Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hinku mummoilla on syöttää lapsille aina järkyttävät määrät sokeria?

Vierailija
01.07.2024 |

Suorastaan tyrkytetään että ota tästä lettua, pullaa, jäätelöä, karkkia, suklaata.. 

Kommentit (243)

Vierailija
41/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä nykymummoilla kyllä enää. Omien vanhempien ikäluokassa ne herkut oli luksusta lapsena joten kai se liittyy siihen. Mun ikäluokassa on ehkä tervein ruokavalio. Ei mässytetä itsekään niin ei ole mistä antaakaan. Enemmän nuo perheet itse niitä makeisia ostavat  Nuoria perheitä irtokarkkihyllyillä eniten näkee kun siitä kassalle ohi menee. N60

Vierailija
42/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äidit ja isätkin syöttävät makeaa ja suolaista.

Vierailija
44/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mummolassa tapahtuva herkkujen syöttäminen on ihan harhakäsitys, joku jäänne. Nykymummot tuntevat ravitsemussuositukset. Tilanne on oikeasti se, että mummot ovat ystäväpiirissäni salaa huolissaan ylipainoisista lapsenlapsistaan, mutta eivät kehtaa sitä ääneen sanoa. Omat lapset ovat olleet paljon laihempia silloin kun mummot olivat itse äitejä. Mummot tuputtavat nyt mustikoita, herneitä, täysjyväleipää, porkkanaa ja kurkkua. Juhlapäivänä ainoastaan pitäisi herkutella.

Ei se ole harha, vaan ihan tutkimustulos: Isovanhemmilla paljon olevat lapsenlapset ovat ylipainoisempia kuin muut. Moni noista langanlaihoista mummeleista tykkää syöttää muille herkkuja ja nälviä sitten lihomisesta.

Linkki, tutkimuksen tekomaa ja vuosi. Kiitos. 

Vierailija
45/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mummolassa tapahtuva herkkujen syöttäminen on ihan harhakäsitys, joku jäänne. Nykymummot tuntevat ravitsemussuositukset. Tilanne on oikeasti se, että mummot ovat ystäväpiirissäni salaa huolissaan ylipainoisista lapsenlapsistaan, mutta eivät kehtaa sitä ääneen sanoa. Omat lapset ovat olleet paljon laihempia silloin kun mummot olivat itse äitejä. Mummot tuputtavat nyt mustikoita, herneitä, täysjyväleipää, porkkanaa ja kurkkua. Juhlapäivänä ainoastaan pitäisi herkutella.

Ei se ole harha, vaan ihan tutkimustulos: Isovanhemmilla paljon olevat lapsenlapset ovat ylipainoisempia kuin muut. Moni noista langanlaihoista mummeleista tykkää syöttää muille herkkuja ja nälviä sitten lihomisesta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-vaittaa-lasten-ylipainosta…

Vierailija
46/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidät on opetettu rakastamaan ruoalla, mikä on sairasta. Tunteita ei saa ikinä liittää syömiseen.

Kyllä, se on täysin sairasta. Ovat usein itse syömishäiriöisiä.

Niin ovat. Varsinkin ne jotka ovat olleet nuoria ns. Twiggy-aikaan eli 60-70-luvulla.

Tuo on muuten niin totta. Ja lisäksi vielä boomeri sukupolvessa on ihan yleistä sanoa toiselle päin naamaa ulkonäöstä tai ulkomuodosta. Saatetaan sanoa toiselle päin naamaa esim. vanhenemisesta tai lihomisesta ja annoskoosta varsinkin naiselle. Ja varsinkin boomeri miehet pitävät jonain ihme oikeutenaan huomauttaa naiselle ulkoisista avuista. Boomereiden nuoruudessa ja vielä heidän ollessa keski-iässäkin oli ihan tavallista miehen kähmiä naista. Ja nainen tietenkin vaikeni jottei saanut tiukkapipoksi haukkumista.

Olen ennen arvostanut tuota sukupolvea, mutta jossain vaiheessa tajusin kuinka tunnekylmäksi tuo sukupolvi kasvatettiin. Ovat myös aika itsekkäitä. Näitä perustarinoita kuuluu jatkuvasti heidän suustaan mm. kuinka vain käveli firman ovesta sisään ja aina löytyi töitä ahkeralle ja kuinka 25 vee oli jo talo hankittu ja pari mukulaa. Eivät ymmärrä kuinka paljon kaikki on muuttunut ajan saatossa. Tuo sukupolvi on niin erilainen kuin nykyiset alle kolmikymppiset. Eivät ole oikein ajan tasalla esimerkiksi siitä asiasta, että nykypäivänä on sellainen termi kuin kehorauha. Jokin aika sitten huomautin isälleni tuosta kehorauha termistä, kun hän alkoi taas kiinnittämään huomiota jonkun ulkonäköön. Oli ihan ihmeissään mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
47/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidät on opetettu rakastamaan ruoalla, mikä on sairasta. Tunteita ei saa ikinä liittää syömiseen.

Ruoka on tarpeellista,  makeat ei.

Vierailija
48/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsella on ravitsemusarvot kohdallaan, tarkoittaa, että riittävästi sinkiä, mg, mn, ca jne, lapsella ei edes iskee silloin makeannälkää. Ravitsekaa lapset oikein ja että ei tulis mitään puutostiloja. Sitten ne eivät edes haikaile makean perään. Daatelit, hunaja köyvät hyvin karkkien korvikkeksi. 

Vierailija
49/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni suuri asia. Kotona pestään sitten hampaat.

Vierailija
50/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellakin joka heitetään

Kiinalainen ja suomalainen perhe ihan yhtäläisiä?

Miksi lapsi olisi mummolassa niin paljon että mummo olisi vastuussa ylipainosta ja lapsrn terveydestä.  Länkytykseni kolahti.

Vierailija
51/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsella on ravitsemusarvot kohdallaan, tarkoittaa, että riittävästi sinkiä, mg, mn, ca jne, lapsella ei edes iskee silloin makeannälkää. Ravitsekaa lapset oikein ja että ei tulis mitään puutostiloja. Sitten ne eivät edes haikaile makean perään. Daatelit, hunaja köyvät hyvin karkkien korvikkeksi. 

Eihän he haikaile, vaan se tungetaan kirjaimellisesti suuhun. Minun äidilläni roikkui munkkipussi ranteessa ja kulki lapsen perässä tunkemassa paloja lapsen suuhun aina knu se avasi suunsa puhuakseen.

Vierailija
52/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Antaa mummojen syöttää makeaa!

Letut tai pullat on kuitenkin vähempi paha kuin suklaa tai karkit (joissa on pienemmässä määrässä enemmän sokeria ja rasvaa. Lisäksi karkit on kaupoissa lapsen saatavilla helpomminbomilla rahoilla)

Vierailija
53/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsiparat. Sanon minä. 

Vierailija
54/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki, mutta jotkut. Jotkut äiditkin tekevät sitä aikuisille lapsilleen.

Mulla on lihava tuttu joka on kauan yrittänyt laihduttaa. Olin kerran hänen kanssaan hänen äitinsä luona. Kun olimme lähdössä, äiti hirveästi tyrkytti pullapussia mukaan, vaikka tietää että tytär haluaa laihtua. Tytär pysyi tiukkana eikä ottanut, mutta autossa laukkuaan tonkiessaan löysi pullapussin sieltä. Äiti oli salaa laittanut sen mukaan.

Vierailija
55/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän he haikaile, vaan se tungetaan kirjaimellisesti suuhun. Minun äidilläni roikkui munkkipussi ranteessa ja kulki lapsen perässä tunkemassa paloja lapsen suuhun aina knu se avasi suunsa puhuakseen.

Höpö höpö - keksi parempia valheita 🙄

Vierailija
56/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö - keksi parempia valheita 🙄

Ei ole vale. Hän selitti että ruokkii lasta kuin linnunpoikasta.

Vierailija
57/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa tehty tutkimus 😂

Vierailija
58/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että nykyiset pienten lasten mummot toimisivat noin. Minusta syöttämällä rakastavat mummot ovat syntyneet 40-luvulla.

Vierailija
59/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-vaittaa-lasten-ylipainosta…

Kiinassa tehty tutkimus paljastaa . . . 

Lopetin lukemisen tähän. 

Vierailija
60/243 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa tehty tutkimus 😂

Kiinalais-englantilainen tutkimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi