Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaan, tai olen vastaamatta, kavereille samalla mitalla täst edes kuin hekin

Vierailija
02.07.2024 |

Muutama kaverini tekee nykyään yhä enenevässä määrin sitä, että eivät vastaa viestiini mitään, tai sitten kun joskus vastaavat, ignooraavat täysin mitä olen viestissäni heille kertonut tai kysynyt, ja vastausviestissään kertovat täysin muuta omaa asiaa. 

Käsitän kyllä että elämä on kiireistä, enkä odota nopeita vastauksia, mutta itse olen pyrkinyt vastaamaan päivän-parin sisällä vähintään kuitenkin ja yleensä vielä pahoitellut vastauksen viipymistä. Ikinä en myös olisi kehdannut ignoorata toisen viestiä ja alkaa kirjoittaa vastauksessani vaan ihan muusta asiasta.

Mutta kuulkaas, nyt muuttuu minunkin käytös. Pelataan sitten heidän säännöillä. Seuraaviin viesteihinsä vastaan vasta viikon päästä, jos vastaan ollenkaan, ja ainakin sivuutan täysin mitä ovat edellisessä viestissään minulle kertoneet. 

Lapsellista, pikkusieluista ja passiivis-aggressiivista, kyllä kai, mutta olkoon. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt että ap on saanut yläpeukkuja enemmän kuin alapeukkuja. Vastaavissa deittailua koskevissa ketjuissa aloittaja on aina tyrmätty ja ilkuttu teinimeiningistä, pelien pelailusta yms.

Minuakin ärsyttää, jos viivytellään vastausta selkeisiin kysymyksiin. Jos esim. laitan tiistaina viestin, jossa kysyn ehdittäisiinkö lauantaina nähdä, niin ärsyttää saada pe tai la vastaus, että en ehdi. Voisi vastata vaikka ke että en tiedä ehdinkö, palataan asiaan myöhemmin. Tällöin voisin sopia muita menoja sen sijaan, että varaan kalenterista aikaa tälle kaverille, joka ei sitten ehdikään nähdä. Koen että se olisi toisen ajan kunnioittamista.

Valitettavasti taitaa olla niin, että yhteydenpito loppuu vähitellen kokonaan, jos ap toimii kuten suunnittelee toimivansa.

Aikuismainen tapa olisi vain hyväksyä se, ettet ole näille kavereille niin tärkeä kuin he ovat sinulle ja että suhteen ylläpito on enemmän sinun vastuullasi. Jos kuitenkin koet saavasi suhteesta jotain, se on ihan ok. Ihmissuhteiden ei tarvitse olla kaikilta osin tasa-arvoisia ja tasapuolisia.

Olen alkanut soitella enemmän, jos on kysymys johon haluan heti vastauksen. Viestit soveltuvat vain tyhjänpäiväisille asioille.

Vierailija
22/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sen merkki, että ei kiinnosta, kun ei vastaa kyssäriin nähtäisiinkö parin viikon päästä. Tai ei kiinnosta lähteä mukaan sinne harrastukseen.

"Rivien välistä" vastaus on luettavissa. Ei vaan jaksais kehitellä tekosyytä siihen miksi ei käy.

En ole varmaan puoleen vuoteen vastannut erään ihmisen viesteihin ja hän edelleen lähettää niitä minulle. Jossain vaiheessa tyhmemmänkin pitäisi älytä...

No miksei voi sanoa suoraan?

Koska en halua lähettää hänelle ainuttakaan viestiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta ei ole läpinäkyvää, teen itse näin. Kolme soittoa noin reilun viikon välein ja aina soitosta muutaman päivän jälkeen viesti. Kolmannen epäonnistuneen soitto+viesti yhteydenoton jälkeen jään odottamaan noin reilun kuukauden ajaksi yhteydenottoa. Ellei kuulu, poistan yhteystiedot. Tämän jälkeen vastaan toki yhteydenottoihin, mutta vältän sitoutumasta mihinkään tai sopimasta mitään. Tämä onnistuu supistamalla vastaukset tasolle "kyllä" tai "ei". Mihinkään huutokauppaan ei kannata enää lähteä. Kuulostaa hankalalta, mutta ap:n kuvailema toiminta viestii henkilöiden sisäänrakentuneesta halveksunnasta ja kokemuksesta olla ylemmällä tasolla.

Huh hels, mikä pommittaja oletkaan.. vähemmästäkin ahdistuu.

Vierailija
24/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt että ap on saanut yläpeukkuja enemmän kuin alapeukkuja. Vastaavissa deittailua koskevissa ketjuissa aloittaja on aina tyrmätty ja ilkuttu teinimeiningistä, pelien pelailusta yms.

Minuakin ärsyttää, jos viivytellään vastausta selkeisiin kysymyksiin. Jos esim. laitan tiistaina viestin, jossa kysyn ehdittäisiinkö lauantaina nähdä, niin ärsyttää saada pe tai la vastaus, että en ehdi. Voisi vastata vaikka ke että en tiedä ehdinkö, palataan asiaan myöhemmin. Tällöin voisin sopia muita menoja sen sijaan, että varaan kalenterista aikaa tälle kaverille, joka ei sitten ehdikään nähdä. Koen että se olisi toisen ajan kunnioittamista.

Valitettavasti taitaa olla niin, että yhteydenpito loppuu vähitellen kokonaan, jos ap toimii kuten suunnittelee toimivansa.

Aikuismainen tapa olisi vain hyväksyä se, ettet ole näille kavereille niin tärkeä kuin he ovat sinulle ja että suhteen ylläpito on enemmän sinun vastuullas

Miksi varaat kalenterista aikaa sellaiselle ihmiselle, joka ei ilmoita halukkuudestaan tavata? Ihan omaa hölmöyttä. Sen kun sovit jotain muuta.

Vierailija
25/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet näitä rasittavia vastaaja-analysaattoreita. Ja kurkit, kuka milloinkin on lukenut, mutta ei vastannut. Yritä nyt ymmärtää, että ihmisillä on muutakin elämää, ja kriisejä, joista sä et tiedä tuon taivaallista. Yritä. Ymmärtää. Älä. Kosta. Koska ei he tee sitä tahallaan. Sinä teet.

Joko pidetään yhteyttä tai ei pidetä. Jos ei ehdi, niin siitä ehtii kyllä parilla sanalla ilmoittamaan. Niin kiire ei ole kenelläkään.

Vierailija
26/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi samanlainen kaveri.

Vierailija
27/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta ei ole läpinäkyvää, teen itse näin. Kolme soittoa noin reilun viikon välein ja aina soitosta muutaman päivän jälkeen viesti. Kolmannen epäonnistuneen soitto+viesti yhteydenoton jälkeen jään odottamaan noin reilun kuukauden ajaksi yhteydenottoa. Ellei kuulu, poistan yhteystiedot. Tämän jälkeen vastaan toki yhteydenottoihin, mutta vältän sitoutumasta mihinkään tai sopimasta mitään. Tämä onnistuu supistamalla vastaukset tasolle "kyllä" tai "ei". Mihinkään huutokauppaan ei kannata enää lähteä. Kuulostaa hankalalta, mutta ap:n kuvailema toiminta viestii henkilöiden sisäänrakentuneesta halveksunnasta ja kokemuksesta olla ylemmällä tasolla.

Ihan sekopäistä hommaa tuollaiset tarkat säännöt. Kuka hullu oikeasti pitää jotain kirjaa yhteydenotoista ja laskee päiviä viestin lähettämiseen? Mene hoitoon. Ihan oikeasti, tuo ei ole normaalia ja todella toivon, että et k

Säännöt on tehty noudatettavaksi. Ellei niitä noudateta, sitten itketään ja noudatetaan.

Vierailija
28/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yksi ärsyttävä muoto vastaamattomuudessa on, että vastataan joskus viikon päästä, eikä katsota lähetysaikoja, milloin se viesti on tullut. -Tuletteko Linnanmäelle tänään? 

Viikon kuluttua: -Ei me kyl nyt millään kerettäis, sori.

No kun ei me siellä enää ollakaan!

Vierailija
29/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sen merkki, että ei kiinnosta, kun ei vastaa kyssäriin nähtäisiinkö parin viikon päästä. Tai ei kiinnosta lähteä mukaan sinne harrastukseen.

"Rivien välistä" vastaus on luettavissa. Ei vaan jaksais kehitellä tekosyytä siihen miksi ei käy.

En ole varmaan puoleen vuoteen vastannut erään ihmisen viesteihin ja hän edelleen lähettää niitä minulle. Jossain vaiheessa tyhmemmänkin pitäisi älytä...

Ei tajua välttämättä vuodessakaan, kokemusta on.

Vierailija
30/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei voi sanoa suoraan?

Koska en halua lähettää hänelle ainuttakaan viestiä.

Tämä on ymmärrettävää, jos kyseessä on joku stalkkeri tai ahdistelija. Muuten on kyllä tosi ikävä temppu ghostata joku vanha kaveri kertomatta, mitä oikein tapahtui. Tuollainen jää vaivaamaan pitkäksi aikaa.

Vierailija
31/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet näitä rasittavia vastaaja-analysaattoreita. Ja kurkit, kuka milloinkin on lukenut, mutta ei vastannut. Yritä nyt ymmärtää, että ihmisillä on muutakin elämää, ja kriisejä, joista sä et tiedä tuon taivaallista. Yritä. Ymmärtää. Älä. Kosta. Koska ei he tee sitä tahallaan. Sinä teet.

Joko pidetään yhteyttä tai ei pidetä. Jos ei ehdi, niin siitä ehtii kyllä parilla sanalla ilmoittamaan. Niin kiire ei ole kenelläkään.

Olet minä-minä-ihminen.

Vierailija
32/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et älyä, mutta sehän ei ole sen kysyjän vika.

Vierailija
33/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Olisihan se vähän hassua kysyä toiselta, että nähdäänkö lauantaina, ja sitten kun toinen vastaa että nähdään vaan, vastatakin että ei mulle käy, sovin jo muuta. Eli kyllä se on varattava.

Nykyään siis soitan, jos haluan sopia jotain, niin ei tarvitse varata turhaan roikottaa kalenterivarauksia.

Vierailija
34/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viestin lähettäjä tässä tapauksessa olisi se jonka pitäisi tajuta?

Vierailija
35/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku lähettää viestin, jossa kysyy liian henkilökohtaisen tai ylenpalttisen vaikeasti vastattavan asian, joka on monisyinen, niin jätän vain vastaamatta.

Tarkoitus ei ole pahoittaa mieltä. Minun ei ole pakko kertoa kaikkea.

Kohteliasta olisi vastata vaikka, ettet halua puhua asiasta. Toinen ei voi tietää, mikä sinulle on arka tai liian monisyinen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi