Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkasilsa, ahdistaa

Vierailija
03.07.2024 |

Sain jalkasilsan puoli vuotta sitten uimahallista, ja kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tarttui lapsiinkin. 

Kaikki hoitokonstit on kokeiltu. Mutta ei tuosta tunnu pääsevän eroon. Vuoroin hilseilee jalat koko porukalla. Kun yhdeltä paranee, toisella alkaa uusiksi. Jne. 

Tablettilääkekuurikaan ei näytä auttavan. Lapsille ei ole määrätty, itse olen syönyt kuurin ja silti tuli takaisin. 

Ahdistaa aivan suunnattomasti. Tiedän, että yliampuva reaktio mutta tuntuu, että on elämä pilalla niin itseltä kuin lapsilta. Jos vaikka saisikin jollain lailla pysymään kurissa tämän (mitä ei ole ainakaan vielä saavutettu) niin loppuelämän joutuu silti olemaan varpailla tämän takia. Tarkkailemaan jalkoja, miettimään pysyvätkö kuivina jne.. 

Etenkin lasten puolesta ahdistaa aivan hirvittävän paljon. Raukat saivat osakseen tällaisen riesan jo lapsina. 

Ihmetyttää myös, kun kaikkialla sanotaan että olisi lapsilla harvinainen... 

Vertaistukea ehkä lähinnä haen?:'(

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin harmiton juttu, josta aika mahdoton päästä eroon. Ja jonka saa kuitenkin aina uudelleen, jos sattuu olemaan sille altis. Siinähän on.

Vierailija
42/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuo varmaan oli kaikilla, kun saunat olivat yhteisiä. Nykyään ainakin iäkkäämmillä kuntosalikävijöillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kynsisieni. En voinut käydä suihkussa paljasjaloin kun ois tarttunut mieheen eli piti laittaa aina suihkutossut jalkaan suihkuttelun ajaksi. Tätä jatkui niin kauan että kynsisieni parantui. Kengät pitäisi desinfioida. Tämän takia en muuten koskaan osta käytettyjä kenkiä kirpparilta, koska en tiedä onko niissä jalkasientä. 

Vierailija
44/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tuloksia tarkemmin lähipiirissäsi? Eli jos ei syö sokeripitoisia herkkuja niin silsa pysyy kurissa? 

Ei siis pelkästään herkkuja vaan vaaleaa leipää, pastaa, riisiä, sokeroituja jugurtteja, mehuja, suuria määriä hedelmiä ym. mitä tahansa aika tavanomaisena pidettyjä ruoka-aineita, joissa on paljon sokeria tai nopeita hiilareita. Näkynyt siis niin että oireet väistyneet tuon ruokavaliomuutoksen jälkeen viikoissa, vaikka hoito ei aikaisemmin ole purrut tai ainakaan tullut pysyviä tuloksia. Sieni-, hiiva- ja akneoireisiin tiedän tällaisella olleen vaikutusta. Varmasti yksilöllistä, miten nopeasti tai tehokkaasti kenelläkin vaikuttaa, mutta suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
45/48 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi käydä testauttamassa laboratoriossa, onko kyse silsasta vai jostain muusta. Kaikki hilseily ei ole silsaa!

Julkisesta terveydenhuollosta saa lähetteen laboratorioon, jos epäillään sitkeää silsaa. Pyytäkää ihmeessä laboratoriokoe.

Vierailija
46/48 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up vielä

Vierailija
47/48 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä eroon pääse. Minulla on ollut jalkasilsa jo vuosia. Heti kun huomasin ensimmäiset oireet, hain asianmukaisen lääkityksen apteekista. Eli sienivoiteen. Käytin sitä tasan ohjeen mukaan ja vähän ylikin. Silsa oli jonkin aikaa poissa, mutta se palaa säännöllisesti takaisin. Olen hävittänyt kenkiä satojen, ellen jo tuhansien eurojen edestä, samoin sukkia. Sukat olen aina pessyt 60 asteessa. Yksi lääkäri sanoi, että ei sekään auta, siis 60 asteen pesu. Olin jotenkin niin hämmästynyt, että en älynnyt kysyä, että miten niin ei auta, kun kaikissa ohjeissa käsketään tekemään niin.

Lattioita on pesty, mattoja on pesty/hävitetty, kylppärin lattiaa on jynssätty vaikka minkälaisella desinfiointiaineella ja on kokeiltu etikat, teepuut ja vaikka mitkä vippaskonstit. Aina tulee takaisin. Nyt sieni on jo varmaan parissa varpaankynnessäkin. Sienivoiteisiinkin on mennyt pieni omaisuus, kun pak

Söitkö lääkkeen siihen?

Vierailija
48/48 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus meni edellisessä päin seiniä, sorry.

Pese sukat 95 asteessa. Niin minä teen, vaikka ei silsaa olekaan. 

Mulla oli 5 vuotta kynsisieni sormissa teininä. Levisi sormesta toiseen. Kävin ihopolilla koko ajan. 

Tähän piti kysyä, että söitkö lääkkeen kynsisieneen?