuneena taas vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on 45-65. Joidenkin mukaan alkaa vasta 53.
Ai. Kun mä olin 35-vuotias ja palstailin täällä eli vuonna 2012, niin silloin kaikki hokivat, että olen keski-ikäinen ja että keski-ikä alkaa siitä, kun täyttää 35 vuotta.
Moni asiantuntija on sitä mieltä, että koko keski-ikäisen voisi heittää romukoppaan. Se ei kuvaa enää oikein mitään, sillä elämäntavat, terveys, perhetilanteet, kiinnostuksenkohteet ym ovat kaikki niin vaihtelevia ettei löydy varsinaista keski-ikäisten joukkoa. Nuoruus on pitkittynyt ja samoin vanhuus karannut kauemmaksi. Moni seitsenkymppinenkin on nykyisin pikemminkin keski-ikäinen kuin vanhus kun tarkastellaan mitä siinä elämässä tapahtuu.
Fiksumpaa olisikin puhua vaan nuoruudesta, aikuisuudesta ja sitten lopulta, kun toimintakyky alkaa heiketä, vanhuudesta.
Kukaan ei koskaan kommentoi ulkonäköäni. Olen 43v. En osaa itse sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin todennäköisesti näytät ihan ikäiseltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Ei mulla kyllä ketään ole, joka kommentoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Ei mulla kyllä ketään ole, joka kommentoisi.
Ei työkavereita, naapureita, myyjiä, kiinteistövälittäjiä, hierojia, terapeutteja, kampaajia?
Ruttuinen olen. Ikäiseni näköinen. Vähennän peiliin katsomista, se auttaa!
Fysiikka vaikuttaa tuohon niin paljon. Läski pari-kolmekymppinen voi näyttää jo 40-50- vuotiaalta, läski nelikymppinen taas 60-vuotiaalta. Treenattu fysiikka ottaa taas sen 10v iästä pois ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Hyvin harva spontaanisti kommentoi toisten ulkonäköä ja hyvä niin.
"Näytät ikäistäsi nuoremmalta" tuntuu jotenkin holhoavalta ja alentuvalta. "Näytät vanhemmalta" on tökerö yli 16-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Fysiikka vaikuttaa tuohon niin paljon. Läski pari-kolmekymppinen voi näyttää jo 40-50- vuotiaalta, läski nelikymppinen taas 60-vuotiaalta. Treenattu fysiikka ottaa taas sen 10v iästä pois ulkonäöllisesti.
Riippuu onko ylitreenattu. Jos olemus on lähes rasvaton ja polket kuopalla, kyllä se lisää ainakin kymmenen vuotta
Olen 55v - olen kuulemma nelikymppisen näköinen. Omat vanhempani ovat olleet nuoremman näköisiä joten kai tää geeneissä on. Lisäksi mulla on nuorena ollut tosi rasvainen iho minkä takia ryppyjä ei vielä oikeastaan ole. Jotain hyötyä siitäkin finnihelvetistä :D Pukeudun nuorekkaasti (en sentään napapaitoihin) ja kuuntelen enimmäkseen EDM:ää kun monet ikäiseni on jumahtaneet iskelmään ja kananpersetukkaan. Mutta siis kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Hyvin harva spontaanisti kommentoi toisten ulkonäköä ja hyvä niin.
"Näytät ikäistäsi nuoremmalta" tuntuu jotenkin holhoavalta ja alentuvalta. "Näytät vanhemmalta" on tökerö yli 16-vuotiaalle.
Mulle on sanottu ihan ihmeellisissä yhteyksissä, että luulin sua nuoremmaksi.
Suihkusta tullessa anna tekoälyn kertoa ikäsi ja ohops.eipä olekaan niitä nuoren näköisiä.
edes huijarit, jotka koitti täyttää ryppyjä ym niin näyttää 86v alienilta pukamatekohuulineenn.