Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hinku mummoilla on syöttää lapsille aina järkyttävät määrät sokeria?

Vierailija
01.07.2024 |

Suorastaan tyrkytetään että ota tästä lettua, pullaa, jäätelöä, karkkia, suklaata.. 

Kommentit (243)

Vierailija
61/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-luvun alussa syntynyt äitini leipoi usein pullaa, munkkia ja semmoista. Erityyliisä limppareita oli sitten usein kyytipoikana. Maistuihan se minulle, nyt 2. tyypin diabetes :)

Vierailija
62/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-luvun alussa syntynyt äitini leipoi usein pullaa, munkkia ja semmoista. Erityyliisä limppareita oli sitten usein kyytipoikana. Maistuihan se minulle, nyt 2. tyypin diabetes :)

Siis et lähtenyt itselliseksi naiseksi kotoasi nuoruudessasi ruokkimaan itse itseäsi?  Sunhan täytyy olla noin 50 jo.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa tehty tutkimus 😂

Kiinalais-englantilainen tutkimus.

Eli ei liity mitenkään ketjun aiheeseen :D

Vierailija
64/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaalia, selleriä ja porkkana. Vettä kyytipojaksi.

Mummu opettaa lapsille terveellistä elämää.

Vierailija
65/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietenkin.

olisi mukava saada lähteitä näihin mäyhäyksiin ketjussa

Vierailija
66/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun  nuorille äideille ei ole jäänyt päälle omien äitiensä marjasopat, letut, pullat, kakut vaan paheksuvat lapsuudenkotinsa makean syömistä ja syöttävät omissa kodeissaan vain terveellistä? ruokaa.

Vierailija
67/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat 70-luvulla syntyneitä. Olen elänyt lapsuuteni eineksillä ja kaupan kääretortulla. Lapsiani vanhempani hemmottelevat lähinnä viemällä heselle. 

Vierailija
68/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapsena saatiin pari kertaa vuodessa isän käytyä kaupungissa sellaisia valkoisia irtokaramelleja.  Niitä on vieläkin, en nyt muista nimeä,  bähän pölyäväpintaisiA valkoisia soikioita.

Itse olin perso makealle, söin pussini heti,  nuorempi veljeni säästi ja sitten.ärsytti minua kun hänelle riitti niitä moneksi päiväksi.

Sain dp 70- vuotiaana,  veljeni kuoli 55- vuotiaana  (laihana) äkilliseen  sydänkohtaukseen.  Jos ketä kiinnostaa.

Vierailija
69/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tutkimukseni perustuen ostoskärryihin edellä, pieni lapsi/pienet lapset sanoo kärryn työntäjiä äidiksi tai isäksi: Viilis, makupalat, maustetut jugurtit, vaalea leipä, keksit, makeat mehut  harvinaista jos näitä ei ole. Lisäksi jos irtokarkit on tarjouksessa, nuoret vanhemmat ne on niitä, jotka osatavat vähintään puolen kilon pussillisia, itselleenkö? Näissä on sokeria, paljon sokeria. 

Vierailija
70/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietenkin.

Seli seli

Vierailija
71/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verensokeri hieman koholla edellisessä työterveystarkastuksessa. Nyt ei ollut, kun olen jättänyt höttöhiilarit lähes kokonaan pois. Ei vaatinut enempää. 

Vierailija
72/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietenkin.

Just. Yritit vaikuttaa laadukkaammalta keskustelijalta vetoamalla ulkomaalaiseen tutkimuksiin keskustelussa, jossa keskustellaan suomalaisista lapsista?

Vierailija
73/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietenkin.

Yritit tutkimuksella todistaa jotakin sellaista, mitä tutkimuksessa ei ole edes tutkittu, suomalaisia lapsia.

Vierailija
74/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et lähtenyt itselliseksi naiseksi kotoasi nuoruudessasi ruokkimaan itse itseäsi?  Sunhan täytyy olla noin 50 jo.   

Joo, olisi pitänyt mainita että olen M 49 vuotta. Äiti huolsi minua hyvinkin pitkälle elämässä kunnes itsenäistyin.

Vierailija
75/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietenkin.

Yritit tutkimuksella todistaa jotakin sellaista, mitä tutkimuksessa ei ole edes tutkittu, suomalaisia lapsia.

Itsekehua, minua kannattaa uskoa, koska minulla on todisteaineistoa väitteeni tueksi.

Vierailija
76/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietenkin.

Ei ketjun otsikossa lue missään että pitäisi olla juuri suomalaisista lapsista kyse, vaan että puhutaan itse ilmiöstä.

Vierailija
77/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun lapsena saatiin pari kertaa vuodessa isän käytyä kaupungissa sellaisia valkoisia irtokaramelleja.  Niitä on vieläkin, en nyt muista nimeä,  bähän pölyäväpintaisiA valkoisia soikioita.

Itse olin perso makealle, söin pussini heti,  nuorempi veljeni säästi ja sitten.ärsytti minua kun hänelle riitti niitä moneksi päiväksi.

Sain dp 70- vuotiaana,  veljeni kuoli 55- vuotiaana  (laihana) äkilliseen  sydänkohtaukseen.  Jos ketä kiinnostaa.

Pohjanmaan pastilleja, piparminttukarkkeja. 

Vierailija
78/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit Ap luettelosta makeat kiisselit ja vispipuurot. Sokeria ja vehnää monessa muodossa niin, että napa rytkyy. Sitten vatsa kipeänä kierien kotio. 

Kotio vaan, kotio vaan. Ei me kipiöitä hoieta.

Vierailija
79/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti on syntynyt -38 ja onhan se tyrkyttäminen ja tuputtaminen melkoista. Ruoka on vehnää, rasvaa, sokeria ja perunaa. Ja maitoa. Loputtomasti maitoa. Vettä ei saa juoda vaan mehua. Ei kuitenkaan kaupan mehua, vaan viinimarjamehua omista pensaista jossa on niin paljon sokeria, että hampaat tippuu kulauksesta. Tai maitoa, jopa janoon. Kahvia saa myös juoda, mutta aina pitää olla pullaa "älä nyt paljasta ryystä!". Kaikki ravintolaruoka, noutoruoka ja einekset lihottaa. Ruokalajista tai ravintoarvoista huolimatta. Kotona sekaisin sotkettu vehnä, rasva ja sokeri ei lihota. 

Sitten, kun on tyrkytetty ja tuputettu, voi alkaa kommentoimaan kenelle on tarttunut vyötärölle ja kenellä on posket levinneet. Edes lapsia ei jätetä rauhaan. 

Muistelen nyt siis niitä aikoja, kun lapset oli pienempiä.

Vierailija
80/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaan pastilleja, piparminttukarkkeja. 

Kiitos, sehän se niiden nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän