Jos olet joskus aiemmin elämässäsi ollut yksinäinen mutta tilanne helpotti niin mikä muuttui?
Millaisilla asioilla sait helpotettua yksinäisyyttä? Vaihtuiko asuinpaikka tai työpaikka? Aloititko opinnot tai uuden harrastuksen?
Tai löysitkö uuden parisuhteen tai mikä muuttui?
Kommentit (6)
Avioero. Olin avioliitossa todella yksinäinen. Pahaa teki, kun periaatteessa ei olisi pitänyt olla. Olin silti aina yksin ja tein kaiken yksin.
Muutin varhasiteininä maalta Helsinkiin. Maalla minulla oli paljon kavereita, mutta uusien hankkiminen oli hankalaa. Puhuin murretta ja se aiheutti kiusaamista ja väkivaltaa.
Olin kuitenkin sen verran isokokoinen, että muutaman tappelun jälkeen tönijätkin halusivat kavereerata ja pian minulla oli jälleen kavereita. Vaan koville otti niin itseni, äitini kuin koulunkin mielestä.
Aloin lukemaan mangaa, katsomaan animea ja seuraamaan vtubereita.
Hyväksyin asian. Nyt en enää edes kaipaa ihmiskontakteja. Sinällään erikoista, koska kipu oli kova silloin yksinäisenä. Tai ehkä valaistuin ja ymmärsin, että yksin me kaikki olemme loppujen lopuksi. Mutta joo, en osaa auttaa. 30 vuotta olen ollut yksin, mutten enää yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuttunut
N52
Niin, sitten ap:n kysymys ei ollut tarkoitettu sinulle.
Ei ole muuttunut
N52