Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytän kohta 46v ja ei ole vielä mitään vaihdevuosioireita

Vierailija
02.07.2024 |

Kierron pituus edelleen se 30 pvää, joka se on aina ollut. Minkä ikäisenä teillä alkoi ensimmäiset oireet?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä mitään oireita, ikää 56 v. Syön e-pillereitä, jotka eivät vaikuta asiaan (Cerazette).

Vierailija
62/75 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 42- vuotias mies ja oireet alkoi joskus 14-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 49v, en tiedä onko oireita. Normaalilta tuntuu. Nyt viimeisen vuoden aikana kierto vaikuttaa lyhentyneen että ehkä olen menopaussissa

Vierailija
64/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 49v, en tiedä onko oireita. Normaalilta tuntuu. Nyt viimeisen vuoden aikana kierto vaikuttaa lyhentyneen että ehkä olen menopaussissa

menopaussi = viimeiset kuukautiset

vaihdevuodet = vuodet menopaussin ympärillä

Vierailija
65/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 42- vuotias mies ja oireet alkoi joskus 14-vuotiaana

Myös miehillä on vaihdevuodet, niiden nimitys on andropaussi. Liittyy testosteronin vähenemiseen, alkaa viimeistään nelikymppisenä. Oireita ovat unihäiriöt, vetämättömyys, mielialan vaihtelut, ärtyisyys, saamattomuus ja masennus. Joillain on myös kuumia aaltoja. Testostreonin vähenemiseen liittyy seksuaalinen haluttomuus.

Vierailija
66/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 v eikä mitään oireita ole. Olo on kuin nuorella tytöllä. Saan edelleen spagaatin ilman harjoittelua kuten nuorena, eikä yhtäkään ryppyä ole vielä. Urheilen toki paljon ja terveet elämäntavat. Naapuri luuli minua 10 vuotta nuoremmaksi, eikä ollut ensimmäinen joka luuli näin. 

Vierailija
67/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä 100, lähinnä naisista koostuvassa työyhteisössä. Suurimmalla osalla esivaihdevuodet ovat alkaneet 40 vuoden tietämillä.

Itsellä tuli klo 4 heräily, iho huononi ja kierto lyheni. Sain tämän jälkeen vielä yhden lapsen. Nyt on kierukka, joten kierrosta en osaa sanoa. Yöheräily on mennyt ohi. Iho menee edelleen leuvan alueelta ajoittain huonoon kuntoon. 

Vierailija
68/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka alkoi kierto hieman lyhenemään ja voimakkaat ovisoireet, oli 48v. Nyt 55v ja vielä jännitän tuleeko tälle vuodelle vielä kk

Vierailija
69/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka alkoi kierto hieman lyhenemään ja voimakkaat ovisoireet, oli 48v. Nyt 55v ja vielä jännitän tuleeko tälle vuodelle vielä kk

Ei siis mitään oireita.

Vierailija
70/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se niin ole että jos käyttää e-pillereitä niin vaihdevuodet ei voi tulla niistä läpi kun niissä on estrogeeniä? Kannattaako 

Pillerien läpi? Outo ilmaisu.

Vierailija
71/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita ennen eikä muutenkaan. Verikokeella sitten vaan todettiin, että menopaussi ollut.

Vierailija
72/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menopaussi = viimeiset kuukautiset

vaihdevuodet = vuodet menopaussin ympärillä

Menopaussi on vasta kun viimeiset kuukautiset ovat olleet vuosi aiemmin.

Vierailija
73/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

54v ei mitään oireita ole, eikä mitään pillereitä/ hormonihoitoja, ihan luomuna mennään tämäkin vaihe. Liikun paljon, enimmäkseen kävelen, askelia päivittäin yli 15 000. Nukun kuin synnitön ja silti syntisen vähän. Itsekeseni aina ihmettelen mistä oireista oikeen vaihdevuosissa puhutaan. 

Vierailija
74/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen ollut mitään esivaihtareita. Turhaa löpinää, tulee, kun tulee. 

Vierailija
75/75 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollut, mutta pari vuotta myöhemmin oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan