Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaan, tai olen vastaamatta, kavereille samalla mitalla täst edes kuin hekin

Vierailija
02.07.2024 |

Muutama kaverini tekee nykyään yhä enenevässä määrin sitä, että eivät vastaa viestiini mitään, tai sitten kun joskus vastaavat, ignooraavat täysin mitä olen viestissäni heille kertonut tai kysynyt, ja vastausviestissään kertovat täysin muuta omaa asiaa. 

Käsitän kyllä että elämä on kiireistä, enkä odota nopeita vastauksia, mutta itse olen pyrkinyt vastaamaan päivän-parin sisällä vähintään kuitenkin ja yleensä vielä pahoitellut vastauksen viipymistä. Ikinä en myös olisi kehdannut ignoorata toisen viestiä ja alkaa kirjoittaa vastauksessani vaan ihan muusta asiasta.

Mutta kuulkaas, nyt muuttuu minunkin käytös. Pelataan sitten heidän säännöillä. Seuraaviin viesteihinsä vastaan vasta viikon päästä, jos vastaan ollenkaan, ja ainakin sivuutan täysin mitä ovat edellisessä viestissään minulle kertoneet. 

Lapsellista, pikkusieluista ja passiivis-aggressiivista, kyllä kai, mutta olkoon. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. 

Vierailija
2/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei varmaan edes tajua kuinka harjoittaa tahtomattaan ehkä henkistä väkivaltaa vastaamattomuudellaan.

Todella ikävä ilmiö, varsinkin näinä epävarmuuden aikoina pitäisi ihmisten pitää yhtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei varmaan edes tajua kuinka harjoittaa tahtomattaan ehkä henkistä väkivaltaa vastaamattomuudellaan.

Todella ikävä ilmiö, varsinkin näinä epävarmuuden aikoina pitäisi ihmisten pitää yhtä.

Ihmisistä on tullut yhä enenevässä määrin itsekkäämpiä ja itsekeskeisiä. Odotetaan kyllä yksipuolisesti että ystävä on aina valmiina kuuntelemaan hädän hetkellä itkut, mutta sitten kun menee hyvin, ei viitsitä ylläpitää ystävyyttä edes vastaamalla toisen viestiin. 

Vierailija
4/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Samoin kysymys: Mitä kuuluu?

On harvinaista, joten en itsekkään pahemmin kysele kuulumisia.

Vierailija
5/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta muuten. 

Yksi kaverini soittelee kerran viikossa, mutta aloittaa puhelut aina niin, että kun vastaan "moikka!" niin alottaa tervehtimättä suoraan puhumaan omista asioistaan "mjoo niin arvaa hitto kun mulla meni töissä hermo tänään blaablaa"

Itsellä tulee jotenkin automaattisesti ensimmäiseksi kysymykseksi, kun soitan joskus kavereilleni, että mitä HÄNELLE kuuluu. Sitten kun olen kuunnellut hänen kuulumisensa, vasta aloitan kertomaan omiani. 

Ehkä pitäisi lopettaa tämänkin kysyminen, niiltä jotka eivät kysy minultakaan. 

Vierailija
6/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin! 

Vierailija
7/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku lähettää viestin, jossa kysyy liian henkilökohtaisen tai ylenpalttisen vaikeasti vastattavan asian, joka on monisyinen, niin jätän vain vastaamatta.

Tarkoitus ei ole pahoittaa mieltä. Minun ei ole pakko kertoa kaikkea.

Vierailija
8/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta muuten. 

Yksi kaverini soittelee kerran viikossa, mutta aloittaa puhelut aina niin, että kun vastaan "moikka!" niin alottaa tervehtimättä suoraan puhumaan omista asioistaan "mjoo niin arvaa hitto kun mulla meni töissä hermo tänään blaablaa"

Itsellä tulee jotenkin automaattisesti ensimmäiseksi kysymykseksi, kun soitan joskus kavereilleni, että mitä HÄNELLE kuuluu. Sitten kun olen kuunnellut hänen kuulumisensa, vasta aloitan kertomaan omiani. 

Ehkä pitäisi lopettaa tämänkin kysyminen, niiltä jotka eivät kysy minultakaan. 

Meillä on varmaan yhteinen kaveri. Testasin kerran, että kuinka kauan hän jaksaa jaaritella omia juttujaan kysymättä mun kuulumisia.. Tunnin jälkeen oli pakko sanoa, että nyt täytyy jo lopetella.

Vierailija
9/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku lähettää viestin, jossa kysyy liian henkilökohtaisen tai ylenpalttisen vaikeasti vastattavan asian, joka on monisyinen, niin jätän vain vastaamatta.

Niin no, tämän ymmärrän (tosin itse vastaisin tuohonkin kuitenkin edes jotain, ihan vaan vaikka että "nyt oli niin monisyinen kysymys, etten osaa vastata")

Mulle on viimeksi jätetty vastaamatta esim. kysymykseen "onko sinulla jo menoa vai olisiko vapaata parin viikon päästä viikonloppuna, jos nähtäisiin" ja "lähdetkö joku kerta mukaani harrastukseen x"

Ja täysin ignoorattiin, kun kerroin tulevasta reissustani johon kerroin lähteväni. Takaisin tuli parin päivän päästä viesti "mitäs sanot, värjäisinkö hiukseni punaisella vai vaalealla" ja kuvat värihyllyltä. 

Eri kaverit kyseessä siis näissä, mutta kuitenkin. 

Vierailija
10/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on valitettavan yleistä, ja kun minä toimin samalla tavalla kuin kaverini, he alkavat ihmetellä mitä on tapahtunut, koska he ovat tottuneet että vastaan viesteihin heti. Sitten saan odotella milloin he suvaitsevat ottaa taas yhteyttä.

Viimeksi näin kävi ihan vastikään. Kaverini ei ollut vastannut omaan viestiini kolmeen ja puoleen viikkoon, ja kun hän vastasi, hän selosti pitkään ja hartaasti kuulumisiaan ja lopussa kysäisi mikä on vointini (sairastan parantumatonta syöpää). En vastannut, ja kun parin viikon kuluttua törmäsimme kaupassa, hän kysyi olinko feidannut hänet. Sanoin vain etten ollut jaksanut viestitellä. Olisi pitänyt sanoa että eihän hänkään vastaa viesteihini heti. Olen lapanen.

Vierailija
11/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tämän ymmärrän (tosin itse vastaisin tuohonkin kuitenkin edes jotain, ihan vaan vaikka että "nyt oli niin monisyinen kysymys, etten osaa vastata")

Mulle on viimeksi jätetty vastaamatta esim. kysymykseen "onko sinulla jo menoa vai olisiko vapaata parin viikon päästä viikonloppuna, jos nähtäisiin" ja "lähdetkö joku kerta mukaani harrastukseen x"

Ja täysin ignoorattiin, kun kerroin tulevasta reissustani johon kerroin lähteväni. Takaisin tuli parin päivän päästä viesti "mitäs sanot, värjäisinkö hiukseni punaisella vai vaalealla" ja kuvat värihyllyltä. 

Eri kaverit kyseessä siis näissä, mutta kuiten

Mikä näissä on yhdistävä tekijä? 

Sinä. Joku sun kommunikointitavassa aiheuttaa ihmisille tuollaisen reaktion.

Vierailija
12/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen merkki, että ei kiinnosta, kun ei vastaa kyssäriin nähtäisiinkö parin viikon päästä. Tai ei kiinnosta lähteä mukaan sinne harrastukseen.

"Rivien välistä" vastaus on luettavissa. Ei vaan jaksais kehitellä tekosyytä siihen miksi ei käy.

Vierailija
13/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sen merkki, että ei kiinnosta, kun ei vastaa kyssäriin nähtäisiinkö parin viikon päästä. Tai ei kiinnosta lähteä mukaan sinne harrastukseen.

"Rivien välistä" vastaus on luettavissa. Ei vaan jaksais kehitellä tekosyytä siihen miksi ei käy.

En ole varmaan puoleen vuoteen vastannut erään ihmisen viesteihin ja hän edelleen lähettää niitä minulle. Jossain vaiheessa tyhmemmänkin pitäisi älytä...

Vierailija
14/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, yhden kohdalla tämä voi kyllä pitää paikkaansa, mutta yksi näistä on taas itse välillä todella tiiviisti yhteyttä ottamassa.  Ignooraa minun jutut mutta kaipaa säännöllisesti hyvää kuuntelijaa, jollainen olen (ollut).

Ja yksi näistä kyselee itse muutaman kerran vuodessa, että onpa pitkä aika kun on nähty, koskahan ehdittäis tavata. 

Eli näiden kahden en usko vihjailevan mitään, ovatpa vaan niin keskittyneitä itseensä ja omiin tekemisiinsä... 

Vierailija
15/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet näitä rasittavia vastaaja-analysaattoreita. Ja kurkit, kuka milloinkin on lukenut, mutta ei vastannut. Yritä nyt ymmärtää, että ihmisillä on muutakin elämää, ja kriisejä, joista sä et tiedä tuon taivaallista. Yritä. Ymmärtää. Älä. Kosta. Koska ei he tee sitä tahallaan. Sinä teet.

Vierailija
16/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ei ole läpinäkyvää, teen itse näin. Kolme soittoa noin reilun viikon välein ja aina soitosta muutaman päivän jälkeen viesti. Kolmannen epäonnistuneen soitto+viesti yhteydenoton jälkeen jään odottamaan noin reilun kuukauden ajaksi yhteydenottoa. Ellei kuulu, poistan yhteystiedot. Tämän jälkeen vastaan toki yhteydenottoihin, mutta vältän sitoutumasta mihinkään tai sopimasta mitään. Tämä onnistuu supistamalla vastaukset tasolle "kyllä" tai "ei". Mihinkään huutokauppaan ei kannata enää lähteä. Kuulostaa hankalalta, mutta ap:n kuvailema toiminta viestii henkilöiden sisäänrakentuneesta halveksunnasta ja kokemuksesta olla ylemmällä tasolla.

Vierailija
17/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamattomuus tuntuu olevan todella yleistä nykyään. Ja sitten kun lähes kaikissa viestipalveluissa nykyään näkee, että onko toinen viestin lukenut. Usein näkyy luettuna, mutta mykkiä ollaan.

Vierailija
18/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Ketään ei kiinnosta. 

Vierailija
19/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan puoleen vuoteen vastannut erään ihmisen viesteihin ja hän edelleen lähettää niitä minulle. Jossain vaiheessa tyhmemmänkin pitäisi älytä...

No miksei voi sanoa suoraan?

Vierailija
20/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta ei ole läpinäkyvää, teen itse näin. Kolme soittoa noin reilun viikon välein ja aina soitosta muutaman päivän jälkeen viesti. Kolmannen epäonnistuneen soitto+viesti yhteydenoton jälkeen jään odottamaan noin reilun kuukauden ajaksi yhteydenottoa. Ellei kuulu, poistan yhteystiedot. Tämän jälkeen vastaan toki yhteydenottoihin, mutta vältän sitoutumasta mihinkään tai sopimasta mitään. Tämä onnistuu supistamalla vastaukset tasolle "kyllä" tai "ei". Mihinkään huutokauppaan ei kannata enää lähteä. Kuulostaa hankalalta, mutta ap:n kuvailema toiminta viestii henkilöiden sisäänrakentuneesta halveksunnasta ja kokemuksesta olla ylemmällä tasolla.

Ihan sekopäistä hommaa tuollaiset tarkat säännöt. Kuka hullu oikeasti pitää jotain kirjaa yhteydenotoista ja laskee päiviä viestin lähettämiseen? Mene hoitoon. Ihan oikeasti, tuo ei ole normaalia ja todella toivon, että et kuulu tuttavapiiriini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän