Kurkku kipeä kuin raastinraudalla vedettäisiin
Kysyn täältä onko kenelläkään ollut sellaista tilannetta että ootte saaneet aivan julmetun kurkkukivun mikä kirvelee ja sattuu eikä pysty syömään eikä juomaan kuin voimakkaissa kipulääkkeissä eikä aina silloinkaan. Streptokokki testi näytti negaa vaikka sitä kokeiltiin enemmän kuin kerran. Tää alkoi muutama päivä sitten ja tää on ihan kamalaa. Nukkuakaan ei voi kun kipu herättää. Minulle heitettiin antibiootteja kun ei ollut selvyyttä mistä on kyse :(
Kommentit (30)
Ehkä kyse on gonorheasta, ehkä ei pitäis ottaa suuhun mitä ei pitäisi. Ehkä sun ois syytä mennä sp.tauti klinikalle selvittään mikä tää juttu oikein on, kun liikkeellä on sp.tauteja joihin ei tavalliset antibiootit tehoa vaan tarvitaan monikirjo antibiootti kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyse on gonorheasta, ehkä ei pitäis ottaa suuhun mitä ei pitäisi. Ehkä sun ois syytä mennä sp.tauti klinikalle selvittään mikä tää juttu oikein on, kun liikkeellä on sp.tauteja joihin ei tavalliset antibiootit tehoa vaan tarvitaan monikirjo antibiootti kuuri.
Ei ole seksin välityksellä saatava tauti joten ne voi yliviivata. Ap
Mulla kurkkukivun syyksi paljastui korona. Kannattaa tehdä testi.
Palaan tänne kertomaan että kyseessä on todennäköisesti mononukleoosi. Minulla ilmeni myös silmäluomen turvotusta mihin en paljoa kiinnittänyt huomiota, mutta mikä löytyi myös oire listalta. Jätän vain tähän jos joku muu kärsii samasta ongelmasta. Eka viikko oli pahin mutta sen jälkeen kurkkukipu on ollut siedettävämpi (mutta ei ole vielä täysin mennyt pois) Ap
Mulla on olot kuin angiinassa kesäkuussa. Tulos: korona.
Korona tulehduttaa nielun ja voi tulehduttaa siinä lähistöllä olevat alueet kuten kilpirauhasen.
Olen kärsinyt koko ikäni käheästä kurkusta ja on raivostuttavaa jatkuva rykiminen ja äänen selvittäminen. Vähänkin äänen korottaminen vie voimat. Sitten on jatkuva imusolmukkeiden arkuus ja flunssainen olo. Siihen ei auta mikään. Huone ilmalla ja asunnolla ei ole mitään merkitystä, olen asunut monenlaisissa taloissa ja ei mitään vaikutusta. Siitepöly pahentaa.
Jos sinäkin olet nielaissut teräsharjan piikin grillikautena
Minä en pysty nukkumaan ilman kipulääkkeitä. Eilenkin heräsin kipuun joka kahden tunnin jälkeen kun kipulääkkeet lakkasivat toimimasta sen jälkeen. Lääkkeiden vastustaminen periaatteista on kaunis ajatus mutta jos minä en saa unta tai tarpeeksi ruokaa niin sekin aiheuttaa vaara tilanteita. Käytän tällä hetkellä inkivääriä, hunajaa ja kamomilla teetä lääkkeiden lisäksi. Minua kyllä huolestuttaa antibioottien käyttö hieman.
Ap