Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hinku mummoilla on syöttää lapsille aina järkyttävät määrät sokeria?

Vierailija
01.07.2024 |

Suorastaan tyrkytetään että ota tästä lettua, pullaa, jäätelöä, karkkia, suklaata.. 

Kommentit (243)

Vierailija
121/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään "pelota" äidit jotka tuputtaa ruokaa liikaakin lapselle. Niin että lapsen on pakkko sanoa ettei pysty enempää syömään. Sitten siis jos on puhekyky. Äiti on vaan että lisää ja lisää, ota nyt, ota ota. Huh.

Vierailija
122/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavamummo, minua nuorempi, keräsi tyttärelleen, jolla pieniä lapsia, ämpärillisen mustikoita.   Tyttäreltä jäi ne pakastamatta,   oli sanonut ettei niillä ole mitään käyttöä ja vienyt biojätteeseen.

Kuitenkin lapsuudenkodissaan äitinsä tehnyt mustikkasoppia, piirakoita, puuron päällä, mustikkamaitona.  Tää mummokaverini oli kovin pahastunut, suklaavanukkaita syöttää kun voisi tehdä mustikkasopan tai mustikkamaitona tms syöttää lapsilleen.

En yhtään ihmettele, jos mummo pahastui. Meidän tyttäret ottavat ilolla vastaan marjoja, sekä tuoreita että pakastettuja. Lapsenlapsetkin ilahtuvat, kun saavat mummolta tuliaisena marjoja, eikä karkkeja. Tykkäävät myös syödä välillä tuoreiden marjojen sijaan marjakiisseleitä ja -puuroja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummojen herkuista oli kyse.  Ei kai nyt kahvilla piipahtaessa lapsenlapset ehdi lihoa.

Ei ollut vaan siitä, että mummot tuputtaa ruokaa.

No älä jätä  heitä mummoloihin , etsi parempi hoitaja.   Jos käytte kylässä pari tuntia ei siinä isoa vahinkoa ehdi tapahtua vaikka mummo on vierasvaraa varannut.

Ja jotkut väittävät että kaikki nuoret naiset ovat mukavia, kohteliaita  jne.

EI OLE KYSE SIITÄ ETTÄ LAPSIA HOIDATETTAISIIN MUMMOLASSA, VAAN SIITÄ, ETTÄ MUMMOT TUPUTTAA LAPSILLE RUOKAA, MAKEISIA, HERKKUJA JNE. Rakastaa ruoalla, käyttäytyy huonosti ja vahingoittavasti.

Päivittäisellä käynnillä olet siis itse mukana.   Ei siinä nyt ehdi mitään pahaa tapahtua jos ette edes yövy mummolassa.

Mitä sinä tarjoat vieraille, hernekeittoa tai jälkiuunileipää ilman päällysteitä? Et nk vierastarjottavaa?   Jotkut pitävät kahviakin vaarallisena, saati alkon tuotteita, ethän käytä niitä?   etkä nikotiinia?

Vierailija
124/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäisellä käynnillä olet siis itse mukana.   Ei siinä nyt ehdi mitään pahaa tapahtua jos ette edes yövy mummolassa.

Millä ihmeen päivittäisellä käynnillä? Kyllä se ruoalla rakastamienn on ihan pahasta myös päiväsaikaan.

Eikä se sairas tuputtamienn suinkaan rajoitu sinne mummolaan, vaan niitä tungetaan myös meidän kotiimme, jos ei huolita, niitä herkkukätköjä tungetaan kaappeihin ja sitten yritetään pitää jotain ns. salaisuutta lapsen kanssa niistä jne.

Ja ei, ei ole anoppi, vaan minun äitini.

Vierailija
125/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummojen herkuista oli kyse.  Ei kai nyt kahvilla piipahtaessa lapsenlapset ehdi lihoa.

Ei ollut vaan siitä, että mummot tuputtaa ruokaa.

No älä jätä  heitä mummoloihin , etsi parempi hoitaja.   Jos käytte kylässä pari tuntia ei siinä isoa vahinkoa ehdi tapahtua vaikka mummo on vierasvaraa varannut.

Ja jotkut väittävät että kaikki nuoret naiset ovat mukavia, kohteliaita  jne.

EI OLE KYSE SIITÄ ETTÄ LAPSIA HOIDATETTAISIIN MUMMOLASSA, VAAN SIITÄ, ETTÄ MUMMOT TUPUTTAA LAPSILLE RUOKAA, MAKEISIA, HERKKUJA JNE. Rakastaa ruoalla, käyttäytyy huonosti ja vahingoittavasti.

NO, HERRANJUMALA!!!!

Vierailija
126/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsenlapset olivat pieniä ja olivat paljon meillä (kesäisin useampia viikkoja, päiväkotien ja koulujen ollessa kiinni)  mummolassa äitinsä sairauden (syöpä) tähden  ei minulle onneksi motkotettu ruuan tuputtamisesta.     Toisella oli pahoja allergioita, ne muistin kyllä tarkasti.   Kotonaan syövät vähän toisin mutta kertaakaan ei tullut ruuasta sanomista.  Kiitos lapseni perheelle siitä.

Pojantytär kun tulu sanoi ensimmäusenä, ruvetaan mummo leipomaan, nippu reseptejä mukanaan.  Alle 10 v.    Nytkin aikuisena oikea keittiönero vaikka lääkäriksi opiskelee.

Vierailija
127/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeen päivittäisellä käynnillä? Kyllä se ruoalla rakastamienn on ihan pahasta myös päiväsaikaan.

Eikä se sairas tuputtamienn suinkaan rajoitu sinne mummolaan, vaan niitä tungetaan myös meidän kotiimme, jos ei huolita, niitä herkkukätköjä tungetaan kaappeihin ja sitten yritetään pitää jotain ns. salaisuutta lapsen kanssa niistä jne.

Jos sulla on omituinen äiti, niin älä yleistä sitä muihin. En ole elässäni tollasesta mummosta kuullut, joka tulee lasten kotiin piilottamaan karkkeja eri paikkoihin. 

Vierailija
128/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tää on tämmönen äitisuhde.       

Vierailija
129/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sellainen äitisuhde, joka niillä tuputtajamummoilla on lapsiinsa ja lastenlapsiinsa. He ns. rakastaa ruoalla, mikä on hyvin haitallista käytöstä.

Yleensä siihen liittyy muutakin häiriökäytöstä eli just rajattomuutta, ylikävelyä, tavaran tuputtamista jne.

Vierailija
130/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiselleen ostavat.

Vierailija
131/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsenlapset olivat pieniä ja olivat paljon meillä (kesäisin useampia viikkoja, päiväkotien ja koulujen ollessa kiinni)  mummolassa äitinsä sairauden (syöpä) tähden  ei minulle onneksi motkotettu ruuan tuputtamisesta.     Toisella oli pahoja allergioita, ne muistin kyllä tarkasti.   Kotonaan syövät vähän toisin mutta kertaakaan ei tullut ruuasta sanomista.  Kiitos lapseni perheelle siitä.

Pojantytär kun tulu sanoi ensimmäusenä, ruvetaan mummo leipomaan, nippu reseptejä mukanaan.  Alle 10 v.    Nytkin aikuisena oikea keittiönero vaikka lääkäriksi opiskelee.

Olkoonkin tämä siis oppikirjaesimerkki. Jäi henkiin mummosta huolimatta ja opiskelee vieläpä vastuulliselle akateemiselle uralle. Selviytymistarina vailla vertaa. Näinkin voi käydä.

Vierailija
132/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, monesti äiti ja tytär on samanlaisia?  Vaikka hankalia luonteita? 

Vierailija
133/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on omituinen äiti, niin älä yleistä sitä muihin. En ole elässäni tollasesta mummosta kuullut, joka tulee lasten kotiin piilottamaan karkkeja eri paikkoihin. 

Harvemmin näistä häirikkösukulaisista muille kerrotaan. Ei he ole mikään mukava puheenaihe.

Vierailija
134/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni raivostuttaa sama asia. Ja lisäksi vaimo syö tuota samaa sokeripommia myös ja lihoo, koska ei voi vastustaa.

Vierailija
135/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, monesti äiti ja tytär on samanlaisia?  Vaikka hankalia luonteita? 

Monet haitalliset käytös- ja kasvatustavat todellakin kulkee suvuissa. Siksi ne juuri pitääkin saada katki ja kerralla katki.

Eikä vana sössöttää tyhmänä, miten mummon pitää saada tehdä näin ja noin ja hyväähän se vain ja eihän nyt yksi kerta lihota ja pälä pälä.

Vierailija
136/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellainen äitisuhde, joka niillä tuputtajamummoilla on lapsiinsa ja lastenlapsiinsa. He ns. rakastaa ruoalla, mikä on hyvin haitallista käytöstä.

Yleensä siihen liittyy muutakin häiriökäytöstä eli just rajattomuutta, ylikävelyä, tavaran tuputtamista jne.

Ja tyttäret samanlaisia känkkäränkköjä, huomaamatta itsessään tietenkään mitään, edes sitä mitä muut ajattelevat heidän rajattoman hokemisesta ja äiti/anoppi-vihasta.

Onneksi meillä on toisin ja myös tuttavapiirissä.   

Vierailija
137/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet haitalliset käytös- ja kasvatustavat todellakin kulkee suvuissa. Siksi ne juuri pitääkin saada katki ja kerra

Ei oikeesti lihota eikä haittaa jos lapseni käyvät n. 8 kertaa vuodessa.    Olipa tarjolla mitä ruokaa tai pullaa tahansa.

En edes pysty yhtä hyviä tarjoiluja laittamaan kuin miniäni sen lääkäriksi opiskelevan tyttärensä kanssa kun mummut kutsutaan kylään. Muutaman kerran vuodessa.

Molemmat ovat hyvin hoikkia naisia.

Vierailija
138/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlapseni ovat nuorimmatkin  melkein täysi-ikäisiä

Mutta muille mummoille kertokaa:  kun jätätte lapsenne mummolaan sitä.parisuhdeaikaa varten   saako mummo huolehtia että lapsi saa ruokaa riittävästi ilman nälkäkiukkuja? 

Vierailija
139/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet haitalliset käytös- ja kasvatustavat todellakin kulkee suvuissa. Siksi ne juuri pitääkin saada katki ja kerra

Ne mummolassa pistäytymiset ei lihota,  katsokaa vaan omaa kotiruokaa ja lapsen taslurahojen käyttöä jos lihava lapsi ja miettikää jos taas ruokaa annetaan niin niukasti kotioloissa että plapsi aliravittu.  Tai kasvatettu anorektikoksi tai ortoreksikoksi.

Vierailija
140/243 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuistakaan se lihota mitä syö jouluna vaan se mitä syö 12 kk uuden vuoden ja joulun välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi