Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkku kipeä kuin raastinraudalla vedettäisiin

Vierailija
03.07.2024 |

Kysyn täältä onko kenelläkään ollut sellaista tilannetta että ootte saaneet aivan julmetun kurkkukivun mikä kirvelee ja sattuu eikä pysty syömään eikä juomaan kuin voimakkaissa kipulääkkeissä eikä aina silloinkaan. Streptokokki testi näytti negaa vaikka sitä kokeiltiin enemmän kuin kerran. Tää alkoi muutama päivä sitten ja tää on ihan kamalaa. Nukkuakaan ei voi kun kipu herättää. Minulle heitettiin antibiootteja kun ei ollut selvyyttä mistä on kyse :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kurlata suola-vesiseoksella. Paras on puhdas suola kuten ruusu-, vuori-, kala namak. Tavalliset suolat ovat teollisia. Niistä on poistettu mineraaleja. Voi nekin jeesiä jos ei ole muuta. 

Auringonhattu-uute, Propolis ehkä Carmolis. Näillä olen jeesinyt omia kurkkukipuja.

Pikaista paranemista 🔥

Vierailija
2/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö toimii monesti kurkkukivussa ruokana.

Vierailija
4/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#1 Puhelin vaihtoi hymiön 🙄 Ei tainnut tunnistaa vaikka hymiö tuli uutena päivityksen yhteydessä.

Tsemppiä 💚

Vierailija
5/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista sai joskus kauan aikaa sitten semmoista yskänlääkettä, lähti kaikki kivut kurkusta ja tuli mukava lämmin olo kun kurlutteli ja joi 1/2 pulloa sitä, en kyllä usko että enää myyvät semmoisia.

Vierailija
6/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/sukupuolitauti-suussa

Kannattaa pois sulkea tämäkin vaihtoehto 

Vierailija
7/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että sait antibiotteja. Mulla oli crp 46, kuumetta ja kurkku kipeä, myös silmät tulehtuneet. En saanut mitään. No parini onneksi itsekseen ehkä lääkäri oli oikeassa.

Vierailija
8/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pari kertaa aivan saa ta na llinen kurkkukipu. Ei siis mikään normaali, vaan juuri sellainen, ettei pysty edes nielaisemaan. Kyllä ne aina muutamassa päivässä on ohi menneet.

Vierailija
9/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen 2017 (juu sattui niin paljon että vuosikin jäänyt mieleen!) Kesti 2 viikkoa enkä mennyt lääkäriin. Meinasin kyllä jo mennä, mutta 2 viikon jälkeen muuttui yskäksi joka kesti sitten n. 2 kuukautta. 

Vierailija
10/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on liikkeellä. Imeskele jääpalaa jos se auttaa. Kurkkupastillit, ja sinkkiasetaatti auttoi mulle. 

Vierailija
11/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on liikkeellä. Imeskele jääpalaa jos se auttaa. Kurkkupastillit, ja sinkkiasetaatti auttoi mulle. 

Silloin kun on oikeasti todella paha, niin ei mikään noista auta mitään. Ehkä joku jääpuikko 24/7 kurkussa voi auttaa, mutta luonnollisesti se ei ole mahdollista.

Vierailija
12/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri parantunut. Samat oireet oli ja kesti kaksi viikkoa.

Vierailija
13/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen 2017 (juu sattui niin paljon että vuosikin jäänyt mieleen!) Kesti 2 viikkoa enkä mennyt lääkäriin. Meinasin kyllä jo mennä, mutta 2 viikon jälkeen muuttui yskäksi joka kesti sitten n. 2 kuukautta. 

2 viikkoa??? Huh huh... Mutta kiitos että jaoit. Haluun just kuulla että en oo yksin. Tällä hetkellä ottaisin ton 2 kuukauden yskän kun tän kivun mut katotaan mitä tässä nyt käy :( 

Ap

Vierailija
14/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea tuollainen kuolemantauti jyllää?

Vierailija
15/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen jolla kaksi viikkoa siis :( ok. Pitää tässä sitten valmistautua siihen. Toivottavasti kroppa ei ota itseensä että noita särkylääkkeitä menee paljon..

Ap

Vierailija
16/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona?

Vierailija
17/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelö toimii monesti kurkkukivussa ruokana.

Ostan seuraavan kerran kun oon liikkellä ja kokeilen. Mutta kylmät juomatkin kyllä sattuu ja kirvelee. 

Ap

Vierailija
18/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea tuollainen kuolemantauti jyllää?

Olen ihan täältä pääkaupunki seudulta. Ap

Vierailija
19/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkään varmuuden vuoksi bakteerikantasi tappaminen tuskin auttaa yhtään mitään

Keho parantaa itse itsensä, jos et tuhoa hyvää bakteerikantaasi kerta toisensa jälkeen antibiooteilla. Ne eivät valitse tuhoamiaan bakteereja, vaan kaikki menee sileäksi

Toisekseen kurkkukipuun auttaa: lämmin. Kaulahuivi ja sellainen paita, että myös yläselkä ja rintakehä on peitossa. Samoni korvat piiloon, sillä korvista on yhteys nieluun

Seuraavaksi: kurlaa ja niele suolavettä, sekä lämmintä inkivääri-hunajaa. Siinä kaikki lääkitys, mitä kehosi tarvitsee. Lääkäriin menemällä ja KOVIA KIPULÄÄKKEITÄ ja ANTIBIOOTTEJA syömällä vaan tuhoat kehoasi ja kehon luontaista vastustuskykyä. Kipulääkkeet turruttavat aistejasi, eikä keho saa tarvitsemaansa lepoa parantuakseen. KOVAT LÄÄKKEET eivät ole cool, vaan retardeille. Sori vaan

Vierailija
20/30 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen jolla kaksi viikkoa siis :( ok. Pitää tässä sitten valmistautua siihen. Toivottavasti kroppa ei ota itseensä että noita särkylääkkeitä menee paljon..

Ap

No aivan varmasti kestää jos kiskot kipulääkkeitä ja elät normaalia elämää. Kivun tarkoitus on hillitä ja rauhoittaa, jotta keho saa lepoa, ja sitä kautta enemmän energiaa tuhota ne pöpöt. Mitä enemmän "hoidat kärsimystä", sitä enemmän kulutat energiaa kaikkeen muuhun