Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vika kun liikunta aiheuttaa olon joka vastaa krapulatunnetta?

Vierailija
03.07.2024 |

Missä vika kun liikunta aiheuttaa olon joka vastaa krapulatunnetta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen näkökulma IBSistä kärsivältä henkilöltä. Jos vatsa on huonona, on erittäin todennäköistä, että liikunnasta tulee uupunut olo. Pahimpina ripsapäivinä ei kannata treenata.

Vierailija
22/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rapakunto. Helpottaa kun kunto nousee ja jonkun ajan päästä alat saamaan sen hyvän olon siitä. Tuohon kiveen moni läski kompastuu eikä enää nouse, kun eivät saa sitä kuuluisaa hyvää oloa ekan kerran jälkeen. 

Entä jos ei ole läski ja liikkuukin säännöllisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavalmiste Sideral ei aiheuta vatsavaivoja. Itse yritän sillä nyt nostaa alhaista ferritiiniä.

Vierailija
24/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautavalmiste Sideral ei aiheuta vatsavaivoja. Itse yritän sillä nyt nostaa alhaista ferritiiniä.

Ystäväni käytti sitä pitkään. Kyllä sekin rupesi lopulta ripulia aiheuttamaan.

Vierailija
25/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni käytti sitä pitkään. Kyllä sekin rupesi lopulta ripulia aiheuttamaan.

Mulla muista menee pakki jumiin, tästä ei mitään oireita

Vierailija
26/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
27/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota olutta niin säästyy krapulalta.

Vierailija
28/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeni. Joillakin ihmisillä on sellainen geeni. Liikunta aiheuttaa pahaa oloa ja krapulaisen olon. Käsittääkseni sitä ei kykene muuttamaan vaan on siedettävä vain.

Tämä. 

Vierailija
29/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa hyväksyä se, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia?

Useimmat saavat liikunnasta endorfiineja eli sen hyvän olon. Minä myös eikä siihen mitään erityisjuomia tarvita.

Toiset eivät saa.

Jotkut ovat liikunnan jälkeen fyysisesti todella kipeitä, oikeasti. Vain yksi kirjoitti geenien osuudesta asiaan!

Kyllä. Huono olo, ei mitään endorfiineja, ja tuo kipeys. Lisäksi olen aina todella vihainen liikunnan jälkeen, kun muuten olen lempeä ja iloinen ihminen ( mieskin tästä aina vitsailee...) . Harrastan kyllä säännöllisesti mm.ryhmäliikuntaa ja ulkoilen, mutta nämä "oireet" vain eivät parane.  

Vierailija
30/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja matala ferritiini. Molemmat hoidossa, silti lihakset ei toimi kunnolla eikä liikunnasta enää palaudu kuten aiemmin. Nykyään liikunnan jälkeen on aivan karmea olo pari päivää, juurikin tuollainen krapulainen ja lihasten kova heikotus. Ennen juoksin pitkiä lenkkejä ja urheilin ilman mitään ongelmia. Aineenvaihdunta hidastui sairastumisen jälkeen. 

Ainoat mitkä tuntuvat hieman auttavan on proteiinipitoinen palautusjuoma heti liikunnan jälkeen, samoin suolapitoinen vichypullollinen auttaa.

Vierailija
31/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotain noin 40 vee kun lopetin tehojumpassa käymisen. Syy tähän oli että tuli aina verenmaku suuhun. En koskaan tutkituttanut. Sitten siirryin vaan tekemään kevyempää lattiajumppaa (vähän joogapainoista) kotona ja käymään kävelylenkeillä.

Vierailija
32/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tsekata verenpaineen. Kilpirauhasen vajaatoimintaa on ollut koko elämä. Miten liikunta sitten vaikuttaa verenpaineeseen - eikö se ole vain hyvä asia eli miten pitäisi menetellä? Lakujakin olen syönyt viime aikoina turhan paljon ja ne kuulema nostaa verenpainetta. Stressiäkin on.

Joku mielenterveyden häiriöhän sulla selvästi on kun teet jatkuvasti näitä "mikähän minua vaivaa" -aloituksia (ennemmin tai myöhemmin kerrot aina kommenteissa että ai niin muuten, mullahan on myös kilpirauhasen vajaatoiminta.) 

Vierailija
33/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa hyväksyä se, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia?

Useimmat saavat liikunnasta endorfiineja eli sen hyvän olon. Minä myös eikä siihen mitään erityisjuomia tarvita.

Toiset eivät saa.

Jotkut ovat liikunnan jälkeen fyysisesti todella kipeitä, oikeasti. Vain yksi kirjoitti geenien osuudesta asiaan!

Kyllä. Huono olo, ei mitään endorfiineja, ja tuo kipeys. Lisäksi olen aina todella vihainen liikunnan jälkeen, kun muuten olen lempeä ja iloinen ihminen ( mieskin tästä aina vitsailee...) . Harrastan kyllä säännöllisesti mm.ryhmäliikuntaa ja ulkoilen, mutta nämä "oireet" vain eivät parane.  

Hmm... Ehkä ne laturaivoojat ja hullut pyöräilijät ja muut aggressiiviset liikkujat ovatkin näitä , jotka tulevat vihaisiksi. Eräänlainen berserkki-ilmiö?

Vierailija
34/34 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pelasin sulkapalloa aktiivisesti. Pari-kolme päivää pelin jälkeen oli olo kuin olis rekan alle jäänyt. Kankkunen siihen verrattuna piece of cake . Nykyään boomerina vaan pitkäkestoista, matalatehoista kestävyys liikuntaa. Suliksessa lähtis henki....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän