*~*Kesäkuisten Helmikuu*~*
Nimi: Mondis
Ikä: 29v, mies 29v.
Asuinpaikka: Hki
LA: 1.6.2007
Taustaa: toinen ICSI onnisti, tätä ennen tehty keväällä -06 plussaan johtanut ICSI, josta valitettavasti km rv 9+3. Tehty myös kolme PASsia kesä-syksyllä -06, kaikista negaa. Meillä syynä miehestä johtuva lapsettomuus, tilannetta on vaikeuttanut minun puoleltani epäsäännöllinen kierto sekä PCO-tyyppiset munasarjat. Kaksi alkiota siirrettin ja tuplat on tulossa!:-)
Nimi: Rantis
Ikä: minä 27, mies 30
Asuinpaikka: Häme
LA: 5.6.2007
Taustaa: Lapsettomuutta takana n. 4,5 vuotta. 3x inssi, kaikista negaa. 1x IVF/ICSI + siitä 1x PAS, molemmista negaa. 1x IVF plussaa, joka kesken rv10 (06/06), tämän toisen IVF:n PAS, josta nyt plussanneena :)
Nimi: Senniina
Ikä: minä 38, mies 32
Asuinpaikka: Keski-Suomi
LA: 27.6.2007
Taustaa: " kevyesti lapseton" , ehkäisy pois -93, esikoista tehtiin ex:n kanssa tekemällä -97 alkaen, -99 tutkimukset, esikoinen synt. 12/99 ekasta clomikierrosta. Toista uudessa suhteessa yritettiin reilu vuosi, clmomit+pregnyl 1-5/06, tauko ja plussa 10/06 tehdystä inssistä. Ei ehkäisyä -93 jälkeen.
Nimi: elexi
Ikä: 28v
Asuinpaikka: itä-suomi
LA: 17.6-07
Taustaa:
Kevät-01; 2xinssi-->nega
Syksy-01; 1.ivf josta 3 alkiota. Kaksi siirrettiin-->nega, yks meni roskiin
Kevät-02; 2.ivf josta 7 alkiota. Tuoresiirto 2 alkiota-->plussa-->km
Syksy-02; pas, kaks siirrettiin--> plussaa ja jälleen km
Kevät-03; pas ja taas kaks kyytiläistä-->plussa.
Tällä kertaa kumpikin kiinnittyi mutta toinen oli kohdun cornu osassa ja sen kasvu jouduttiin lopettamaan muuten olis kohtu revenny:(
Toinen kyytiläinen oli onneksi tarrannut kunnolla kiinni ja saimme joulukuussa-03 ihanan prinsessan:)
Syksy-05; 3.ivf josta jälleen 7 alkiota mutta tuoresiirtoa ei tehty vaikean, teholle johtaneen hyperin takia.
Kevät-06; pas, 3 alkiota ei selvinny sulatuksesta, kaks selvis ja siirrettiin--> nega
Syksy-06; viimeiset 2 alkiota sulatettiin joista toinen selvisi ja matkustaa edelleen kyydissä:)
Nimi: Sonjaemma
Ikä: 39v, mies 39v.
Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
LA: 11.6.2007
Taustaa: 4x inssi, negaa; 1.ivf, plussa, mutta km rv 13. 2.ivf, nega, ei PASsiin (alkiot ei kestäneet), 3. ivf plussaa. Rakkuloita ja alkoita tullut aina vähän. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei löydetty. Minulta löydettiin viimeisen plussan jälkeen geenipoikkeama tukostaipumukselle, saattoi olla syy ensimmäiseen km:oon. Noissa plussahoidoissa on molemmissa siiretty 2 alkiota, pakkaseen ei niistä hoidoista saatu yhtään. Vain yksi aina sitten lähtenyt niistäkin kehittymään.
Nimi: bicci79
Ikä: 27v, mies 30v.
Asuinkunta: Pääkaupunkiseutu
LA: 14.6.07, ei lapsia ennestään
Ja sitten hieman taustaa... Lasta yritetty marraskuusta 2004 asti, 2005 vuoden lopussa tutkimuksissa selvisi miehestäni johtuva lapsettomuus. Paperit vetämään julkiselle puolelle, josta ostopalveluna Väestöliittoon viime syksynä. 1. ICSI siirto 22.9 ja heti nappasi kiinni, pakastimeen jäi vielä 7 hedelmöittynyttä alkiota.
Nimi: Kuutar
Ikä: minä 28, mies 36
Asuinpaikka: Pirkanmaa
LA: 26.6.2007
Taustaa: Yritys aloitettiin 05/04, tutkimuksiin 04/05, clomit 10/05 (YTHS:n gynen mukaan ongelmana oli VAIN ylipainoni) -> lähetteen TAYSiin hain yksityiseltä 12/05, kun sitä ei saatu YTHS:ltä useista pyynnöistä huolimatta (ainakin 4kk olisi tarvinnut niitä clomeja ottaa, yksityinen sanoi heti, että ne ovat turhia, kun simpat niin huonoja). 03/06 ensikäynti TAYSissa, eka inssi heti. Kahdessa seuraavassa kierrossa seuraavat inssit. Eka IVF 10/06 -> PLUSSA
Nimi: Toivo78
Asuinpaikka: Savo
LA: 14.6.07
Taustaa: takana 3xIUI ->negaa, 1xIVF/ICSI ->negaa, 1xPAS ->ei päästy siirtoon, 1xICSI ->nega, ei pakkaseen mitään, 1xICSI -> PLUSSAA.
Nimi : samako
Ikä : minä 33,mies 29
Asuinpaikka : pirkanmaa
LA : 26.6.07
Taustaa :
Hoitoja parisen vuotta;clomeja,inssejä kolme,IVF 10/05 plussaa ,km rv 10 ,IVF ilman tuloksia vaikka pas-yritys myös.viimesin IVF soluja pakkaseen 2,jotka siirrettiin= toinen jäikin kasvamaan yllättäen .tosin siirto tehtiin ekan kerran lääkkeelliseen kiertoon zumenonin avustuksella .
Nimi: lauruska
Ikä:
Asuinpaikka:
Taustaa:
Lapsettomuutta ehti olla takana 5 vuotta ja sinä aikana tapahtui seuraavaa.
- toinen lapsi toiveena syksy -01
- syksy -03 kohdunulkoinen raskaus luomusti
- kevät - 04 1. IVF - raskaus alkoi, keskenmeno vko 12
- tammikuu -05, PAS joka epäonnistui, kevät - 05 2. IVF epäonnistui
- toukokuu ja heinäkuu-05, kohdunulkoiset raskaudet luomusti, munanjohtimien poisto
- elokuu -05 PAS, epäonnistui
- marraskuu - 05 3. IVF, ei raskautta
- tammikuu - 06 PAS, epäonnistui
- maaliskuu -06 4. IVF - raskaus ei alkanut
- kesäkuu -06 PAS , raskaus onnistui, kornuraskaus juhannuksena - kohtuun repeämä
- syyskuu - 06 PAS, viimeiset kaksi alkiota sulatettiin ja molemmat siirrettiin ja raskaus alkoi!!
LA:t
1.6. Mondis
2.6. lauruska
5.6. Rantis
11.6. Sonjaemma
14.6. bicci79, Toivo78
17.6. elexi
26.6. Kuutar, samako
27.6. Senniina
Kommentit (20)
Pitkästä aikaa ajattelin jättää puumerkkini... On niin älytön kiire opintojen kanssa (ja kun ei edes tiedä, mistä päästä niitä alkaisi tehdä!), ettei tahdo mitään muuta ennättää.
Aika hiljaista on tuolla masuosastolla ollut, jotain pientä möngerrystä muutamina päivinä, ekat liikkeethän tunsin rv15+6 ja sen jälkeen muutamia kertoja, paljon selkeämmin kuin sen jälkeen. Muuten masu on kasvanut hieman, tosin edelleenkin näkyy ainoastaan selinmakuulla - paitsi yhdet kireimmät farkut eivät enää mene jalkaan.
Meillä rakenneultra vasta ensi viikon keskiviikkona ja seuraava neuvola kahden viikon päästä, silloin saan ne kaikki lomakkeet Kelalle... Koskahan se uusi äitiyspakkaus tulee..? Ajattelin hakea vasta sitten omaamme, että saatais se uusi...
Kuutar rv 19+6
Eipä ole paljon ennättäny tässä koneella käymään,
tyttö oli melkosen rajussa oksennustaudissa:(
mut nyt alkaa jo " elämä voittaa" :)
Mullakin neuvola ens viikolla ja sillon saan todistukset kelalle.
Muistaakseni maaliskuun alussa pitäis tulla se uus äippäpakkaus,
aattelin miekin hieman viirata paperien vientiä,
että jos hyvinkin sais sen uuden pakkauksen.
Masuasukki potkii jo melkosen lujaa ja on muuten aika vinhan tuntuista,
ku hän tykkää olla jalat alaspäin ja junttailee sit kunnon potkuja :)
Tämmöstä tänne tällä kertaa :)
elexi rv21+1
Siitä uudesta äippäpakkauksesta. Itse on ainakaan usko sitä saavani. Niin moni kavereistani on saanut kesällä vauvan ja " vanha" pakkaus on tullut. Se tulee kyllä maaliskuussa " markkinoille" , mutta jakavat ensin vanhat pois, ja niitä yleensä riittää..... Vuoden 2006 versiossa värit on kieltämättä aika poikamaiset, no se käy meille. Joku oli nähnyt Kelan seinällä uudet kuvat (ei tietääkseni vielä netissä) ja oli kuulemma limenvihreää ja beikeä väreinä. Olishan se mukva, jos sais valita mieluisemman.
Kävin tänään neuvolassa. Painoa tullut jo huimat 8kg. Isteäni hiukan hirvitti, mutta neuvolatäti rauhoitteli. Lähtöpainoni on normaali/hoikka, joten ei kai syytä panikoimiseen. Kukas se kertoi, että maha näkyy vain selälleen ollessa?! Mulla se on ollut jo aikapäivät tossa tyrkyllä, ei jää huomaamatta :))) Muuten kaikki arvot oli hyvät. Sydän jyskytti saas niin kovasti, sitä on niin ilo kuunnella.
Taitaa kaikki jo tuntea vauvojensa liikkeet?! Nyt ei muuta kun sohvalle makoilemaan ja kuullostelemaan pojua!
Rantis 22+6
että jakavat ensin " vanhat" pakkaukset ja sitähän ei voi tietää kuin pitkään niitä sit riittää... Mulle kyllä kelpaa toi -06 pakkauskin :) nättejä vaatteita siinäkin on ja tulee varmaan käytettyä onpa tulokas sit kumpi tahansa :)
elexi
ja pakkaspäivää tännekin! Huomenna taittuu sitten puoliväli:-) ja torstaina päästään neuvolaan. Pikkukaveri töpsäyttelee päivittäin, mutta vähän vaihtelevasti. Eilen oli rauhallista, tänään on koputeltu useaan otteeseen. Maha ei ole mullakaan pysynyt piilossa enää piiitkään aikaan. Esikoiselta ei näillä viikoilla näkynyt vielä just mitään, vaikka kookas olin silloinkin. En ole mikään ihan minikokoinen, mutta normaalin rajoissa kuitenkin. Painoa on tullut n. 4 kg lisää, vatsanympärys on 112 cm (??!) navan kohdalta, kun tossa tissien alla mennään 84 cm:ssä. Voitte uskoa, että la:ta on veikattu aikasemmaksi tai että olis useampi kaveri kyydissä..Sf-mitta kuitenkin varmaan kertoo asiasta enemmän ja senhän kuulen sitten torstaina.
Jotenkin kiehtoo tuo pakkaus, vaikka en sitä oikeestaan tartteiskaan.
t. S rv19+6
Ihmeellistä minusta noiden ä-pakkausten kanssa on se, että jos kuluvan vuoden pakkauksen saa vasta joskus syksyllä syntyvät :O Me haetaan joka tapauksessa sitä niin myöhään kuin mahdollista, katsoo sitten, kuinka käy... Kiva olis se uudempi siksi, kun serkku saa muutamaa viikkoa aiemmin vauvan ja he ainakin saanevat sen vanhan pakkauksen, niin olis sitten erilaiset meillä. Ei siinä vanhassakaan toki vikaa ole, mutta se -07 kuulostaa paremmalta ajatuksena =)
Mulla vyötärön kohdalta mitattuna löytyy 104cm, maha suurimmalta kohdalta on 123cm, sen verran se on ollut ennen raskauttakin, noin suunnilleen... Painoa mulla on tullut puolisen kiloa plussa testin jälkeen =) Mutta tosiaan mulla on bmi 32, eli tarkoituskaan ei ole kovasti paisua - ja tuosta johtuen se mun mahakaan ei ole vielä pullahtanut. Olis se toki kiva, että se alkais näkyä jo, ei nimittäin kukaan arvaa, että olisin raskaana, eli se on kaikille kerrottava.
Oon varannut sokerirasitukseenkin jo ajan, se on maaliskuun puolen välin jälkeen, rv26+4... Se ei oikein innosta, mutta hyvä siellä on toki käydä (tai siis pakkohan se on!).
Vauvavakuutuksesta tuli eilen päätös =) maksetaan varaus ens viikon ultran jälkeen sitten...
Jaahas, tenttikirja kutsuu, plääh :(
Mukavaa viikkoa kaikille =)
Kuutar rv 20 tasan =)
tätä vähän ylemmäs, vaikka Sonjaemma laittoikin uuden aloituksen. Tuli tähän nuo esittelyt laitettua, niin sen vuoksi vaan:-)
Itsellä ei tässä erityisempää. Puoliväliä mennään ja kaikki ihan hyvin. Parin viikon päästä oleva töihinlähtö hirvittää..
Sori, en huomannut tätä pinoa kun etsin ja selailin näitä tässä loman jälkeen, vain tammikuun pino osui silmään.
Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin, sydän jumpsutti ja kuului oikein sellainen tömps kun kaveri potkaisi sopivasti laitetta kohti. Hemoglobiinikin oli noussut takaisin rautakuurin myötä ja ei tarvitse kuin enää joka toinen päivä ottaa rautatablettia. Sf mitta oli käyrillä vaikka yläkäyrällä eli 23, hyvin on kuulema kasvanut. Ja omat verenpaineet oli hyvät. Sokerirasitukseen olen minäkin menossa neljän viikon päästä eli rv 27.
Kelan paperit sain mukaan ja pitäisi nyt ne täytellä. Tulee sitten sellainen pakkaus kuin on tullakseen. Painoa on tullut 6 kg ihan alusta asti laskettuna, neuvolan mukaan kaikki on siis vain tätä raskaudesta johtuvaa, hyvä juttu niin kun on tuo paino noussut viime vuosina ja ollut vähän ylimääräisiä kiloja.
Ja hyvää ystävänpäivää kaikille, oi kohtalotoverit =)
tätä vähän ylöspäin. Niin ne vaan viikot vierivät ja kohta pitäisi lähteä töihin (1.3.) :-(. Motivaatio huipussaan..Ajattelin muutamalla päivällä varhentaa mammalomaa, mutta taloudellisista syistä en kuitenaan 50 päivää ennen la:ta aloita.
Pikkuihminen on kovasti vilkastunut ja taitaa pyöriä aika paljon, kun potkut tuntuvat milloin missäkin. Ihana tunne:-)
jotenkin on tuo sinun nicci tuttu. Kirjoittelitko Sekundoihin viime kesänä?
Kevyt1 Huhtihurmureista
Heips kaikille!
En ole pitkään aikaan kirjoittanut kuulumisiani, mutta käyn kyllä ahkeraan lukemassa teidän muiden kuulumisia.
Meillä duunissa aloitti tämän kuun alussa mun sijainen ja hässäkkää on ollut, kun on pitänyt perehdyttää häntä ja hoitaa vielä omatkin työnsä. Onneksi on nopeasti oppivaa sorttia joten nyt alkaa jo hieman tasaantumaan.
Mä olen nyt vihdoin ja viimein alkanut tuntea liikkeet, potkut ja muut epämääräiset möyrimiset. Etenkin kun istuu pitkän aikaa koneen ääressä tyyppi herää ja alkaa möyriä. Tuntuupa potkut jo mahan päältäkin. Kyllä tämä on niin ihanaa!!!
Kovin nopeasti tuo aika menee, itsellä koko ajan sellainen olo että ollaan vasta vuoden alussa mutta tosiasiassa maaliskuuhun ei ole enään pitkä aika. Itse meinasin myös hieman varhentaa lomalle jäämistä, viimeinen työpäivä näin ollen 27.4. jos kaikki menee hyvin. Laskeskelin tuossa, että ainoastaan 41 arkipäivää töissä jos ei mukaan oteta tulevaa Barceloonan matkaa, pääsiäistä ja vihkipäivää. Ei siis ole paljoa!
Vointi edelleen hyvä joskin viime neuvolakäynnillä painoa oli tullut reilu 2 kiloa edellisestä. Kuitenkin alusta vain vajaat 5 kiloa yhteensä.
Mulla alkanut vaivata nuo venymiset siihen malliin, että kokoajan vihloo tuolla häpykummussa ja nivusissa. Neuvolasta sainkin hyppykiellon jumpassa, sekä kehoitteen hankkimaan tukivyö. Maha onkin oikein pompsahtanut esiin puolessatoista viikossa. Maha onkin yli yläkäyrän joten aikasta isokoikoinen tyyppi on vielä tällä hetkellä,
toivottavasti kuitenki tasaantuu loppua kohden...
Sori, aika omanapaista tekstiä. Hyvää alkavaa viikkoa ja jaksamista kaikille!
bicci79 ja tyyppi2
Tervehdys pitkästä aikaa!
Minä jäin saikulle muutama päivä sitten. Supisteli (ei yhtään kivuliaita) töissä sen verran usein, että kävin lääkärillä tarkistuttamassa kohdunkaulan tilanteen. Kaikki oli ok. Paikat oli kovana ja kaulaa oli jäljellä 3cm. Ei mitään hätää. Sain kuitenkin saikkua muutaman viikon ja sen jälkeen jäänkin talvi ja kesälomille, joten töihin ei enää tarvitse mennä. Ihanaa!!!!!
Nyt sitten kotona ollessa supistukset ovat loppuneet. Todellakin kannattaa mennä lääkärille, jos vähäkin kolottaa, näyttävät antavan saikkua aika helposti. Minulla fyysisesti raskas työ, joten sain varmaan senkin takia helposti lomaa.
Maha kasvaa nopeaa vauhtia. Nyt viime päivinä tosi moni on tullut sanomaan mahasta. Ihan kun sitä ei olisi aijemmin huomannut.... Jotenkin tuntuu mukavalta kun ihmiset ihastelevat tuota kumpua. :)))
Te muut olette selvinneet niin pienillä painon tuloilla. Minulle tullut nyt sellaiset 9kg ja helposti..... Taitaa mennä loppuaikana tuo 20kg rikki. Silloin kyllä askel painaa varmasti.
Vauva on alkanut liikkumaan tosi paljon. Aina kun menee makoilemaan niin potkiminen alkaa. Yölläkin vessareissun jälkeen alkaa sellainenkin möyriminen. Varsinaisia " kuperkeikkoja" en kyllä tietoisesti ole tuntenut.
Ihanaa odotusta meille kaikille!!!!
Rantis rv 25 tasan
Neuvolasta kotiuduin juuri... Kauanko teillä tavallisesti menee normaalilla nlakäynnilla..? Meikäläinen kun vanhenee siellä tunnin verran, nopeamminkin saisi homma minusta edetä!
Hb 132 (ed. kerralla oli 131)
Pissa puhdas
Paineet 136/85 (kotona olen mitannut 115/75 tuloksia)
Paino +500g ed. käynnistä, kuusi viikkoa sitten, mutta edelleen kilo vähemmän kuin ekalla nlakäynnillä (kotivaaka on näyttänyt suunnilleen samoja painoja koko ajan)
Sf-mitta 18cm
Syke ja liikkeet hyvät
Nyt ollaan sitä 4d:tä mietitty, jos se maksaa max 130¿ Kelakorv. jälkeen, niin paljonkohan mahtaa maksaa ihan tavallinen ultraus yksityisellä - kai sillekin jää korvauksen jälkeen liki sata euroa hinnaksi..?!
Kuutar rv22
Moro!
Eli meillä maksoi 4-ultra pikkasen päälle 150 ¿ kela-korvauksen jälkeen Helsingin Femedassa. Sisälsi dvd:n ja kirjallisen selonteon sisäelimistä ym.
bicci79 ja tyyppi2
Moro !
Mukava lukea että kaikilla on odotus edennyt kivasti.Alan olla omastani aika innoissani,liikkeet tuntuu hyvin ja mahaakain rupeaa olemaan siinä määrin että muutkin huomaa .Painoa on tullut alkulukemista 6kg .
Verenpaineet ja hempparikin noussu vähän normaalimmalle tasolle.Selkäkin muistuttaa olemassaolostaan ja lieviä supistelujakin oli tossa ennen talvilomareissua.
Nyt poden kotona flunssaa,saas nähdä kauanko tämä pirulainen kestää ,poskiontelot tukkoilleet koko raskauden ajan ja nyt vielä tuli kunnon tauti.
Neuvolatäti kyseli jo tänään että ei kai se a-virusta olisi,ei nyt sentään,ei ole korkeeta kuumetta eikä pakota jäseniä .
Muut on tainnu säästyä jylläävältä flunssa-aallolta ?
Jokos olette muuten hommailleet vauvalle tavaroita ?
Kuinkas pian se äitiyspakkaus sitten tulee kun on anomuksen jättänyt?
Ite sain tänään paperit neuvolasta,ens viikolla käyn työterveyshuollossa ja palkkatoimistossa täytättämässä loput kohdat ja sit arvelin viedäkin sen jo kelaan ettei vaan unohu tai huku !
Aika tuntuu menevän kovaa vauhtia,vielä pitäs tehä vaikka mitä ...
Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille !
Heissan!
Ihan alkuun täytyy olla kateellinen rantikselle loman aloittamisesta! Toivottavasti supparitkin loppuu kun saa olla kotona lepäilemässä.
Samako: Vein viime viikon tiistaina Kelaan äitiyslomapaprut ym. ja tänään tuli postissa päätös, että myöntävät pakkauksen joka lähetetään postilla 2 viikon kuluessa. Että meilläpäin ainakin todella nopeaa toimintaa. Meille siis tulee mitä ilmeisemmin tuo vuoden 2006 pakkaus, mutta sehän sopiikin erittäin hyvin pienelle pojalle.
Omasta vointi hyvä, mitä nyt loppuviikosta alkaa aina enemmän väsyttää ja iskias on alkanut vaivata silloin tällöin. Tyyppi liikuskelee aika lailla, tänäänkin koko aamupäivän hirveetä möyrimistä. Vatsa pyöristyy kovaa vauhtia, saa nähdä miten painon on käynyt, ensi viikolla seuraava neuvola, jonka jälkeen alkaakin sitten jo käynnit 2 viikon välein.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
bicci79 ja tyyppi2
Toista viikkoa lomalla tai siis saikulla. Eikä käy aika yhtään pitkäksi. Ihanaa nukkua silloin kun huvittaa. Saapahan ainakin lepäillä niin paljon kun jaksaa. Ainut vaan, että pitkien yöunien jälkeen selkä on aika jumissa, mutta kyllä se siitä päivän mittaan vetreytyy. Olo on muutenkin loistava ja supistuksia tulee vain muutaman kerran päivässä.
Maha kasvaa todellakin kovaa vauhtia. Tänään huomasin, kuinka yhdet äitiyhousutkin ovat jo alkaneet kiristämään...olisikohan tällä n.10kg jotain tekemistä asian kanssa...???!!!
Meillä alkaa ensi viikolla jo tuo perhevalmennus. Mites muilla? Onko miehet innokkaina tulossa mukaan? Meillä mies jo kovasti odottaa. Minäkin odotan, varsinkin sitä sairaalaan tutustumisjuttua.
Me päätettiin sitten loppujen lopuksi olla ottamatta sitä äitiyspakkausta. Vauvalle on lainassa todella paljon vaatteita, joten varmasti jäisi tuo pakkaus käyttämättä. Ja en ole itseäni pystynyt hillitsemään tuossa ostelussa, joten omasta takaakin vaatetta löytyy.
Pistäkääs nyt muutkin kuulumisia tulemaan :)
Rantis rv26 tasan
Heippa!
Mielenkiinnolla kyselen missä päin Hämettä asustelet? Itse asun Riihimäellä ja LA 12.6.
Tänän aamuna säikäytti kova kipu ylävatsassa, iski yllättäen kun heräsin ja käänsin kylkeä. Säteili oikein selkään asti, oli sellaista menkkakipua ei viiltävää tai pistävää. Kohtaus kesti ehkä viitisen minuuttia ja pisti kyllä oikein huohottamaan. Soitin sitten naikkarille ja kehoittivat neuvolaan verenpaine mittaukseen ja pissakokeeseen. No pääsinkin tuurilla heti neuvolassa hoitajalle, kaikki katsottiin ja tutkittiin ja paineli kohtuakin mutta kaikki oli OK. Ilmeisesti oli sitten ensimmäinen supistus, jostain syystä. Ei edes rasituksesta voinut johtua, kun en ollut ehtinyt nousta edes sängystä. Näitä sitten saattaa tulla kuulema silloin tällöin ja huolestua kannattaa vasta jos niitä tulee 3-4 tunnin sisällä. Mutta olipas kokemus, nyt sitten tietää miltä supistus tuntuu - olin kuvitellut että se on ennemminkin viiltävää kipua kuin menkkamainen kouristelu.
Muuten on voitu hyvin mitä nyt vaivaa liitoskivut välillä, tai ilmeisesti ne on niitä kun vihlaisee tuolta alavatsan ja häpykummun seutuvilta joskus harvoin inhasti ja nivustistakin ottanut välistä. Kävelylenkillä meinaa joskus vetää vatsan kovaksi, ihan pinkeänä pallona. Niin, maha on kyllä nyt sitten ihan palloksi tullut, mieskin ihmettelee joka päivä että miten se on taas kasvanut¿Maha on kyllä minusta aivan ihana ja tunnen olevani tosi sinut vartaloni kanssa tällä hetkellä, ei haittaa pätkääkään kilot tai kadonnut vyötärö. Saa nähdä vieläko tuntuu hehkeältä kun tästä vielä paisuu ja turpoaa¿Tosin ei ollut paino noussut grammaakaan sitten viime neuvolakäynnin, vauva kyllä on kasvanut ja sf-käyrällä huidellaan ylärajoilla. Olin kyllä vatsataudissa viime viikolla ja syönti oli vähäistä pari päivää.
Sokerirasitukseen olen menossa kahden viikon päästä, ja neuvola arveli että riippuen tuloksista sitten katsotaan dieettiohjeita kun vauva noin kovasti kasvaa ja on aika isokokoinen¿En kyllä edes äpöstele mielestäni hirveästi herkkuja tai karkkia, limsaakin tulee juotua ehkä kerran viikossa hampurilaisaterian kanssa.
Viime päivien " iloksi" on nyt sitten ilmestynyt närästys, öisin varsinkin polttelee kurkkua ikävästi, Renniet sängyn vierellä ja käsilaukussa kuljen nykyään.
Hankintoja ei olla vielä tehty kuin turvaistuin, mutta jospa tästä vähitellen kun saadaan tulokkaan huone tyhjennettyä siihen kuntoon että sitä voi alkaa laittaa ja lipasto koottua vaatteille ja tarvikkeille. Se huone kun on meillä toiminut ylimääräisenä varastona missä on vielä kahden vuoden jälkeenkin muuttolaatikoissa jos jonkinlaista roinaa ja paperia.
Yhtäkkiä tuntuu että viikot alkaa hupenemaan yllättävän nopeasti, reilu kaksi kuukautta enää äippäloman alkuun, huh! Eli siis jos kaikki menee ok ja vointi antaa myöten, aion aloittaa sen 30 pv ennen ja säästää kesälomat sitten sinne loppuun.
pinoa vähän ylöspäin, jos joku vaikka innostuisi kirjoittelemaan!
Itsellä ei ihmeempiä. " Pikku-Matti" on alkanut tuuppimaan viho viimein ja keskiviikkona taittuu myös raskauden puoliväli:-) Torstaina on neuvola piiiitkästä aikaa ja sitten tehdään myös päätös 4d-ultrasta.
T. S rv19+5