Täytän kohta 46v ja ei ole vielä mitään vaihdevuosioireita
Kierron pituus edelleen se 30 pvää, joka se on aina ollut. Minkä ikäisenä teillä alkoi ensimmäiset oireet?
Kommentit (75)
Oon 42- vuotias mies ja oireet alkoi joskus 14-vuotiaana
Oon 49v, en tiedä onko oireita. Normaalilta tuntuu. Nyt viimeisen vuoden aikana kierto vaikuttaa lyhentyneen että ehkä olen menopaussissa
Vierailija kirjoitti:
Oon 49v, en tiedä onko oireita. Normaalilta tuntuu. Nyt viimeisen vuoden aikana kierto vaikuttaa lyhentyneen että ehkä olen menopaussissa
menopaussi = viimeiset kuukautiset
vaihdevuodet = vuodet menopaussin ympärillä
Vierailija kirjoitti:
Oon 42- vuotias mies ja oireet alkoi joskus 14-vuotiaana
Myös miehillä on vaihdevuodet, niiden nimitys on andropaussi. Liittyy testosteronin vähenemiseen, alkaa viimeistään nelikymppisenä. Oireita ovat unihäiriöt, vetämättömyys, mielialan vaihtelut, ärtyisyys, saamattomuus ja masennus. Joillain on myös kuumia aaltoja. Testostreonin vähenemiseen liittyy seksuaalinen haluttomuus.
Olen 49 v eikä mitään oireita ole. Olo on kuin nuorella tytöllä. Saan edelleen spagaatin ilman harjoittelua kuten nuorena, eikä yhtäkään ryppyä ole vielä. Urheilen toki paljon ja terveet elämäntavat. Naapuri luuli minua 10 vuotta nuoremmaksi, eikä ollut ensimmäinen joka luuli näin.
Olen töissä 100, lähinnä naisista koostuvassa työyhteisössä. Suurimmalla osalla esivaihdevuodet ovat alkaneet 40 vuoden tietämillä.
Itsellä tuli klo 4 heräily, iho huononi ja kierto lyheni. Sain tämän jälkeen vielä yhden lapsen. Nyt on kierukka, joten kierrosta en osaa sanoa. Yöheräily on mennyt ohi. Iho menee edelleen leuvan alueelta ajoittain huonoon kuntoon.
Eka alkoi kierto hieman lyhenemään ja voimakkaat ovisoireet, oli 48v. Nyt 55v ja vielä jännitän tuleeko tälle vuodelle vielä kk
Vierailija kirjoitti:
Eka alkoi kierto hieman lyhenemään ja voimakkaat ovisoireet, oli 48v. Nyt 55v ja vielä jännitän tuleeko tälle vuodelle vielä kk
Ei siis mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se niin ole että jos käyttää e-pillereitä niin vaihdevuodet ei voi tulla niistä läpi kun niissä on estrogeeniä? Kannattaako
Pillerien läpi? Outo ilmaisu.
Ei mitään oireita ennen eikä muutenkaan. Verikokeella sitten vaan todettiin, että menopaussi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menopaussi = viimeiset kuukautiset
vaihdevuodet = vuodet menopaussin ympärillä
Menopaussi on vasta kun viimeiset kuukautiset ovat olleet vuosi aiemmin.
54v ei mitään oireita ole, eikä mitään pillereitä/ hormonihoitoja, ihan luomuna mennään tämäkin vaihe. Liikun paljon, enimmäkseen kävelen, askelia päivittäin yli 15 000. Nukun kuin synnitön ja silti syntisen vähän. Itsekeseni aina ihmettelen mistä oireista oikeen vaihdevuosissa puhutaan.
Ei ennen ollut mitään esivaihtareita. Turhaa löpinää, tulee, kun tulee.
Ei mullakaan ollut, mutta pari vuotta myöhemmin oli.
Mulla ei vielä mitään oireita, ikää 56 v. Syön e-pillereitä, jotka eivät vaikuta asiaan (Cerazette).