Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi
Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.
Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.
Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.
Kommentit (1055)
Vierailija kirjoitti:
Jutut senkuin taas paranee kun viinitonkat ja kaljasalkut hupenee , väki vuodattaa katkeruuttaan niistä saamattomista legosarjoista ja muotifarkuista.
Kaikki eivät ole kaltaisiasi juoppoja.
Kukaan ei ole saamattomista legoista tai farkuista sanonut yhtään mitään. Se on sinun kuvottavaa vääristelyä ja epärehellistä surkeaa argumentointi kyvyttömyyttäsi.
Tiedät itsekin puhuvasi sontaa, mutta olet päästäsi niin sairas ja luonnevikainen raukka, ettet vaan välitä. Sinulla ei ole samanlaista ihmisyyden palikkaa päässäsi mitä normaaleilla ihmisillä on. Sinulta puuttuu kyky hävetä. Olet heikko.
Vierailija kirjoitti:
Äärettömän itsekkäitä, lapsellisia, ahneita, röyhkeitä, ilkeitä, raukkamaisia ja sietämättömiä moukkia vailla minkään näköistä kykyä katsoa peiliin ja myöntää mitään vikojaan.
Epärehellisiä ja moraalisesti notkeita.
Valehtelvat vailla mitään omantunnon tuskia. Ovat muka taaperoina ja ennen syntymäänsä sotineet ja rakentaneet "maan" (ja taivaat ja kaiken) ovat muka maksaneet hirveästi kaikkea, vaikka faktat puhuvat päin vastaista, täysin päin vastaista.
Vaativat ja vaativat loputtomasti kaikkea, ja uhriutuvat kaikesta, marttyyroivat ja syyttelevät omia lapsiaan, lapsenlapsiaan ja miniöitään kaikesta, ja itse kuvittelevat olevansa täydellisiä ja parhaita. Vaikka ovat niin kammottavia ihmisiä, ettei heitä edes omat lapsensa siedä, eikä halua käydä katsomassa kun ovat kuolinvuoteellaan mätänemässä.
Tulee mieleen ihan venäläiset näistä suurista ikäluokista. Sama aina heille edullinen logiikka ja uhrimentaliteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näitä kateutta ja lähes vihaa pursuavia mieliteitä lukee täältä viikottain niin kertokaa miten karmeat vanhemmat teillä on ollut/on ?
Onko teitä hakattu, pidetty komerossa,nälässä, piesty, hyväksi käytetty , mitä ?
Vääristelty totuus teidän buumereiden toimesta saa monen verenpaineen nousemaan tappiin! Pysykää totuudessa ja faktoissa, niin kommentitkin ovat sen mukaisia.
Pari esimerkkiä vääristelystä avaisi asiaa. Äläkä sano, että niitähän tämäkin keskustelu täynnä. Kun ei ole.
Emme maksaneet omia eläkkeitämme on fakta kuten ei maksa tai maksanut mikään ikäluokka. Fakta on myös, että nyt työssä käyvillä on helvetin isot eläkemaksut. Minun kohdallani se oli suurimmillaan 6%. Teillä 7,15% . Myös työnantajan eläkemaksu on noussut . Elinaika kerroin on myös fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutut senkuin taas paranee kun viinitonkat ja kaljasalkut hupenee , väki vuodattaa katkeruuttaan niistä saamattomista legosarjoista ja muotifarkuista.
Kukaan ei ole saamattomista legoista tai farkuista sanonut yhtään mitään. Se on sinun kuvottavaa vääristelyä ja epärehellistä surkeaa argumentointi kyvyttömyyttäsi.
Tiedät itsekin puhuvasi sontaa, mutta olet päästäsi niin sairas ja luonnevikainen raukka, ettet vaan välitä. Sinulla ei ole samanlaista ihmisyyden palikkaa päässäsi mitä normaaleilla ihmisillä on. Sinulta puuttuu kyky hävetä. Olet heikko.
Ittelleiskös sie huastat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii juuri omiin vanhempiini automerkkiä myöten. Pitkään suvussa perintönä ollut metsäkin meni boomeri isän myymänä muille. Mikä vttu suuria ikäluokkia riivaa? Aivan käsittämätöntä ahneutta ja itsekkyyttä.
Sinulleko olisi pitänyt säästellä? Miksi et tienaa omaa elantoasi kuten hekin?
Miksei minullekin ja minun lapsilleni koska sitä oli isällekin säästetty ja usean sukupolven ajan. Hyvin kelpasi hänelle perintö mutta Itsekäs boomeri teki sitten tästä perinteestä lopun. Niin kuvaavaa suurten ikäluokkien toimintaa. Enemmän minä tienaan elantoani kuin boomerit, jotka eivät edes omia eläkkeitään maksaneet.
<
Kohta saa helposti irtisanoa. Jos omistaa metsää niin ei välttämättä saa edes työmarkkinatukea.
Kun hakee työmarkkinatukea niin kysytään omistaako metsää, se lasketaan tuotoksi, vaikka ei myisi metsää ja työtönhän ei saa tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärettömän itsekkäitä, lapsellisia, ahneita, röyhkeitä, ilkeitä, raukkamaisia ja sietämättömiä moukkia vailla minkään näköistä kykyä katsoa peiliin ja myöntää mitään vikojaan.
Valehtelvat vailla mitään omantunnon tuskia. Ovat muka taaperoina ja ennen syntymäänsä sotineet ja rakentaneet "maan" (ja taivaat ja kaiken) ovat muka maksaneet hirveästi kaikkea, vaikka faktat puhuvat päin vastaista, täysin päin vastaista.
Vaativat ja vaativat loputtomasti kaikkea, ja uhriutuvat kaikesta, marttyyroivat ja syyttelevät omia lapsiaan, lapsenlapsiaan ja miniöitään kaikesta, ja itse kuvittelevat olevansa täydellisiä ja parhaita. Vaikka ovat niin kammottavia ihmisiä, ettei heitä edes omat lapsensa siedä, eikä halua käydä katsomassa kun ovat kuolinvuoteellaan mätänemässä.
Tulee mieleen ihan venäläiset näistä suurista ikäluokista. Sama aina heille edullinen logiikka ja uhrimentaliteetti.
Sinähän se tässä uhriudut, keksit valheita ja vaadit jotain mikä ei sinulle kuulu. Virtaako suonissasi Zenäläinen veri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ittelleiskös sie huastat?
Kilivan kehhuuvat keskennään 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattais kadehtia eläkeläisiä, jotka pitkän työuran tehneet ilman mitään tukiaisia maksaneet oman ja perheensä elatuksen palkastaan. Esim. ystäväni oli tehdastyössä pienellä palkalla, kunnes joutui ennenaikaisesti sairaseläkkeelle. Sitten tuli avioero ja tasinkomaksuista roima pankkilaina niskaan. Sitä makselee pienestä eläkkeestä. Arkiseen elämiseen jää n. 700 euroa, josta ison loven vie vanhan omakotitalon ylläpito, pakollinen auto ym.
Mutta eivät maksaneet eläkkeitään. Muutkin ikäluokat elättävät perheensä, mutta sen lisäksi omahyväisten, itsekkäiden ja ahneiden suurten ikäluokkien eläkkeet.
Et maksa sinäkään eivätkä maksaneet boomeiden vanhemmatkaan, teidän isovanhempanne.
Kuten aiemminkin jo kysyin, oletan että olet huolehtinut etteivät sinun lapsesi joudu maksamaan sinun eläkettäsi. Oletko ? Et , koska Suomen eläkejärjestelmä on pääperiaatteiltaan edelleen se sama 1960-luvulla luotu.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se on näin juridisesti, mutta on kelvannut perintö suurille ikäluokille ja eläke muiden maksamana. Eettisesti ei siis ole varaa tällä ikäluokalla sanoa tästä perintö ja elatus aiheesta mitään. kuten sanoin elätän sinunkin ikäluokkaa itsestäni ja perheestäni puhumattakaan. Etkö osaa lukea ?
Mitäs varaa sinulla on arvostella heidän päätöksiään? Täysin eettistä käyttää omaisuus vaikka itseensä. Sinä se tässä olet ahne variksenpoika suu auki vaatimassa lisää ja lisää. Ei vaan sattunut nyt sinulle enempää kuulumaan, eli paras pyydystää ne madot itse.
Ei ole kun on tässä sukupolvien ketjussa ainut joka näin toimii. Minun kohdalla lisää ja lisää on hypoteettinen skenaario, koska olen nettomaksaja. boomerien kohdalla tämä variksepoika mentaliteetti täyttä toteutunutta historiaa. Ei pystytä elämään kuten opetetaan tai ei haluta. Siinä onkin muuten oikein boomerin kasvatusohje " paras pyydystää ne madot itse" eikös kuulostakin aika häikäilemättömältä ja.. no ahneelta. Sitähän se onkin perintö ahnehditaan itselleen ja eläkkeet maksatetaan muilla. Työnsankarien sukupolvi-eepos saa uusia sivuja! Aiemmilla sukupolvilla oli periaate , että tila jää seuraavalle sukupolvelle paremmassa kunnossa kuin se oli ,kun sen itse aikanaan sai. Boomerit muutti pelisäännöt ,että tilaa ei enää jää ollenkaan.
"Suomen sosiaaliturvamenoista 33 miljardia menee eläkeläisiin."
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Vierailija kirjoitti:
Töitä tekivät kovasti, kuten vanhempani. Isäni sairastui kovasta työnteosta. Nykyajan nuoret läskit mussuttavat hampurilaista ja pizzaa ja ulisevat kun meni kynsi poikki. Haaveammattina on only fans-tähteys ja tubettaminen.
No nyt on kirjoitus mun mieleen. Käytän itsekin samaa " meni kynsi poikki" ja lisään siihen että nyt tarvitaan terapiaa. Totta kaikki muukin tuossa lainauksessa. Tosin varmaan iso osa nykynuorista hoitaa vastuunsa eli opiskelut ja siirtyy työelämään. Kovaa se varmaan on nykytahdilla. Paljon on kyllä noita vapaamatkustajia. Minä aloitin työn teon 16-vuotiaana v. 1979. Työuraa tein 34 vuotta. Eläke jää pieneksi, koska ollut työttömyyttä viimeiset vuodet. Ihan turhaa kenenkään kadehtia eläkeläisiä. On niin monenlaisia tilanteita.
"Pelkkää rauhaa nähneet." Eihän tämä pidä kaikkien kohdalla paikkaansa.
Ei ole kun on tässä sukupolvien ketjussa ainut joka näin toimii. Minun kohdalla lisää ja lisää on hypoteettinen skenaario, koska olen nettomaksaja. boomerien kohdalla tämä variksepoika mentaliteetti täyttä toteutunutta historiaa. Ei pystytä elämään kuten opetetaan tai ei haluta. Siinä onkin muuten oikein boomerin kasvatusohje " paras pyydystää ne madot itse" eikös kuulostakin aika häikäilemättömältä ja.. no ahneelta. Sitähän se onkin perintö ahnehditaan itselleen ja eläkkeet maksatetaan muilla. Työnsankarien sukupolvi-eepos saa uusia sivuja! Aiemmilla sukupolvilla oli periaate , että tila jää seuraavalle sukupolvelle paremmassa kunnossa kuin se oli ,kun sen itse aikanaan sai. Boomerit muutti pelisäännöt ,että tilaa ei enää jää ollenkaan.
Vai vielä nettomaksaja :D
No nyt kävi niin ettet enempää ole perintöä ansainnut eikä sinulle enempää kuulu. Suu suppuun ja pärjää oman työsi tuloksilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että meillä on lähes 100 000 alle 30v eläkeläistä, joilla siis on juuri tuollaista! Paitsi että he ovat se porukka, joka ei ole maksanut eläkevakuutusmaksuja.
Nyt 70v ikäinen ja aikanaan 40 vuotta töitä tehnyt eläkeläinen maksoi eläkevakuutusrahastoon summan, joka korkoineen on noin 500 000 e. Paljonko sinä haluat hänen eläkkeestään itsellesi?
Siis väitätkö tosissasi, että heillä on hyvä elintaso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, koskee erityisesti näitä ns. Suomen suuria ikäluokkia. Elämä ollut helppoa ja lokoisaa aina ja joukkovoimalla päättävät edelleen.
Suuret ikäluokat ovat teidän isänne ja äitinne. Mistä te tiedätte miten helppoa heidän elämänsä on ollut?
Ovat itse kertoneet. Äidililä oli jo äitiysneuvolaeuvolakäyntejäkin paljon enemmän, sai täydet palvelut synnärillä, esim. imetysohjausta, ja osastoilla oli lastenhoitajia, joille vauvan sai jättää, kun meni syömään. Meillä ei mitään tuollaista palvelua, saati jotain lastenhoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Jossain vpi olla ripaus sitä vertakin ja vanhemmilta eli boomereiltahan se olisi peritty , mutta suurissa ikäluokissa tämä ryzzäys on ideologia tasolla. Valehtelua, itsekkyyttä , ahneutta, julmuutta , juoppoutta, epäreiluutta..
Vierailija kirjoitti:
ulkoilu ja pyöräily sekä uinti olivat ilmaisia. Joten teikäläisen olisi viisasta pitää leipäläpensä kiinni, kun ei tiedä totuutta asioista. Töissä oltiin myös lauantaisin, mutta se ei näkynyt konttoristin tosi laihassa tilipussissa.
Millä sinä luulet matalapalkka alalla työskentelevien ihmisten nykyään ostavan tavaroita? Ne pa
Pidä sinä itse vaan leipäläpesi kii, ai miks sun pitää sitä kiinakrääsää ostella nurkat täyteen, äläkä valita
Moni joutuu ostamaan sitä "kiinakrääsää" kun palkat eivät riitä ostamaan sitä laatu tavaraa, niin kuin teillä aikoinaan! Suuri osa ihmisten surkeista palkoista menee teidän yli suurien eläkeiden maksuun! Joten leipäläpi kiinni, kun ihmiset ostavat sieltä mihin on varaa teidän eläkkeiden takianne!
Mitä merkillistä laatutavaraa meillä olikaan: vanhoista lakanoista äiti teki mekot, jotka periytyivät nuorimmille. Käsin veivattava "pyykkikone". Hellalla lämmitetävä silitysrauta. Lankapuhelin oli hieno, jos jollain oli. Minun eläkkeeni on 1500/brutto, senkö (yli)suuruus nyt niin kauheasti nyppii? Enkä ole eläkkeeni "suuruutta" itse suunnitellut, tuli päätös 40 vuoden työn jälkeen.
"Omat pääomatulot ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää esim. vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Eläkeläisten palvelut kotiin maksaa. Tällä sivulla on pirhan laskuri millä voi laskea mitä maksaa.
https://www.pirha.fi/palvelut/ikaantyneiden-palvelut/kotona-asumista-tu…