Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi
Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.
Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.
Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.
Kommentit (1055)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani maksoi eläkkeestäni suurimman osan, minä loput. Lisäksi saan pienen kansaneläkkeen.
En häpeä kultalusikkaani 43 työvuoden jälkeen. Tehty mikä tehty. Hallituksethan nämä pelimerkit ovat jakaneet, minä olen asiaan vaikuttanut vain äänestämällä. Syytön minä systeemiin olen.
Pitäisikö nyt alentaa eläkettäni ja miten?Nyt saan käteen kaikkineen pari euroa vaille 1400 euroa.
SINUN PITÄÄ VAIN JA AINOASTAAN YMMÄRTÄÄ HÄVETÄ EDES VÄHÄN!
SINUN ELÄKKEESI MAKSAA TÄLLÄ HETKELLÄ TYÖSSÄ OLEVAT IHMISET, ET SINÄ TAI TYÖNANTAJASI!
En todellakaan häpeä, olen eläkkeeni 45 vuoden työrupeaman jälkeen ansainnut.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulta tulee eläke eläkevakuutusyhtö Varmalta ja osa Ilmariselta. En ole nimeäsi nähnyt maksajan paikalla.
Onpa tyhmä kommentti. No työttömille tulee rahat Kelalta, ei sinun tai minun nimeä lue siellä höh höh hööö kjeh kjeh kjeh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani maksoi eläkkeestäni suurimman osan, minä loput. Lisäksi saan pienen kansaneläkkeen.
En häpeä kultalusikkaani 43 työvuoden jälkeen. Tehty mikä tehty. Hallituksethan nämä pelimerkit ovat jakaneet, minä olen asiaan vaikuttanut vain äänestämällä. Syytön minä systeemiin olen.
Pitäisikö nyt alentaa eläkettäni ja miten?Nyt saan käteen kaikkineen pari euroa vaille 1400 euroa.
SINUN ELÄKKEESI MAKSAA TÄLLÄ HETKELLÄ TYÖSSÄ OLEVAT IHMISET, ET SINÄ TAI TYÖNANTAJASI!
Jos et vieläkään ymmärrä miten me eläkeläiset eläkkeemme ansaitsemme, sinuna olisin hyvin huolissani siitä maksaako joku sinulle joskus minkään vertaa eläkettä. Minun eläkkeeni maksaa Keva, et sinä.
Samoin mun eläkkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyydestäni huomautettiin rappukäytävässä, tein ilmoituksen isännöitsijälle ja viranomaiselle. Ainoastaan taloyhtiön sääntöjen noudattamisesta voi sanoa, työttömyys on yksityisasia eikä kuulu naapureille, oli vastaus.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ainoa omainen - viranomainen
Kuinka paljon sua nauretaan, kun ravintolasi menee konkurssiin ja omistusasunto lähtee, olitkin luuseri. Sossu maksaa lapsesi jääkiekkoharrastukseen 200 euroa vuodessa, sillä ei taida saada edes maalivahdin varusteita.
Kerrostalon rappukäytävässä puhutaan, että se olikin luuseri. Ei saanut ravintolaa pidettyä pystyssä 🤣🤣🤣🤣🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulta tulee eläke eläkevakuutusyhtö Varmalta ja osa Ilmariselta. En ole nimeäsi nähnyt maksajan paikalla.
Ja Varma ja Ilmarinen saa rahat nyt työssäkäyvien työeläkemaksuista.
Eläkeläisten veronnostoa on kyllä suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä kommentti. No työttömille tulee rahat Kelalta, ei sinun tai minun nimeä lue siellä höh höh hööö kjeh kjeh kjeh..
Kelankin toiminnan rahoittavat suurelta osin työnantajat, tilittämällä palkkojen bruttosummasta kuukausittain sosiaaliturvamaksua lääninverovirastolle samanaikaisesti ennakonpidätysten kanssa. Kun olin työelämässä se oli jotain 11 %.
Eläkkeestäni maksan verotuksessa sairausvakuutuksen päivärahamaksun nimellä kelalle, viime vuonna näkyi olevan n 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että täällä haukutaan omaa sukupolveani 50-luku, mutta ei näköjään. Mikään edellä luetelluista ei syytekohdista ei pidä paikkaansa. En tunne enkä ole tuntenut ketään , joka olisi kadulta kävellyt duuniin 40 vuodeksi, maksanut asuntonsa saati, että se olisi omakatitalo.
Miksi sinä itse sitten valitsit syntyä näin paskaan aikaan , jos me valittiin ( miten se tapahtui) etuoikeuttu aika.
Oletpa lapsellinen vääristelijä. Kukaan ole missään sanonut että ihminen voi valita syntyä tiettyyn aikaan tai olosuhteisiin. Olet aika tyhmä kun et ymmärrä, että ihminen joka SAA syntyä onnekkaaseen aikaan, paikkaan, perheeseen ON ETUOIKEUTETTU! Eihän kukaan ole etuoikeutettu, jos tekee oikeita valintoja. Silloin ihminen on fiksusti toiminut ja ANSIOSTAAN, OMASTA ANSIOSTAAN hyväosainen.
Sinä et ymmärrä mitä täällä yritetään sanoa, kun et HALUA!
Tässä vielä kerran rautalangasta: Hävetkää edes v
MUKAVAA VIIKONLOPPUA!
Nyt kun jos noita hotelleja ja ravintoloita menee konkurssiin niin nauretaanko niissä työskenteleviä kerrostalojen rappukäytävässä, että sossupummi se olikin loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulta tulee eläke eläkevakuutusyhtö Varmalta ja osa Ilmariselta. En ole nimeäs
Maksan nyt jotain 22 prosenttia, mulle ihan sama vaikka olis 23.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun jos noita hotelleja ja ravintoloita menee konkurssiin niin nauretaanko niissä työskenteleviä kerrostalojen rappukäytävässä, että sossupummi se olikin loppujen lopuksi.
Osa-aikatyöntekijät ei saa edes ansiosidonnaista, kun se porrastettiin. Pienellä palkalla ei saa mitään.
Sossupummi, sossupummi.
Ravintolassa töissä ja kohta sossupummi.
Oletteko te törkeästi eläkeläisiä haukkuvat kertoneet mielipiteenne omille eläkeläisvanhemmillenne? Jos olette niin mitä he vastasivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyöntekijät ei saa edes ansiosidonnaista, kun se porrastettiin. Pienellä palkalla ei saa mitään.
Sossupummi, sossupummi.
Ravintolassa töissä ja kohta sossupummi.
Ravintolassa töissä vielä, mutta kohta 600 euron ansiosidonnaisella oleva sossupummi vanhempi.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Olen just tätä kultalusikkasukupolvea. Valtavasi on noita kultalusikoita on tallella , vaikka olen jo jakanutkin niitä lapsilleni.
Voi voi ,kun ne kiiltelee kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te törkeästi eläkeläisiä haukkuvat kertoneet mielipiteenne omille eläkeläisvanhemmillenne? Jos olette niin mitä he vastasivat?
Oletko sinä kertonut lapsenlapsellesi, jonka äiti on ravintolassa töissä, että lapsenlapsesi äiti, sinun tyttäresi on kohta sossupummi?
Kevalta tulee minunkin eläkkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä kertonut lapsenlapsellesi, jonka äiti on ravintolassa töissä, että lapsenlapsesi äiti, sinun tyttäresi on kohta sossupummi?
Se kertoo muille eläkeläisille, että kohta menee 240 ravintolaa konkurssiin ja sen aikuisesta lapsesta tulee työtä vieroksuva sossupummi.
Nyt vielä tarjoilija ja kohta työtä vieroksuva sossupummi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vielä tarjoilija ja kohta työtä vieroksuva sossupummi.
Hyi, minkä lapsen olet kasvattanut.
Missä sun aikuinen tytär on töissä?
Ravintolassa ja syksyllä siitä tulee työtä vieroksuva sossupummi.
Suuret ikäluokat elivät suurelta osin lapsuutensa puutteessa monin tavoin, vaikkakin heistä huolta pidettiin. Kouluaikoina maksettiin lukukausimaksut kouluun ja ostettiin itse kirjat ym. Kuri ja kasvatus oli muotia. Opiskelemaan mentiin opintolainoilla, joita maksettiin vuosia pankille takaisin korkoineen pienestä palkasta. Opiskeluun ei ollut tietokoneita ja nettiä, ei opiskelijakirjastoja, joista nykyään saa hetkessä kurssikirjat - siis mikäli niitä enää nykyisin tarvitsee ja jos osaa lukea. Kaikilla asteilla opiskeluvaatimuksia on höllennetty, opiskelijat kun eivät muuten pärjää. Ennen asuttiin alivuokralaisasunnoissa tai solukämpissä. Syötiin herne-maissi-paprikaa. Kyllä oli kultalusikat kaukana. MUTTA opittiin tulemaan toimeen ja pärjäämään, eipä jääty niinkään mielenterveyssyistä eläkkeelle, painettiin työura läpi. Ei se mitään kultalusikkahommaa sekään ollut. Mutta ei oltu myöskään rääväsuita vanhempia ikäluokkia kohtaan, ymmärrettiin että jokaisella ajalla on omat vaikeutensa (oikeastaan tästä poislukien stalinistit, vastasivat nykyisiä vihreitä). Turhan tuttavalliseksi ei nyt kannata kenenkään nuoremman polven edustajan alkaa. Parasta vain yrittää sinunkin tehdä parhaasi. Jätä kännykkä vähäksi aikaa pöydälle, ota kirja käteen. Jos et osaa lukea, ala johonkin k'ytännön hyödylliseen hommaan, vaikka vähäiseenkin.