Mitä mieltä tällaisesta miehestä?
Kokematon pian 40-vuotias, työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveyssyistä mutta käyn töissä hieman jos sopivaa työtä tarjolla, asun pikkupaikkakunnalla maaseudulla, ei kavereita elämä aika yksinäistä, autismin kirjolla, sosiaaliset taidot kömpelöt vaikka yritän parantaa niitä.
On omia mielenkiinnon kohteita, liikun ja käyn salilla, pyrin syömään terveellisesti, käyn tapahtumissa jotka kiinnostavat, oma asunto tontilla jossa kesäisin jonkin verran puuhaa, metsää myös jossa puuhaa myös aina välillä.
Onko tällaiselle miehellä minkäänlaista vientiä?
Kommentit (19)
Joku samantapainen nainen voisi olla kova sana, mutta mistä sellaisen sitten löytäisi, 'tis the question.
Toi voi olla haasteellinen lähtötilanne, mutta ei nyt suoranainen punainen lippukaan.
Hyvä ettet ole mökkihöperöitynyt, kannattaa tosiaan osallistua tapahtumiin ja menoihin.
Oletko kokeillut risteilyjä tai muuta reissaamista? Nyt on paras loma-aika niin ihmiset on liikkeellä ja käyvät viihteelläkin. Tsemppiä!
Käytkö ap tanssimassa? Siellähän pääsee juttusille jos on kova tanssimaan.
Pitäisi mennä enemmän paikkoihin missä olisi mahdollisuus törmätä uusiin ihmisiin. Liikunnasta jos pitää niin voisi kokeilla jotain uutta lajia tai osallistua johonkin laji tapahtumaan tai kokoontumiseen. Alkuun varmasti on hankalaa ja jännittää, mutta pitäisi vain jaksaa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Joku samantapainen nainen voisi olla kova sana, mutta mistä sellaisen sitten löytäisi, 'tis the question.
Tämä voisi olla paras vaihtoehto mutta tuo mistä löytäisi on se suurin kysymys. Facebookissa on paljon eri ryhmiä mm. autismin kirjolla oleville, maasedulla asuville jne. Autismin kirjolla olevien joukossa ymmärrys tästä ominaisuudesta on suurin jolloin sitä ei tarvitse niin selittää omia omituisuuksiaan. Toisaalta ongelma voi olla että moni on sen verran omanlaisensa että kuinka yhteiselo sujuisi kun kummallakin ne omat jääräpäiset rutiinit ja tavat. Monet myös tahtoo asua enemmän kaupungeissa eivätkä välttämättä ole niin maaseutuhenkisiä. Maaseudulla asuvien viljelijöiden, muuten asuvien ym. ryhmässä taas kovin moni tuskin on kiinnostunut vähän erikoisemmasta ja ei työelämässä olevasta miehestä jos itse käy töissä ja muutenkin hyvin menevä ihminen. ap
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ap tanssimassa? Siellähän pääsee juttusille jos on kova tanssimaan.
Joskus kauan sitten tanssinut viimeksi ja silloinkin se oli aika heikkoa. Pitäisi käydä ensin ties montako tanssikurssia että oppisi jotain ja tässä myös tulee se että minulla assilla (asperger) jos ei ole juuri kiinnostusta johonkin paljoa tai ei ollenkaan sen oppiminen on vaikeata tai mahdotonta. Kiinnostavista asioista sen sijaan opettelee yleensä aina jotain lisää sen minkä muistaa. ap
Autisminkirjo on se joka minua epäilyttää. Olin monia vuosia kirjolaisen kanssa yhdessä ja se imi minut ihan kuiviin. Pitäisi tietää enemmän, mutta en usko, että olisi täysin mahdoton ajatus kaltaisesi miehen löytää kumppania. Joustoa ja ymmärrystä varmasti vaatisi molemmilta osapuolilta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi mennä enemmän paikkoihin missä olisi mahdollisuus törmätä uusiin ihmisiin. Liikunnasta jos pitää niin voisi kokeilla jotain uutta lajia tai osallistua johonkin laji tapahtumaan tai kokoontumiseen. Alkuun varmasti on hankalaa ja jännittää, mutta pitäisi vain jaksaa lähteä.
Olen käynnyt jonkin verran tapahtumissa ja menossa käymään taas yhdessä tapahtumassa mikä itseä kiinnostaa. Siellä varmaan olisi samankaltaisia ihmisiä joltain osin liikkeellä mutta kuinka sitä sosiaalisesti kömpelönä onnistuu livenä juttelemaan tuntemattomille onkin toinen juttu, aikaisemmin siinä ollut hyvin suuria haasteita. ap
Vierailija kirjoitti:
Toi voi olla haasteellinen lähtötilanne, mutta ei nyt suoranainen punainen lippukaan.
Yleensä on punainen vaate. Useampikin.
Sivusta
Etkö osaa kertoa itsestäsi oikein mitään positiivista? Miksi kukaan kiinnostuisi listasta ikäviä asioita? Yleensä ihmiset kiinnostuvat niistä hyvistä puolista.
Hei ap. Kirjoitat hyvin selkeästi ja fiksummin kuin suurin osa tällä palstalla. Minusta kuulostat mielenkiintoiselta ja mukavalta ihmiseltä. Minä tosin olen jo naimisissa, mutta uskon, että maanläheisiä mukavia naisia riittää, jos vain tietäisivät sinusta. Oletko koiraihminen tai pidätkö hevosista? Niistä piireistä löytyy maaseudulla viihtyviä kivoja naisia.
Tunnen parikin kaltaistasi miestä, jotka hankkivat koiran ja menivät sen kanssa ohjattuun koiraharratukseen ja löysivät sitä kautta seuraa ja parisuhteenkin. Miehillä on vientiä, jos pitää eläimistä.
Tsemppiä ja hyvää jatkoa sinulle!
Ap, tsemppiä tilanteeseen. Nykyään monella on sama tilanne, joten sinun tulisi löytää kaltaisesi nainen. Minulle henkilökohtaisesti mt-ongelmat olisivat tässä se isoin turn off, vaikka se onkin sairaus, johon ihminen ei voi itse vaikuttaa. Nykyään kuitenkin niin monella on samoja ongelmia, että ymmärrystä voisi löytyä saman kokeneelta ja nykyään monia naisia kiinnostaa omavaraisempi ja rennompi elämä maaseudulla.
Minusta on erityisen hienoa, että koetat itsekin parantaa sosiaalisia taitojasi. Siitä on varmasti apua niin kavereiden kuin kumppaninkin etsimiseen. Assina kannattaa koettaa harjoitella huomioimaan muita, koska monesti asiat näkee enemmän omalta kannaltaan.
Kun pyrit olemaan itse aktiivinen ja sosiaalinen, varmasti elämänlaatusi on parempaa kuin vain yksin kotona masentuen. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Autisminkirjo on se joka minua epäilyttää. Olin monia vuosia kirjolaisen kanssa yhdessä ja se imi minut ihan kuiviin. Pitäisi tietää enemmän, mutta en usko, että olisi täysin mahdoton ajatus kaltaisesi miehen löytää kumppania. Joustoa ja ymmärrystä varmasti vaatisi molemmilta osapuolilta.
Itselläni on asperger ja add. Minulla on tietyt rutiinit ja tavat joista joustaminen ehkä jollakin tasolla onnistuu mutta jos liikaa joustaa siinä väsyy helposti niin ettei jaksaisi enää mitään kun pitäisi levätä ja ladata itseään useamman päivän että taas jaksaisi. Eniten se varmaan näkyisi sosiaalisissa tilanteissa, niitä ei saisi olla tiettyä määrää enempää tai olen ihan puhki tai muuten alan oireilla. Kumppani jolla ei olisi kovin paljoa menohalua tai hänelle olisi ok jos itse en niin paljoa kävisi menoissa olisi varmaan paras. En nyt pelkästään kotona halua istua mutta myös liika meneminen sinne tänne ei ole hyväksi. ap
Mielenterveysaiheiden ympärillä on myös fb-ryhmiä. Naisilta autismin kirjoa ei diagnosoida niin usein, vaikka piirteitä on, vaan on joku mt-diagnoosi. Mt-piirien kautta vois löytyä sopiva ymmärtävä nainen, joka viihtyy maalla.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Kirjoitat hyvin selkeästi ja fiksummin kuin suurin osa tällä palstalla. Minusta kuulostat mielenkiintoiselta ja mukavalta ihmiseltä. Minä tosin olen jo naimisissa, mutta uskon, että maanläheisiä mukavia naisia riittää, jos vain tietäisivät sinusta. Oletko koiraihminen tai pidätkö hevosista? Niistä piireistä löytyy maaseudulla viihtyviä kivoja naisia.
Tunnen parikin kaltaistasi miestä, jotka hankkivat koiran ja menivät sen kanssa ohjattuun koiraharratukseen ja löysivät sitä kautta seuraa ja parisuhteenkin. Miehillä on vientiä, jos pitää eläimistä.
Tsemppiä ja hyvää jatkoa sinulle!
Perhana! Miten oppisi pitämään eläimistä? Siis muistakin kuin villakoirista?
Ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa kertoa itsestäsi oikein mitään positiivista? Miksi kukaan kiinnostuisi listasta ikäviä asioita? Yleensä ihmiset kiinnostuvat niistä hyvistä puolista.
Kyllä niitä positiivisia juttujakin on, ajattelin vain tuoda nuo huonommat asiat esille näin että tietää onko niillä vaikutusta kuinka kun en tässä ole keneenkään tutustumassa. Jos olen johonkuhun tutustumassa en tätä ikävää listaa ala tietenkään heti luettelemaan vaan juttelen niistä näistä mutta lopulta nuokin tulee esille.
Yritän tässä kai sanoa että kun jos juttu luistaa ja sitten pitää hiljalleen enemmän avautua itsestään jolloin nämä ikävemmät asiat tulee pakosti esille niin kuinka niistä kertoa ja milloin? ap
Mies, joka liikkuu ja huolehtii itsestään pyrkien terveellisiin elämäntapoihin, jolla on kiinnostuksen kohteita ja joka puuhastelee tontillaan ja metsässään, on kiinnostuskynnyksen ylittävä. Vaikutat mieheltä, johon tutustuminen käy ajan kanssa ja kaikessa rauhassa, yhteyttä kanssasi ei synny yhdessä illassa eikä yhden tapaamisen perusteella. Hitaasti syttyviä introverttinaisia toki on, mutta varsinkin ujojen introverttien välisen parisuhteen suurin haaste lienee juuri siinä, kuinka löytää toisensa. Entisaikojen perinteinen kirjeystävyys oli mainio tapa tutustua toiseen rauhassa, mutten oikein tiedä mitä vastaavaa olisi tarjolla meidän ajassa.
Minulla on 450000 euron omaisuus ja talo mutta en ole koskaan seurustellut. Seksiä olen harrastanut kerran.