Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löydätte hyviä hotelleja ulkomailla?

Vierailija
03.07.2024 |

En siis etsi mitään erityisyyksiä, eli ihan vaan että saisi nukkua hyvässä sängyssä ja olisi pöytä, jonka ääressä työskennellä. Toki ymmärrän ettei nämä ole kaikkien kriteerit, mutta joka tapauksessa, miten te valitsette hyvän hotellin?

Itse olen törmännyt usein hyviin arvosteluihin, joiden pohjalta sitten innoissani varannut huoneen ja se olikin ihan täys pettymys. Ja mistä niitä huoneita oikeasti kannattaa varata netissä, siis mitä sivustoja kannattaa käyttää? Tuntuu että ainakin joillakin sivustoilla kaupataan jotain hotellin sekundahuoneita, joita ei ole edes siivottu vaan juuri ja juuri saatu edelliset asiakkaat ulos ennen seuraavaa. En tajua. Ebookers esim. johtanut näihin pettymyksiin. Onko hotels.com parempi, vai mikä? Toki voisi suoraan sinne hotelliin olla yhteydessä, mutta mistä sen alunperinkään löytää? Miten paljon luotatte arvosteluihin, ja missä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden tähden hotelli

Jospa ei ole varaa? Eikö silloin ole kuin huonoja tarjolla? Esim. Clarion on neljän tähden, ja tykkäsin ihan valtavasti. Oikeasti olisin jäänyt sinne asumaan jos olisi mahdollista, en halunnut lähteä pois aamulla. Nyt taas lähiaikoina monessa paikassa tuntunut että hyvä jos uskaltaa mihinkään koskeakaan, onko mitään edes siivottu.

Silloin pitää tyytyä siihen mihin rahat riittää. 

Okei, et siis tiedä aiheesta mutta halusit trollata. Onnittelut, sait vastauksen kommenttiin. Siitä sinulle varmaan maksetaan jotain bonusta siellä trollitehtaalla.

Vierailija
22/42 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahlaamista läpi tripadvisorin, trivagon ja bookingin ja luen kaikki arvostelut valitsemistani hotelleista. Etenkin ne yhden ja kahden tähden arviot. Ai niin, ja olen vain viiden tai neljän tähden hotelleissa.

Juuri näin. Vaatii pirusti työtä, mutta on yleensä sen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut matkustelemaan enemmän niin opit ehkä luottamaan siihen että muutamien kansainvälisten (tai edes tietyllä alueella toimivien) hotelliketjujen hotellit edustavat suht luotettavan tasaista tasoa.

Tuo on varmasti totta, että tiettyjen ketjujen hotelleilla on tasainen taso, mihin voi luottaa. Mutta kyllä lomalla ainakin Keski-Euroopassa on paljon mielenkiintoisempaa majoittua jonkin perheen ylläpitämään pikkuhotelliin. Onhan siinä sitten toinenkin puoli: jos on jo pari kertaa majoittunut tietyssä hotellissa, niin olisi todella noloa, jos seuraavalla kerralla menisikin toiseen hotelliin ja vanhan hotellin omistaja tulisi kylällä vastaan

Vierailija
24/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastailette. Lapsena ei ollut perheellä varaa juurikaan matkustella Suomen ulkopuolella, niin opettelen tässä vähän samalla kun matkustelen tätäkin taitoa. Suomessa kokemus oli että arvostelut pitää hyvin paikkansa ja hotellien sun muiden laatu tietysti vaihtelee, mutta tietty perustaso on oletusarvo. Ei taida olla kaikkialla näin, näköjään. Olen varmaan myös vähän nirso, vaikka mielestäni en pyydä ihan hirveästi. 

-ap

Vierailija
25/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että ulkomailta löytyy hyviä hotelleja.

Vierailija
26/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmasti totta, että tiettyjen ketjujen hotelleilla on tasainen taso, mihin voi luottaa. Mutta kyllä lomalla ainakin Keski-Euroopassa on paljon mielenkiintoisempaa majoittua 

Minä olen matkaillut työasioissa Aasian ja ex-itäblokin maissa sellaisissa kaupungeissa joihin ei juurikaan lomalle lähdetä ja niissä tämä kaikkialla sinänsä vallitseva ero alkaa tulla kärjistetysti esille.

Suuren amerikkalaisen tai eurooppalaisen ketjun neljän tai viiden tähden hotelli on ainoa paikka jossa voi yöpyä. Tuo on kuin mäkkärissä söisi. Ei mitään paikallista eksotiikkaa vaan hajuton ja mauton hotelli mutta sitä myös positiivisessa mielessä.

Paikalliset luksuksena mainostetut monen täjden hotellitkin voivat olla sellaisia läpiä että huoneen nähtyään pakkaa kamansa ja hyppää taksiin.

Yleensä paikallinen alihankkija tai asiakas tietää jo valmiiksi mihin ei ainakaan kannata mennä ja niillä voi olla vieraille sopimushinnat hyväksi todetussa hotellussa mutta satunnaisella turistilla ei ole tätä etua.

Vierailija
27/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa, että ulkomailta löytyy hyviä hotelleja.

Oho.

Vierailija
28/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä kahlaan läpi booking, tripadvisor, google. Sitten katson 1-2 tähden arvosteluita, onko niissä oleellisia ongelmia kuten "hotelli on homeessa" vai ainoastaan valitettu palvelusta.

Kannattaa muistaa, että osa arvosteluista on pelkkää huijausta, esim. hotellin omat työntekijät ja omistajan tuttavat kirjoittelevat niitä työkseen. Ne erottaa usein siitä, että arvostelut jakautuvat kahteen ääripäähän. Oikeat turistit kertovat hotellin olevan täysin asuinkelvoton läävä ja toinen ääripää antaa vain viiden tähden arvosteluja ja kiittelee ylisanoin loistavaa henkilökuntaa.

Vierailija
29/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä kahlaan läpi booking, tripadvisor, google. Sitten katson 1-2 tähden arvosteluita, onko niissä oleellisia ongelmia kuten "hotelli on homeessa" vai ainoastaan valitettu palvelusta.

Kannattaa muistaa, että osa arvosteluista on pelkkää huijausta, esim. hotellin omat työntekijät ja omistajan tuttavat kirjoittelevat niitä työkseen. Ne erottaa usein siitä, että arvostelut jakautuvat kahteen ääripäähän. Oikeat turistit kertovat hotellin olevan täysin asuinkelvoton läävä ja toinen ääripää antaa vain viiden tähden arvosteluja ja kiittelee ylisanoin loistavaa henkilökuntaa.

Tätä arvosteluhuijausta olen vähän epäilemässä ainakin tämänhetkisen hotellin kohdalla. Ihan päinvastainen kokemus arvosteluihin nähden.

Vierailija
30/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten katson 1-2 tähden arvosteluita, onko niissä oleellisia ongelmia kuten "hotelli on homeessa" vai ainoastaan valitettu palvelusta.

Ihan sama vaikka Amazonin tuotearvosteluissa. 5 tähteä voi olla itse tehtailtua huijausta mutta 0-1 tähden vuodatukset ovat hyvin usein sitä että toimitus oli hidas, paketti hukkui tai asiakas valittaa katkerasti kun tilasi tuotteen jonka ei edes pitänytkään sopia hänen tarkoitukseensa.

Vierailija
31/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmein kusetus sattui reilu 10 v sitten Kuubassa, jossa erehdyin juuri tällaiseen paikkaan. Siellä ei oikeasti tullut edes vettä hanasta joka päivä (sadevettä tosin seinästä sisään) ja sähköt poissa pitkiä aikoja, rottia, hyönteisiä, ruoka homeessa jne. Henkilökunta oli todella töykeää ja osa jopa pelottavaa, hotellin johtaja alkoi uhkailemaan että jos kerron hotellista jotain negatiivista, niin saan katua. Vessapaperirullista piti erikseen maksaa siivoojalle käteisellä, samoin puhtaista pyyhkeistä. Samaan aikaan hotels com oli täynnä ylistäviä laatusanoja tästä viiden tähden luksuksesta. Rahoja en saanut takaisin euroakaan, kun häivyin sieltä heti kun löysin toisen majoituksen. Muut hotellit olivat täynnä mutta löysin huoneen yksityisestä perheestä. Siellä sanottiin, että heille on majoittunut paljon kyseisestä paikasta paenneita turisteja.

Vierailija
32/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä arvosteluhuijausta olen vähän epäilemässä ainakin tämänhetkisen hotellin kohdalla. Ihan päinvastainen kokemus arvosteluihin nähden.

Mutta kumpaan suuntaan?

Nollan tähden arvosteluja näyttää tehtailevan todella hanakasti täysin mulkqvisti "ettekö te tiedä kuka minä olen"-matkailijatyyppi kun kolmen tähden ketjuhotellin tarjoushuoneessa ei ollutkaan odottamassa ilmainen Dom Perignon-pullo eikä respa järjestänyt vapaalippuja loppuunmyytyyn stadionkonserttiin.

Vierailija
33/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kumpaan suuntaan?

Nollan tähden arvosteluja näyttää tehtailevan todella hanakasti täysin mulkqvisti "ettekö te tiedä kuka minä olen"-matkailijatyyppi kun kolmen tähden ketjuhotellin tarjoushuoneessa ei ollutkaan odottamassa ilmainen Dom Perignon-pullo eikä respa järjestänyt vapaalippuja loppuunmyytyyn stadionkonserttiin.

Hehkutettiin netissä, todellisuus ihan kamala. Hyppallergeeninen=homeessa koko talo ja sitä hajua peitetään ilmastoinnin kautta leviävän halvan "spa-hajuveden" avulla (kamala kombinaatio), luvatut palvelut ei ole saatavilla, "hiljainen"=paperin ohuet seinät, rauhallinen alue=koko naapurusto remontissa. Jne.

Vierailija
34/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmein kusetus sattui reilu 10 v sitten Kuubassa, jossa erehdyin juuri tällaiseen paikkaan. Siellä ei oikeasti tullut edes vettä hanasta joka päivä (sadevettä tosin seinästä sisään) ja sähköt poissa pitkiä aikoja, rottia, hyönteisiä, ruoka homeessa jne. Henkilökunta oli todella töy

Hui kamala. Vielä sillä suunnalla maailmaa ei todellakaan halua hankkiutua ongelmiin kenenkään kanssa, koska... No, kaikki tietää millaisten porukoiden hallinnassa monet näistä paikoista on.

Vierailija
35/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kumpaan suuntaan?

Jaa. Erikoinen näkökulma. En ole tuollaiseen kyllä törmännyt.

Vierailija
36/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehkutettiin netissä, todellisuus ihan kamala. Hyppallergeeninen=homeessa koko talo ja sitä hajua peitetään ilmastoinnin kautta leviävän halvan "spa-hajuveden" avulla (kamala kombinaatio), luvatut palvelut ei ole saatavilla, "hiljainen"=paperin ohuet seinät, rauhallinen alue=koko naapurusto remontissa. Jne.

Päinvastainen ihmekin on tullut vastaan. Oltiin jossain musiikkitapahtumassa jonka takia kaikki lähiseudun hotellit olivat loppuunmyytyjä ja päädyttiin 30km päähän kulahtaneeksi haukuttuun yhden tähden paikkaan ettei tarvinnut ajaa yötä myöden kotiin. Muutama oli kehunut kyllä siistiksi mutta mitään palveluita ei ollu enää tarjolla ei edes aamiaista.

Paikka oli rakennettu 1980-luvun taitteessa, oli kaunilla paikalla ja aivan kaikki oli täysin alkuperäistä. En tajua miten on mahdollista että ei haissut home, rööki yrjö eikä yhtään mikään muukaan.. Aivan kulahtanut toki mutta kaikki oli ällistyttävän puhdasta, raikasta ja siistiä. Hinta luokkaa 60€ per yö kahdelta eikä yöllä kuulunut risahdustakaan koko kylältä.

Vierailija
37/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on semmoista sivustojen läpikahlaamista, arvostelujen lukemista ja arpapeliä. Tähtiluokituksiin ei kannata todellakaan luottaa, ja arvostelut on mielipiteitä; joku ei tykkää jostain, joka taas jonkun toisen mielestä voi olla täydellisen hotellin määritelmä. Tietty sitten jos käy usein samassa kohteessa, ehkä oppii, mikä hotelli on hyvä ja mitä kannattaa välttää. Itse käytän yleensä booking.com -sivustoa, ebookersin kautta en saa ollenkaan välillä mitään arvosteluja näkyviin. Välillä on kyllä mennyt ihan metsään ja mun on pitänyt vaihtaa hotellia kesken loman. Itselleni tärkeintä on se, että saisi nukkua rauhassa ja olla turvassa, ja se äänieristys tuntuu olevan monessa maassa jopa hotelleissa ihan täysin vieras käsitys. Kannattaa välttää sellaisia "B&B" tai hotelleja, jotka sijaitsevat asuinrakennuksessa. Silloin sieltä aina kuuluu muiden asukkaiden äänet. Roomassa lomalla jouduin oikeasti heräämään joka aamu klo 05, kun naapurin mamma alkoi laulaa ja kokkaamaan keittiössä seinän takana. Sitten toisaalta taas olin Palermossa juurikin sellaisessa B&B majoituksessa, oli edullinen ja odotin kauhulla, mitä seuraa. Paikka oli aivan ihana, todella rauhallinen, koska huoneitakin oli vain kourallinen (ei siis montaa kerrosta) ja huone oli todella siisti. Sitten taas jenkeissä mukamas joku 4-tähden hotelli on ollut ihan läävä, missä selvästi poltetaan pilveä ja epämääräistä jengiä pyörii käytävillä. Että kyllä se loppujen lopuksi taitaa olla ihan arpapeliä, mutta sitten jos sen hyvän ketjun tai hotellin löytää, se kannattaa muistaa tulevaisuudessa. Ja jos huoneen varusteluissa lukee "äänieristys" niin siihen ei kannata luottaa.

Vierailija
38/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä väliä sillä varaussivustolla on. Hinta saattaa vaihdella eri sivusteojen välillä, mutta samat hotellithan on tarjolla kaikilla sivustoilla. Tripadvisorista kannattaa katsoa arvostelut kun on löytänyt mielestään hyvän ehdokkaan. Varsinkin pohjoismaisten arvoihin luotan itse. Arvelen että muutkin pohjoismaiset odottavat suunnilleen samaa laatua majoitukselta kuin itse. Jossain muualla maailmassa ollaan tyytyväisiä paljon vaatimattomampaan, ja jossain taas ihan turhan tarkkoja. Tähtiluokitukset ei välttämättä ole koko totuus. Ne kertoo ainoastaan tietyt kansainvälisesti määritellyt kriteerit mitä hotellissa on oltava, mutta eivät kerro viihtyisyydestä mitään. Olen ollut oikein kivoissa kahden tähdenkin hotelleissa, ja toisaalta ala-arvoisissa neljän tähden hotelleissa. Viisi tähteä on kyllä aina ollut vähintään ok. 

Vierailija
39/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä väliä sillä varaussivustolla on. Hinta saattaa vaihdella eri sivusteojen välillä, mutta samat hotellithan on tarjolla kaikilla sivustoilla. Tripadvisorista kannattaa katsoa arvostelut kun on löytänyt mielestään hyvän ehdokkaan. Varsinkin pohjoismaisten arvoihin luotan itse. Arvelen että muutkin pohjoismaiset odottavat suunnilleen samaa laatua majoitukselta kuin itse. Jossain muualla maailmassa ollaan tyytyväisiä paljon vaatimattomampaan, ja jossain taas ihan turhan tarkkoja. Tähtiluokitukset ei välttämättä ole koko totuus. Ne kertoo ainoastaan tietyt kansainvälisesti määritellyt kriteerit mitä hotellissa on oltava, mutta eivät kerro viihtyisyydestä mitään. Olen ollut oikein kivoissa kahden tähdenkin hotelleissa, ja toisaalta ala-arvoisissa neljän tähden hotelleissa. Viisi tähteä on kyllä aina ollut vähintään ok. 

Ei ole totta kyllä, että samat hotellit. Esim. nykyisessä kaupungissani olisi ollut huomattavasti paremman ja luotettavamman oloisia hotelleja tarjolla jos olisin tajunnut katsoa travellinkin kautta, Ebookersin kautta ihan eri tarjonta esillä. Nehän itsekin ilmoittavat, että hotellien maksamat mainos rahat vaikuttavat hotellien näkyvyyteen sivustoilla.

Vierailija
40/42 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro tip: katso ensin hyvältä näyttävä hotelli trivagon tms sivuilta ja mene sitten hotellin omille sivuille. Kirjaudu ilmaiseen kanta-asiakasohjelmaan.

Yleensä viimeistään tässä kohtaa saat vähintään yhtä hyvän huoneen ja parempaa palvelua kuin hotellivertailujen kautta.

Trivagot ja hotels.comit vetävät niin törkeät preemiot välistä ja vaativat lahjuksia nostosta etusivulle että aika monet hotellit ovat kypsyneet ja tarjoavat parempia tarjouksia esim. kantisohjelmaan liittymisen kautta.

Minun käsittääkseni nämä hotellisivustot toimivat amazonin tapaan kuon mąfian eli näiden listauksiin päästäkseen hotellit eivät saa tarjota omilla sivuillaan parempia hintoja kuin vertalusivustojen kautta mutta mutta tämä koskee vain listahintoja ja kanta-asiakasohjelman kautta voidaan lähettää kohdennettuja tarjouksia jotka ovat parempia kuin vertailusivuilla.

Yksi pieni suomalainen perhehotelli pahoitteli puhelimessa etteivät voi antaa suoraan varatessa parempaa hintaa kuin booking.com:in kautta koska menettävät kaiken näkyvyyden jos jäävät kiinni siitä.

Varasin kuitenkin suoraan ja kuinka ollakaan hinta oli sama mutta huone vähän toista tasoa ja pysäköinti parkkihallissa "unohdettiin" laskuttaa ja niin päin pois.