Jalkasilsa, ahdistaa
Sain jalkasilsan puoli vuotta sitten uimahallista, ja kaikista varotoimenpiteistä huolimatta tarttui lapsiinkin.
Kaikki hoitokonstit on kokeiltu. Mutta ei tuosta tunnu pääsevän eroon. Vuoroin hilseilee jalat koko porukalla. Kun yhdeltä paranee, toisella alkaa uusiksi. Jne.
Tablettilääkekuurikaan ei näytä auttavan. Lapsille ei ole määrätty, itse olen syönyt kuurin ja silti tuli takaisin.
Ahdistaa aivan suunnattomasti. Tiedän, että yliampuva reaktio mutta tuntuu, että on elämä pilalla niin itseltä kuin lapsilta. Jos vaikka saisikin jollain lailla pysymään kurissa tämän (mitä ei ole ainakaan vielä saavutettu) niin loppuelämän joutuu silti olemaan varpailla tämän takia. Tarkkailemaan jalkoja, miettimään pysyvätkö kuivina jne..
Etenkin lasten puolesta ahdistaa aivan hirvittävän paljon. Raukat saivat osakseen tällaisen riesan jo lapsina.
Ihmetyttää myös, kun kaikkialla sanotaan että olisi lapsilla harvinainen...
Vertaistukea ehkä lähinnä haen?:'(
Kommentit (48)
Tavallinen jalkasieni? Lähtee voiteella, mutta ei yhdessä yössä, vaan täytyy laittaa useamman kerran. Voi olla matossa tmv muhia kosteassa tilassa. Mitenkään vähättelemättä, on olemassa paljon pahempiakin vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu hoitamaton silsa jo 90 luvulta asti, hilseilee ja kutiaa välillä. Muuten ei häiritse.
En välitä hoitaa asiaa.
Kiitti vtusti, minäkin sain siis silsan sinulta, tai joltain kaltaiseltasi pskapäältä.
Vierailija kirjoitti:
Sain antibioottikuurin, sillä lähti.
Hiiva on sieni. Hiivasieni.
Antibiootti häätää bakteereita, ei sieniä.
Antibioottikuurit ALTISTAVAT hiivasienelle.
Ei siitä eroon pääse. Minulla on ollut jalkasilsa jo vuosia. Heti kun huomasin ensimmäiset oireet, hain asianmukaisen lääkityksen apteekista. Eli sienivoiteen. Käytin sitä tasan ohjeen mukaan ja vähän ylikin. Silsa oli jonkin aikaa poissa, mutta se palaa säännöllisesti takaisin. Olen hävittänyt kenkiä satojen, ellen jo tuhansien eurojen edestä, samoin sukkia. Sukat olen aina pessyt 60 asteessa. Yksi lääkäri sanoi, että ei sekään auta, siis 60 asteen pesu. Olin jotenkin niin hämmästynyt, että en älynnyt kysyä, että miten niin ei auta, kun kaikissa ohjeissa käsketään tekemään niin.
Lattioita on pesty, mattoja on pesty/hävitetty, kylppärin lattiaa on jynssätty vaikka minkälaisella desinfiointiaineella ja on kokeiltu etikat, teepuut ja vaikka mitkä vippaskonstit. Aina tulee takaisin. Nyt sieni on jo varmaan parissa varpaankynnessäkin. Sienivoiteisiinkin on mennyt pieni omaisuus, kun pakkohan se on aina silloin käyttää, kun oireita ilmenee. Jonkin aikaa on oireeton, kunnes taas sieni ilmoittaa olevansa läsnä.
Kiitos vaan minunkin puolestani kaikille, jotka ette hoida jalkasilsojanne ja levittelette niitä sieniänne toisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä auttoi pihkavoide! Olen kuullut myös teepuuöljyn auttaneen.
Lähtikö niin ettei koskaan tullut takaisin? Oliko siis tarttunut myös lapsiin vai vain aikuisiin? Ylläpidättekö hoitoa vai riittikö että kertaalleen hoiti pois ja pystyitte jatkaa entiseen tapaan, ilman hoitamista?
oli vain aikuisella. Ei ole ainakaan vielä tullut takaisin (hoito lopetettu n vk sitten).
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää uimahallissa sandaaleita.
Auttaako se, kun sinne uimaan kaikki menee samasta kohdasta ja siinä ei ole kelläänbsandaalit jalassa tietenkään.
Meillä pidetään kotonakin aina suihkusandaaleja saunassa ja suihkussa. Lapsella oli tartunta. Sukat pestään 60 asteessa. Sisällä koulussakin aina kengät pois jalasta. Avojaloin ei kuljeta.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä eroon pääse. Minulla on ollut jalkasilsa jo vuosia. Heti kun huomasin ensimmäiset oireet, hain asianmukaisen lääkityksen apteekista. Eli sienivoiteen. Käytin sitä tasan ohjeen mukaan ja vähän ylikin. Silsa oli jonkin aikaa poissa, mutta se palaa säännöllisesti takaisin. Olen hävittänyt kenkiä satojen, ellen jo tuhansien eurojen edestä, samoin sukkia. Sukat olen aina pessyt 60 asteessa. Yksi lääkäri sanoi, että ei sekään auta, siis 60 asteen pesu. Olin jotenkin niin hämmästynyt, että en älynnyt kysyä, että miten niin ei auta, kun kaikissa ohjeissa käsketään tekemään niin.
Lattioita on pesty, mattoja on pesty/hävitetty, kylppärin lattiaa on jynssätty vaikka minkälaisella desinfiointiaineella ja on kokeiltu etikat, teepuut ja vaikka mitkä vippaskonstit. Aina tulee takaisin. Nyt sieni on jo varmaan parissa varpaankynnessäkin. Sienivoiteisiinkin on mennyt pieni omaisuus, kun pakkohan se on aina silloin käyttää, kun oireita ilm
Pese sukat 95 asteessa. Niin minä teen, vaikka ei silsaa olekaan.
Mulla oli 5 vuotta kynsisieni sormissa teininä. Levisi sormesta toiseen. Kävin ihopolilla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiiva on sieni. Hiivasieni.
Antibiootti häätää bakteereita, ei sieniä.
Antibioottikuurit ALTISTAVAT hiivasienelle.
Hiivoille ja sienille on suun kautta otettavia lääkkeitä. Ei kuitenkaan taida olla antibiootteja ne lääkkeet.
Kuivaa varpaiden välit suihkun jälkeen talouspaperilla. Pujottele 100% villalankaa varpaisiin kosteuden estämiseksi. Sukkien vaihto joka päivä ja pesu 60 asteessa. Nämä auttaneet minulla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pidetään kotonakin aina suihkusandaaleja saunassa ja suihkussa. Lapsella oli tartunta. Sukat pestään 60 asteessa. Sisällä koulussakin aina kengät pois jalasta. Avojaloin ei kuljeta.
Onko siis saatu hoidettua lapselta? Niin ettei ole tullut uusiksi? Miten kauan olette saaneet pidettyä niin ettei ole tullut uusiksi?
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen jalkasieni? Lähtee voiteella, mutta ei yhdessä yössä, vaan täytyy laittaa useamman kerran. Voi olla matossa tmv muhia kosteassa tilassa. Mitenkään vähättelemättä, on olemassa paljon pahempiakin vaivoja.
Näinhän se on, yritän ajatella että mieluummin kai sitten tämä kuin joku syöpä vaikka.
Kaikissa sieni-infektioissa (kuten ylipäätään missä tahansa kehon sisäisessä tulehdustilassa) voi olla hyvä myös tarkastella omia syömisiä. Sienet käyttävät sokeria ravinnokseen. Jos ruokavalio sisältää paljon sokeria tai nopeita hiilihydraatteja, tämä voi ylläpitää infektiota, vaikka muut varotoimenpiteet olisivat tarkkoja. Voi kuulostaa huuhaalta, mutta on ihan tutkittu asia ja omassa lähipiirissä on toiminut moniin sieni-infektioihin. Toki ei tarkoita sitä, että pelkällä ruokavaliohoidolla tästä selviäisitte, mutta jos tuntuu että kaikki keinot on jo kokeiltu, ainakaan mikään jatkuvasti vahvempien voiteiden tai lääkkeiden testailu ei välttämättä vie eteenpäin, jos infektio samalla vahvistuu joka aterialla.
Millaisia tuloksia tarkemmin lähipiirissäsi? Eli jos ei syö sokeripitoisia herkkuja niin silsa pysyy kurissa?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tuloksia tarkemmin lähipiirissäsi? Eli jos ei syö sokeripitoisia herkkuja niin silsa pysyy kurissa?
Tämä kysymys siis 35:lle
Lopeta margariinin ja muidenkin pehmeiden rasvojen käyttö niin paranet, käytä voita ja eläinrasvoja niin vahvistut.
Sokeri ja valkoinen vehnä pois ruokavaliosta!
Vaikka on periaatteessa yleinen, perustason sairaus, hakeutuisin ap:n tilanteessa silti ihotautilääkärin vastaanotolle, jos on vasta hoidettu tk:ssa. Jos ei halua käyttää yksityissektoria, erikoisalakonsultointia voi pyytää myös tk-lääkärin ja ihotautilääkärin välillä, vaikka lähetteellä ei vastaanotolle ehkä pääsekään.