Mitä järkeä on maksaa ekstraa kivan näköistä pussilakanoista
jotka pidetään valoisaan aikaan päiväpeitoton alla piilossa ja kun ne kaivetaan sieltä yöksi esiin sammutetaan valot ja suljetaan silmät
Kommentit (41)
Arjen pientä luksusta, mikä ei ole keltään pois. <3 Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettei tarvittaisi typeriä päiväpeittoja.
Päiväpeitto onkin täysin turha keksintö.
Ei ole. Suojaa pölyltä ja lialta petivaatteita. Sängyssä vietetään 8h vuorokaudesta, ja sitä ilmaa hengitetään.
Säilyvät myös puhtaana pidempään. Käyttöikä pitenee.
Aika harva nykyään käyttää päiväpeittoa. Ja jos se nätti pussilakana tekee makuuhuoneen viihtyisämmäksi, niin ehkä se on sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sillä nimenomaan niitä rumia lakanoita peiteltiin, on vanhusten juttuja nuo.
Entä jos päiväpeittokin on ruma?
Sitä voi yrittää peittää tyynyllä ja huovilla. Jos nekin ovat rumia, niin sitten menee hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Arjen pientä luksusta, mikä ei ole keltään pois. <3 Ei sen kummempaa.
Voi olla, jos ostit viimeisen kappaleen jonkun nenän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suojaa pölyltä ja lialta petivaatteita. Sängyssä vietetään 8h vuorokaudesta, ja sitä ilmaa hengitetään.
Miten petivaatteet pölyyntyvät ja likaantuvat päiväsaikaan? Jos joku istuu sängyllä vaikka lukemassa kirjaa, niin tuskin se pussilakana siinä hirveästi likaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se päiväpeitto itsessään on yksi suuri pölytollo, eikä sen vuoksi kannata levittää lakanoille. Lakanat pestään säännöllisesti liasta ja pölystä eikä sängyssä vietetä aikaa kuin öisin. Eri asia, jos makoilee esim. likaisissa ulkona kuraantuneissa vaatteissa sängyllä päivällä, voi siinä tapauksessa olla hyvä käyttää päiväpeittoa päivisin. Itse luovuin päiväpeiton käytöstä joitakin vuosia sitten kun totesin sen omaan käyttöön turhaksi. Pesen lakanat riittävän usein, eikä käytä sänkyä päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se päiväpeitto itsessään on yksi suuri pölytollo, eikä sen vuoksi kannata levittää lakanoille. Lakanat pestään säännöllisesti liasta ja pölystä eikä sängyssä vietetä aikaa kuin öisin. Eri asia, jos makoilee esim. likaisissa ulkona kuraantuneissa vaatteissa sängyllä päivällä, voi siinä tapauksessa olla hyvä käyttää päiväpeittoa päivisin. Itse luovuin päiväpeiton käytöstä
Mulla on tikattu ja kevyt päiväpeitto. Siitä ei lähde pölyä, eikä siihen tartu pölyt. Öisin vikkaan sen tuolin selkänojalle. Kauniskin on.
Monet eivät käytä päiväpeittoa ja sekin on ihan ok. Kukin tavallaan.
Minä en käytä päiväpeittoa joten pääsen nauttimaan siisteistä lakanoista joka ilta. Sisustuksen ulkonäöllä on merkitystä ihan samalla lailla kuin ruoan ulkonäöllä on merkitystä.
Samalla lailla voisi kysyä että mitä järkeä maksaa ekstraa siisteistä kotivaatteista, joita kuitenkaan ei kukaan muu pääse katselemaan. Eksällä oli tapana kotona pukeutua sellaisiin yöpaitoihin joita itse en kelpuuttaisi edes räteiksi eli oli hiutumisen vuoksi enemmän reikää kuin ehjää kangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se päiväpeitto itsessään on yksi suuri pölytollo, eikä sen vuoksi kannata levittää lakanoille. Lakanat pestään säännöllisesti liasta ja pölystä eikä sängyssä vietetä aikaa kuin öisin. Eri asia, jos makoilee esim. likaisissa ulkona kuraantuneissa vaatteissa sängyllä päivällä, voi siinä tapauksessa olla hyvä käyttää päiväpeitto
Ihanko tosi. Veikkaan, että jos et pese sitä säännöllisesti vähintään 60 asteessa niin kyllä siinä on pölypunkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten petivaatteet pölyyntyvät ja likaantuvat päiväsaikaan? Jos joku istuu sängyllä vaikka lukemassa kirjaa, niin tuskin se pussilakana siinä hirveästi likaantuu.
Kuka ISTUU sängyllä LUKEMASSA? Huh enpä ole ikinä ajatellut että joku olisi noin hankalasti sängyllä. No mutta asiaan, itsekin pidän kauneudesta ja kauniit lakanat tuo iloa ja tyytyväisyyttä nukkumaanmennessä ja herätessä. Liian värikkäät ja kuviolliset ei varmaan toisi levollisia unia.. ja kauniista lakanoista huolimatta käytän päiväpeittoa koska mielestäni sänky pysyy puhtaampana niin ja olen lakanoissa vain alasti. Yäk tuntuisi likaiselta jos päivällä olen loikoillut sängyllä päivävaatteissa.. tai välillä tarvitsen sänkyä siivouksen aikana ja mätän siihen lattoilta kaikkea niin en kyllä voisi tehdä niin ilman päiväpeittoa.
Niin, mitä järkeä on elämässä ?
Aamulla sänky on kostea kehon hikoilun jäljiltä. Jos peittelet sen umpeen heti, kuivumista ei tapahdu. Jos jätät sen auki, se kuivuu mutta pöly laskeutuu lakanoille. Kumpikaan ei siis ole hyvä. Pitäisi kehittää ratkaisu tyyliin "autokatos".
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä järkeä on elämässä ?
Aamulla sänky on kostea kehon hikoilun jäljiltä. Jos peittelet sen umpeen heti, kuivumista ei tapahdu. Jos jätät sen auki, se kuivuu mutta pöly laskeutuu lakanoille. Kumpikaan ei siis ole hyvä. Pitäisi kehittää ratkaisu tyyliin "autokatos".
Kyllä kai se peittokin siitä kuivuu päivää myöten. Tietty jos pitää jotain muovipeittoa niin kuivumista ei tapahdu
Koska kertoo jonkin verran henkilön luonteesta, onko hän ostanut itse omaan kotiinsa uudet tyylikkäät aikuislakanat, vai käyttääkö niitä lapsena saatuja barbi/heman-lakanoita "koska ne on edelleen ihan ehjät".
Vinkkinä esim. palstan ikisinkkumiehille.
Kivan näköisten pussilakanojen sisällä on kivempi telmiä.
Naaraan saa vieteltyä panostamalla tämmöisiin hempeilyhömppä juttuihin. Nätit lakanat, kynttilät ja sohvatyynyt.
t. vanha pukki
Koska se on kivaa. Eikä ole päiväpeittoa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa yhtään mitään mistään päiväpeitosta, ja levittää se sängylle siksi aikaa kun on itse poissa?
Sitä paitsi, se päiväpeitto estää nukkumahikeä kuivumasta petivaatteista.
No sen sängyn annetaan tuulettua ennenkuin pedataan ja laitetaan päiväpeitto. Minä en halua sänkyyni eläinten karvoja enkä lapsista kaisevaa hiekkaa ja muuta. lakanoiden värillä ja kuosilla ei väliä kunhan ovat 100% puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kertoo jonkin verran henkilön luonteesta, onko hän ostanut itse omaan kotiinsa uudet tyylikkäät aikuislakanat, vai käyttääkö niitä lapsena saatuja barbi/heman-lakanoita "koska ne on edelleen ihan ehjät".
Vinkkinä esim. palstan ikisinkkumiehille.
Vaimolla on Karvinen pussilakana ja tyynyliina käytössä. Kuulemma ovat parhaat kun ne on pesty sen miljoona kertaa ja kangas on pehmeää. Kuosista päätellen design on suoraan sieltä 80-luvulta saakka.
päivävaatteissa*