Tori epäilee rehellisyyttäni, missä muualla voin myydä huonekalujani?
Laitoin yhden huonekalun torille myyntiin muutamalla kympillä ja otin siitä pari surkeaa kuvaa vauhdittamaan kauppaa. Tori ei uskaltanut sitä julkaista, koska on vahva epäilys ettei tuote ole hallussani. Vaikka siinä oli ne surkeat kuvat todistamassa, että tuote on minulla. Onko teille muille käynyt näin? Miksihän ne epäilee juuri minua? Olen vuosia sitten myynyt torilla tuotteita useitakin, mutta en voi käyttää samaa tunnusta/sähköpostia enää kun puhelinumeroni on jo muuttunut vuosien varrella. Epäileekö ne minua siksi, että tein uuden tunnuksen heille vai mistähän on kyse? En uskalla nyt enää tunnistautua heille vahvasti, kun on niin epäilyttävä tuo sähköposti minkä Tori minulle laittoi.
------------------
Hei ,
Tämä viesti koskee ilmoituksesi xxxx julkaisua Toriin. Pahoittelemme, mutta emme voi hyväksyä ilmoitustasi, koska se joko rikkoo sääntöjämme tai vaatii sinulta toimenpiteitä. Tämän syynä voi olla että:
Turvallisuuden vuoksi pyydämme sinua todistamaan, että tavara on hallussasi. Pyydämme sinua tekemään niin silloin tällöin.
Toimi näin:
1) Ota kuva ostokuitista.
2) Ota kuva tavarasta yhdessä päivän verkkolehden kanssa (paperilehti käy, jos sinulla ei ole verkkolehden lukuoikeutta).
3) Lähetä kuvat vastauksena tähän sähköpostiviestiin.
Emme hyväksy ilmoituksia, jotka koskevat ulkomailta hankittavia tuotteita.
Huomioithan, että käyttäessäsi muita kuin omia kuviasi, sinulla tulee olla kuviin tekijänoikeuden haltijalta lupa.
Ilmoituksesi pitää olla linjassa ilmoitussääntöjen kanssa. Mikäli haluat tutustua sääntöihin tarkemmin, vierailethan tukisivustolla kategoriassa Säännöt ja käyttöehdot (https://tuki.tori.fi/hc/fi/categories/200465822).
Ystävällisin terveisin,
Tori----------------------------------------------
Ei ole aikaa tällaiseen. Eilen meni jo tunteja, että sain ensin uuden sähköpostin ja sitten tunnuksen toriin nykyisellä puhelinumerolla ja tuotteen myyntiin. Tuote on omani ja olen Suomessa, Mutta en minä ostokuitteja säilytä tuollaisista.
Mitä ihmettä tein väärin? Missä muualla voi myydä huonekaluja kuin torissa? En käytä enää facebookkia. Pitäisikö käyttää? Haluaisin saada hyväkuntoisen tuotteen kiertoon halvalla kun se ei itselleni enää mahdu eikä ole mieluisa. Apua, missä näitä voi myydä vai onko parasta soittaa kierrätyskeskukseen? Tuote on oikeasti hyvä jollekin. Joku muu näytti pyytävän 350 samasta tuotteesta Torissa, siinä oli jotain "lisäosia". Mutta se on toki naurettava hinta käytetystä.
Kommentit (32)
Ei kannata lähettää/klikata linkkejä yhtään mihinkään. Huijausviestejä on liikkeellä.
Justiinsa myin höyrypesurin, tv, matkalaukun, aurinkovarjon ja siihen jalan, imurin sekä nokkakärryn. Ei mitään ongelmia. Kaikki oli noutona ilman Toridiiliä. Tori kyllä sitä ehdotti. Nyt myyty kaikki mitä en enää tarvitse. Saattaa olla että joskus Toridiili on pakollinen.
Laittakaa ilmoitukset Huuto.net
Kunnon toimiva kauppapaikka ja monipuolinen järjestelmä, ja yksinkertainen sekä myyjälle että ostajalle.
Tunnistautumista vaaditaan nykyään kaikkialla, se pitää opetella ja jaksaa tehdä.
jos ei halua mitään tehdä mitä sähköiset alustat vaativat, niin sitten ilmoitus kaupan ilmoitustaululle.
Faceen hullukaan laita . Huijareita ja koijareita täynnä.
av yv jonoon seuraan kiinnostaa ja kukaan ei osta kunhan läyskyttävät
Vierailija kirjoitti:
Huuto.net on myös olemassa. Face varmaan nopeampi kyllä.
Aika tiukkaa torilta tuo vaatimus, ei mullakaan ole kuitteja tallessa paljon mistään, ja päivän lehtikin ois vähä hankala.
Joo itse yritin myydä 15 vuotta vanhaa jopoa 170 eurolla. Oli kuulemma epäilyttävän halpa joten pyysivät nähdä ostokuitin. No varmasti sellainen oli vielä tallessa 15 vuoden jälkeen.
No Tori onkin nykyisin täysin pa5ka myyntikanava. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää Huuto.netiä. Vanha ja luotettava alusta myymiseen ilman älyttömiä kommervenkkejä, joilla Tori on pilattu.
Tämä. Olen käyttänyt huuto.netiä jo vuodesta 2007 ja aina on hyvät kaupat olleet (niin ostajan kuin myyjänkin roolissa). Tykkään erityisesti siitä, että huuto.netissä on sama kuin ebayssa eli käyttäjätunnuksella on pisteytys kauppakokemusten mukaan. Jos kokemus myyjästä on hyvä, annetaan positiivinen piste hänelle siitä. Ja tämä maine näkyy sitten uusille ostajille. Todella kätevä.
Ensimmäisen tarkistuksen ilmoituksille tekee kone. Eli ei pidä loukkaantua.
Jos ilmoitusta ei saa muutettua sellaiseksi että kone hyväksyy, kannattaa laittaa viestiä asiakaspalveluun.
Minulla oli Vintedin kanssa samanlainen tapaus. Oli liian hieno pusero, automaatti epäili vaikka mit
Ja ihan tavallinen käyttämättä jäänyt t-paita. Muutamaa euroa olisin pyytänyt. Jätin sitten pois, ei olisi maksanut vaivaa. Joskus tekoäly on aivan älytön.
Vierailija kirjoitti:
No mä en saanut facebook-tiliä luotua viikonloppuna. Olisi pitänyt ties miten todistaa olevani oikea ihminen.
Oletko oikea ihminen?
No sattumanvarainen tarkistus, olihan tuolla vaihtoehtoja ostokuitille. Isoista ostoksista kannattaa olla kuitit tallella, isommat asiat ostetaan usein verkosta, jolloin nä tiedot ovat s-postissa. Jos vaikuttaa vaikealta laita myynti-ilmoitus kaupan seinälle, se ei vaadi mitään vahvistusta mitään.
Kannattaa myydä omia eikä varastettuja tuotteita.