Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kääntyi takasin kioskille n. kolmevuotiaan vaatimuksesta

Vierailija
01.02.2007 |

Äiti oli jo ulkona makeispussi kädessä ja lapsi tuli perässä huutaen ja rääkyen.

" Minä haluan namia" johon äiti heiluttaen pussia " Meillä on jo namia"

" Minä haluan namia" ja äiti sanoo " No ostetaan namia" ja häipyivät kioskin ovesta takaisin sisään.

Katsoin aivan ihmeissäni tuota hommaa. Meillä ei toimittaisi noin. Olisin sanonut että meillä on jo ja nyt mennään autoon ja napannut lapsen kainaloon jos ei itse kävelisi.

Teki mieleni sanoa että älä nyt ihmeessä anna periksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lapsi varmaan tarkoitti.

Vierailija
2/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän ap voi tietää ostiko he tosiaan lisää namia kioskilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi selkeästi että meillä on ja näytti pussin ja kehotti tulemaan autolle päin.

Näin tapauksen ihan lähietäisyydeltä joten tiedän asian tasan tarkkaan.

Vierailija
4/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli jo ulkona parin kolmen metrin päässä ovesta ja lapsi oven raossa ja menivät siis sisälle.

Vierailija
5/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuinka edes muistit tapahtuman kotiisi tullessa että piti oikein tänne kirjoittaa? Miten elämääsi ei mahdu muuta kuin toisten asioista märehtiminen?

Miksi et voi vain hyväksyä että ihmiset tekevät asioita erilailla. Ja ovat erilaisia ihmisiä.

Et millään voi noilla pohjatiedoilla tietää vaikka olisivat hakeneet karkit jollekin kolmannelle osapuolelle, ja sen takia hakivat uudestaan kun poika ehkä luuli saavansa ensimmäisellä kerralla myös?

Hankkikaa elämä.

Sain itse kuulla ohikulkijalta kunniani joka jäi vihaisesti viereeni seisomaan kun olimme ulkoilemassa. Olin hänen mielestään tehnyt väärin kun esikoinen käveli takanani itkien ja olin juuri viimeiset 45min kantanut häntä. Juttelin rauhallisesti että äiti lepää hetken ja saat kävellä sen aikaa. Vaan 2,5v huusi kurkku suorana että ei!!!!

Siitä sitten asiaankuulumaton nainen tiuskasi minulle, kuinka julma olen. Totesin takaisin ettei parane jäädä istumaan polun varteen. Tulee kylmä. Eli hän ei tiennyt asiasta mitään. Ja silti puuttui tilanteeseen..

Näen punaista kaltaisistasi ap!!

Vierailija
6/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä kuinka edes muistit tapahtuman kotiisi tullessa että piti oikein tänne kirjoittaa? Miten elämääsi ei mahdu muuta kuin toisten asioista märehtiminen?

Miksi et voi vain hyväksyä että ihmiset tekevät asioita erilailla. Ja ovat erilaisia ihmisiä.

Et millään voi noilla pohjatiedoilla tietää vaikka olisivat hakeneet karkit jollekin kolmannelle osapuolelle, ja sen takia hakivat uudestaan kun poika ehkä luuli saavansa ensimmäisellä kerralla myös?

Hankkikaa elämä.

Sain itse kuulla ohikulkijalta kunniani joka jäi vihaisesti viereeni seisomaan kun olimme ulkoilemassa. Olin hänen mielestään tehnyt väärin kun esikoinen käveli takanani itkien ja olin juuri viimeiset 45min kantanut häntä. Juttelin rauhallisesti että äiti lepää hetken ja saat kävellä sen aikaa. Vaan 2,5v huusi kurkku suorana että ei!!!!

Siitä sitten asiaankuulumaton nainen tiuskasi minulle, kuinka julma olen. Totesin takaisin ettei parane jäädä istumaan polun varteen. Tulee kylmä. Eli hän ei tiennyt asiasta mitään. Ja silti puuttui tilanteeseen..

Näen punaista kaltaisistasi ap!!

Vierailija
7/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sain itse kuulla ohikulkijalta kunniani joka jäi vihaisesti viereeni seisomaan

mutta leppyikös se kunnia sitten myöhemmin?

Vierailija
8/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen koska olin paikalla, muut täällä arvailee mitä todella tapahtui ja kehittelee tarinoita.

Minä olin paikalla et sinä ellet ole se kyseinen nainen tai toimit itse samalla tavoin (jollin hermostumisesi on ymmärrettävää)

Vierailija
9/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllätykseksemme autoparkit oli todella kaukana itse ulkoilutapahtumasta.

Eli erehdys oli syynä tuohon julmettuun matkaan.

Ja kunnia leppyi myöhemmin..

Ja viimeiseen ap:n kommenttiin täytyy vielä vastata.

Vastaat ettei tarvinnut olla kyylä, kun asia tapahtui silmiesi alla. No, Miksi sinulle kuuluu toisten asiat? Eli et pidä toisia ihmisiä hyvinä vanhempina kun he eivät toimi sinun sääntöjesi mukaan.

Voin vain kuvitella kuinka hankala anoppi sinusta tulee.

Ja hermostun tuosta ihmistyypistä joka jaksaa tunkea nenänsä toisten asioihin kun ei ole elämässään mitään muuta.

Vierailija
10/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmetellään lasten kurittomuutta useinkin, keskustellaan Lapsihirviöistä ja super Nanny-ohjelmista.

Tällaisesta kuvaamastani tilanteista ne tyrannit syntyy.

Olen kommentoinut mainitsemiani lapsiohjemia katsottuani sen että aina perimmäinen syy lasten huonoon käytökseen löytyy vanhempien kyvyttömyydestä kasvattajina.

Lisäksi saman havainnon olen tehnyt lähipiirissä, päiväkotilapsissa, pihapiirissä. Tämä on surullista mutta totta.

Vierailija
11/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärttyinen ja heikkokin sairastelusta johtuen. Mutta ei siis enää kuumetta tai muuten kipeä(ettei nyt heti joku sano, että miksi menet sairaan kanssa kauppaan...). No, kuitenkin. Oltiin sovittu, että saa valita jonkun karkkijutun itselleen. Karkkihyllyllä tuli kuitenkin itku kun olisi pitänyt valita askin ja tikkarin väliltä. Hetken neuvottelin asiasta, mutta annoin sitten periksi. Sai ottaa molemmat.

Jotenkin mä ajattelen, että tilanteen mukaan näissä jutuissa. Moni asia voi vaikuttaa. Itse näin omassa eilisessa kauppatilanteessa, että ei ole järkeä alkaa lasta huudattaa väsyneenä siinä karkkihyllyn edessä. Miksei äiti voi joskus antaa periksi ? Ei se niin vakavaa ole. Lapsi oli tyytyväinen. Sovittiin, että syö askin autossa ja ruuan jälkeen sitten tikkarin. Kaikki olivat tyytyväisiä. En tosiaan usko, että hän kuvittelee nyt aina saavansa tahtonsa periksi.

Kolme muutakin lasta meillä on ja ihan samoin olen toiminut heidän kanssaan. Joskus äitikin antaa periksi. Jos sen on kokonaisuuden kannalta järkevintä.

Vierailija
12/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin kantani myös. En ymmärrä teitä jotka murehditte toisten tekemisiä ja menemisiä. Koetko itsesi nyt paremmaksi kasvattajaksi kun saat täällä kiillotettua edustuskuvaasi? Ei kaikki ole samaa mieltä. Ei ole absoluuttinen totuus että vain tällä mallilla tulee täydellisiä lapsia.

Jotain kypsymättömyyttä sinussa on. Muuten ei sinun tarvitsisi täällä päteä.

Ja todella ymmärrän jos jossain perheessä asiat on huonosti tai lapsia kohdellaan kaltoin, mutta asiaksesi katsoit n. 3v iml. uhmiksen kioskireissusta aiheutuneen polemiikin tehdä päivän puheenaiheeksi?

Vierailija
13/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin hyvin kuvitella, että siskoni voisi heltyä noin 3-vuotiaalle tyttärelleni tuolla tavoin. Mutta siskoni heltyminen ei vaikuta siten, että me mieheni kanssa antaisimme lapsillemme kaikki periksi.

Vierailija
14/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä terroristi-lapsia kasvaa pilvin pimein.

Erityisluokkia tarvitaan näille kurittomille häiriköille. Meidän pihassakin on kaksi tällaista. Tuota periksi antamista on kuultu pihalla ja parvekkeelta. Miksi kieltää totuutta vanhempien kyvyttömyydestä, toki se tekee teille huutelijoille kipeetä, tarkoitus on herättää toimimaan oikein.

Jos pienenä on rajat niin lapsi tietää paikkansa ja osaa käyttäytyä hyvin. Tämä ei tarkoita ettei hänen mielipiteillään ole väliä, meillä keskustellaan asiallisesti ja huomioidaan lapsien toiveita ja tarpeita. Vanhempia kunnioitetaan ja samoin lapsia.

Vanhemmilla on kasvatusvastuu, tämä mieluusti lykätään hoitopaikalle ja koululle tai pahimmassa tapauksessa sielläkään ei saisi näitä häiriköitä kasvattaa. Vapaa kasvatus on huono valinta.

Vierailija
15/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

namipuheet ylipäätänsä. Minun 3-vuotiaani ei ole mitään tikkareita nähnytkään, eikä mitään lisäaine-esanssipaskaa harrasteta lähipiirissäkään. Ei myöskään " esanssipillimehuja" . Miksi pitäisi syöttää lapsille jotain noin ala-arvoista (eipä tulisi itsellenikään mieleeni syödä tikkaria), kun kaikenlaista paremmanmakuista sekä terveellisempääkin on tarjolla pilvin pimein. Ei todellakaan ole ihme, että Suomi on läskejä lapsia pullollaan.

Vierailija
16/16 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenkasvatuksessakin saa käyttää harkintaa ja normaalijärkeä!