Mistä uhriutuminen tulee? Miten siitä pääsee eroon?
Ootko itse päässyt eli kokenut ennen olleesi olosuhteiden/muiden ihmisten tekojen/menneisyytesi tms armoilla ja sitten kasvanut pystyväksi ja vastuulliseksi ihmiseksi? Miten sen teit?
Kommentit (3)
Minua auttoi tietyistä ihmisistä etääntyminen ja omannäköisen elämän rakentaminen.
Uhriutuminen tulee siitä kun vasemmisto ei saa tahtoaan läpi, sitten alkaa itku ja ulina.
Vihreillä taas tapa on enemmän syyllistävä, kaikki tietää että meidän tekemiset ja päätökset ovat niin pieni osa tätä maailmaa ettei edes kannata nostaa esille, mutta kun syyllistetään niin moni antaa periksi.
Kumpikin on merkki heikkoudesta ja laimeasta suosiosta, en suosittele! Etääntyminen ja omannäköinen elämä toimii, kuten eräs kirjoitti, älä seuraa massoja, äläkä usko somea!
Kyllä. Oon elänyt todella traumaattisen elämän ja kokenut olevani uhri ihan kaikessa. Piti vain alkaa ottaa vastuu omasta elämästään... vaati todella paljon työtä, mutta nyt elämä on vain niin paljon parempaa. Tuollaiset jatkuvan uhriposition ottavat ihmiset ovat to-del-la raskaita. Suosittelen vaikka terapiaa.