Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löydätte hyviä hotelleja ulkomailla?

Vierailija
03.07.2024 |

En siis etsi mitään erityisyyksiä, eli ihan vaan että saisi nukkua hyvässä sängyssä ja olisi pöytä, jonka ääressä työskennellä. Toki ymmärrän ettei nämä ole kaikkien kriteerit, mutta joka tapauksessa, miten te valitsette hyvän hotellin?

Itse olen törmännyt usein hyviin arvosteluihin, joiden pohjalta sitten innoissani varannut huoneen ja se olikin ihan täys pettymys. Ja mistä niitä huoneita oikeasti kannattaa varata netissä, siis mitä sivustoja kannattaa käyttää? Tuntuu että ainakin joillakin sivustoilla kaupataan jotain hotellin sekundahuoneita, joita ei ole edes siivottu vaan juuri ja juuri saatu edelliset asiakkaat ulos ennen seuraavaa. En tajua. Ebookers esim. johtanut näihin pettymyksiin. Onko hotels.com parempi, vai mikä? Toki voisi suoraan sinne hotelliin olla yhteydessä, mutta mistä sen alunperinkään löytää? Miten paljon luotatte arvosteluihin, ja missä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pro tip: katso ensin hyvältä näyttävä hotelli trivagon tms sivuilta ja mene sitten hotellin omille sivuille. Kirjaudu ilmaiseen kanta-asiakasohjelmaan.

Yleensä viimeistään tässä kohtaa saat vähintään yhtä hyvän huoneen ja parempaa palvelua kuin hotellivertailujen kautta.

Trivagot ja hotels.comit vetävät niin törkeät preemiot välistä ja vaativat lahjuksia nostosta etusivulle että aika monet hotellit ovat kypsyneet ja tarjoavat parempia tarjouksia esim. kantisohjelmaan liittymisen kautta.

Minun käsittääkseni nämä hotellisivustot toimivat amazonin tapaan kuon mąfian eli näiden listauksiin päästäkseen hotellit eivät saa tarjota omilla sivuillaan parempia hintoja kuin vertalusivustojen kautta mutta mutta tämä koskee vain listahintoja ja kanta-asiakasohjelman kautta voidaan lähettää kohdennettuja tarjouksia jotka ovat parempia kuin vertailusivuilla.

Yksi pieni suomalainen perhehotelli pahoitteli puhelimessa ette

Kiitos!

Vierailija
42/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mediassa olleiden tietojen mukaan esim booking.com vie 10-25% siivun (keskimäärin 15%) siitä summasta jonka maksat sivuston kautta hotellille.

Amazonin tapaan nämä toimivat kuin järjestäytynyt rikollisuus eli kerran mukaan liityttyäsi et saa mainostaa omassa verkkokaupassasi alhaisempaa hintaa.

Menetetty siivu on niin valtava että Amazonissa tuotteitaan myyvät isommat firmat ja hotellit oppineet kiertämään sopimuksen sakkopykäliä "kohdennetulla" tarjouksella joka näköjään on lipsunut pykälien ulkopuolelle.

Vaikka listahintaa ei voi laskea, sähköpostinsa antaneelle asiakkaalle tai kännykkäapin ladanneelle voidaan kohdentaa vaikka millainen alennus. Parilla hotelliketjulla joiden kantis olen tämä on 15-18% ja välillä maksuton upgrade.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla