Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi
Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.
Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.
Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.
Kommentit (1055)
"1000 euron eläkkeestä ei mene veroa."
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Eläkeläiset ovat itse eläkkeensä maksaneet. Taas kesäkuun tilistä pidätettiin tonni noin vain eläkemaksuja. Minulle sopii erittäin hyvin että eläkkeeni kertyminen lopetetaan heti mutta sitten ei tietenkään peritä noita maksujakaan ja voin sijoittaa sen rahan itse vapaasti mihin parhaaksi katson. Näin toimimalla saisin huomattavasti paremman eläkkeen kuin valtion pakottamalla kommunistisysteemillä.
Vierailija kirjoitti:
On todellakin kun vanhempani pääsivät jo 50+ eläkkeelle ilman mitään sairauksia kunhan jotain teeskentelivät, tosin vähän vaivaa piti sen eteen nähdä ja itse sairaana pitkäaikaistyöttömänä 60+ ei mitään mahdollisuutta. Roikotetaan vaan työkkärissä työllistämässä ja ettei kunnalta mene sakkomaksuja niin pitää käydä kuntouttavassa se kerta viikossa.
Näin juuri. Mulla ja äidilläni on sama perimässä kulkeva sairaus. Äitini oli minun iässäni ollut jo monta vuotta eläkkeellä vaikka hänellä ko. sairaus on lievempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat varakkaampia kuin suurin osa työssäkäyvistä. Se on vaan fakta. Onhan se myös järkeenkäypää. Miten käy heidän jättämilleen perintötaloille ja -mökeille? Onko jälkeläisillä varaa ylläpitää niitä?
Totta kai he ovat varakkaampia. Hehän ovat tehneet pitkän työura. Ilmeisest nykyiset työssäkäyvätkin ovat varakkaita jäädessään eläkkeelle ( mikli osaavat hoitaa taloutensa)
Ei pidä yleistää, sillä eivät kaikki eläkeläiset ole varakkaita vaikka heillä olisi kohtuullinen eläke. Ihmisillä on voinut olla työikäisenä erilaisia velvotteita ja vastuita, huonoa onnea tai jotain muuta minkä takia eivät ole pystyneet hankkimaan itselleen omaisuutta eläkepäiviensä turvaksi eivätkä läheskään kaikki eläkeläiset ole saaneet myöskään perintöjä.
"Maksuhäiriöt kasvussa työikäisillä"
https://www.iltalehti.fi/talous/a/935ce879-6054-46d8-86cb-033c9f56b635
Minä saan alle 600 euroa työttömyyskorvausta käteen. Kaikkein pieninkin eläke on monta satasta suurempi, olisiko n. 980 euroa käteen?
Käytännössä olen työkyvytön mutta eläkkeelle en pääse.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Oletko sinä muka nähnyt sotaa?
Olen opiskellut yliopistossa ja teen asiantuntijatöitä vielä eläkkeellä ollessanikin. Multitaskaan enemmän kuin sinä. Ei ole omakotitaloa, ei ole metsää. Eikä autoa. Pääomani on oma pää.
Hauku vain kaikessa rauhassa vanhempiasi ja isovanhempiasi, joita ilman sinuakaan ei olisi olemassa.
Miksi raivoat minulle? Minäkin opiskelin yliopistossa, opintolainalla ilman opintotukea ja ilman asumistukea. Koko ajan olin muös eriasteisissa töissä. Aikanaan sitten työelämässä maksoin veroja 42 - 35 prosenttia, nyt eläkkeellä 31 prosenttia. Enkä minä hauku vanhempiani, päinvastoin kiitän äitiäni, joka pienestä palkastaan aurtoi minua kouluttautumaan, työnsi etwenpäin. Ei minullakaan muuten ole omakotitaloa eikä metsää, opintolainan maksu vei kymmenisen vuotta ja sitten kerrostalo osakkeen toiset kymmenen vuotta. Autolainaakinmaksoin kymmenen vuotta ja nyt olen eläkkeellä enkä ymmärrä nuoren polven aggressiivisuutta eläkeläisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Jos kerran me eläkeläiset kerran itse päätimme eläkjeisyä, maksuista , palkoista
Miksi te nuoremmat ette tee samaa vaan syyttelette, huolimatta vaikkapa maksuttomasta, tuetusta opiskelustA?
Mikä teitä estää päättämästä jos kerran minäkin, duunarinainen, pystyin sen tekemään, takaamaan itelleni 1500 eläkkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Oletko sinä muka nähnyt sotaa?
Olen opiskellut yliopistossa ja teen asiantuntijatöitä vielä eläkkeellä ollessanikin. Multitaskaan enemmän kuin sinä. Ei ole omakotitaloa, ei ole metsää. Eikä autoa. Pääomani on oma pää.
Hauku vain kaikessa rauhassa vanhempiasi ja isovanhempiasi, joita ilman sinuakaan ei olisi olemassa.
Miksi raivoat minulle? Minäkin opiskelin yliopistossa, opintolainalla ilman opintotukea ja ilman asumistukea. Koko ajan olin muös eriasteisissa töissä. Aikanaan sitten työelämässä maksoin veroja 42 - 35 prosenttia, nyt eläkkeellä 31 prosenttia. Enkä minä hauku vanhempiani, päinvastoin kiitän äitiäni, joka pienestä palkastaan aurtoi minua kouluttautumaan, työnsi etwenpäin. Ei minullakaan muuten ole omakotitaloa eikä metsää, opintolainan maksu vei kymmenisen vuotta ja sitten kerrostalo osakkeen toiset kymmenen vuot
Suomessa on 8000 korkeakoulututkinnon suorittanutta työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
ulkoilu ja pyöräily sekä uinti olivat ilmaisia. Joten teikäläisen olisi viisasta pitää leipäläpensä kiinni, kun ei tiedä totuutta asioista. Töissä oltiin myös lauantaisin, mutta se ei näkynyt konttoristin tosi laihassa tilipussissa.
Millä sinä luulet matalapalkka alalla työskentelevien ihmisten nykyään ostavan tavaroita? Ne pa
No johan pomppas, ei kele mitä velihousuja vinkumassa nälästä ja ostovoimasta 🤮
Nuo kuvailemani "vellihousut" elävät huonommissa oloissa kuin sinä aikoinaan ja sinä haukut noita ihmisiä ja silti omassa kommentissasi ylennät itsesi kun sinä " olit niin kova pärjääjä". Kaksinaismoralismia, vanhuksen tapaan. Onko raskasta kieltää itseään uskomasta ja näkemästä nykyajan faktoja?
Vierailija kirjoitti:
Pienillä eläkkeillään pärjäävät jotenkuten, mutta suuret ryöstäjät loistavasti. Hyväveli kerhoissa palkat ovat satojatonneja vuodessa. Sulle, mulle, mulle systeemi toimii. Menkää kurjat töihin, ei ne herrat muuten elä. Niitä on paljon.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa.
3 lapsen vanhempi saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Ja mummo takuueläkettä 970, kun asuu puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran me eläkeläiset kerran itse päätimme eläkjeisyä, maksuista , palkoista
Miksi te nuoremmat ette tee samaa vaan syyttelette, huolimatta vaikkapa maksuttomasta, tuetusta opiskelustA?
Mikä teitä estää päättämästä jos kerran minäkin, duunarinainen, pystyin sen tekemään, takaamaan itelleni 1500 eläkkeen?
Me 1970-luvulla syntynyt ikäpolvi ollaan aina oltu pieni, kiitos mm. sen ajan ennätyssuurien aborttilukujen (esim. 1973 abortoitiin käsittämättömät määrät lapsia) . Meillä ei ole massavoimaa, emme pysty päättämään että meidän ikäpolvi saisi parempia etuja kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ansiosidonnaisen porrastus tulee vasta syksyllä ja omistusasunnosta poistuu yleinen asumistuki vasta tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa.
3 lapsen vanhempi saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Ja mummo takuueläkettä 970, kun asuu puolison kanssa.
Jokohan nyt nuorempi sukupolvi alkaa tajuamaan että siellä töissä pitää oikein tehdäkin jotain ja sellaisiakin asioita mitkä ei ole helppoja tai mukavia. Muuten saattaa tulla kenkää. Tuskinpa tajuavat tätäkään muuten kuin kantapään kautta. Yritykset kun eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia mitkä jakavat rahaa vastikkeetta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat itse eläkkeensä maksaneet. Taas kesäkuun tilistä pidätettiin tonni noin vain eläkemaksuja. Minulle sopii erittäin hyvin että eläkkeeni kertyminen lopetetaan heti mutta sitten ei tietenkään peritä noita maksujakaan ja voin sijoittaa sen rahan itse vapaasti mihin parhaaksi katson. Näin toimimalla saisin huomattavasti paremman eläkkeen kuin valtion pakottamalla kommunistisysteemillä.
Millä eläkeläiset ovat itse eläkkeensä ansainneet kun saivat aikoinaan jotain parin markan tuntipalkkaa!? Jos et tiedä niin euro on n. 6 markkaa. Nyt nuo "itse eläkkeensä tienanneet saavat eläkettä alimmillaan 1000 euron luokkaa, puhumattakaan heistä jotka saavat 5000-10000 eläkettä kuussa. Se on vähimmillään 6000mk! He eivät aikoinaan saaneet tuollaisia palkkojakaan! Joten miten hemmetissä he ovat itse eläkkeensä maksaneet?! Saammeko mekin sitten eläkkeellä vähintään kolminkertaisen eläkkeen mitä palkkamme on nykyään? Mitäpä veikkaat..
Mitäs jos ap kommari menisit vaikka töihin vaihteeksi etkä ulisisi täällä. Kääri hihat! Töihin siitä!