Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuoresta asti katunut syvästi, että sorruin siviilipalvelukseen armeijan suorittamisen sijaan. 😢😢😢 Varoituksen sanana muille!

Vierailija
03.07.2024 |

Taas saan lukea uutisista kuinka uusi erä alokkaita astuu palvelukseen. 😢

Silloin nuorena ja tyhmänä valitsin sivarin ja se oli jo silloin minulle palveluksena pettymys, mutta ikävimmät seuraukset olen saanut kokea myöhemmin ja ilmeisesti koko loppuelämäni.

Ensinnäkin olen kateudesta vihreänä kuunnellut armeijan käyneiden kokemuksia ja tunnen näissä juttupiireissä itseni täysin ulkopuoliseksi. Oikein kirpaisee, kun jotkut ovat päässeet kertaamaan ja muistelevat niitäkin.

Toiseksi suorittamatta jäänyt asepalvelus on haitannut työllistymistäni. Se on sellainen asia minkä moni työhaastattelija ottaa puheeksi ja näihin paikkoihin en ole päässyt.

Kolmanneksi en koe samanlaista miehistä itsetuntoa kuin armeijan suorittaneet. Olen rehellisesti pullamössö ja sellaistahan se sivariporukka pääasiassa on. Olen sen ihan itse joutunut näkemään.

Neljänneksi minulle on epäselvää minkälaiseen tehtävään minut käskettäisiin sota-aikana tai jo sodan uhatessa.... siis riittääkö osaamiseni.

Älkää siis menkö sivariin ja kaikki vanhemmat ohjatkaa lapsenne menemään armeijaan. Sivariin menijät eivät yksinkertaisesti tiedä mitä ovat tekemässä! Isoa virhettä josta saa maksaa koko loppuelämänsä ajan! Sivariin valittu menettää oikeutensa päästä armeijaan.

Tää oli nyt tällainen katuvaisen sivariluuserin purkaus... toivottavasti se pelastaa edes yhden sivarilta.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki aloitus. Näkee monesta kohtaa. Ap ei ole sivaripaikkaa nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi