Voiko olla Nepsy jos ei ole erityisiä kiinnostuksenkohteita?
Kuulema heillä on. Mutta voiko olla ettei ole? Ja on ujo. Tuli mieleen tuosta toiset keskustelust
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voi tottakai. Ei läheskään kaikilla ole erityisiä kiinnostuksen kohteita. Ujo voi myös olla.
Juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kävin mä joskus. Mutta en jaksanut käydä niitä tutkimuksia loppuun saakka. Ahdisti ajatus mennä tommosiin tutkimuksiin. Oon nyt melkein 30v ja koko ikäni kärsiny tämmöisestä kun ei oikein kuulu minnekään, eikä saa mitään samaa mitä toisilla on. Jotenkin oon myös vähemmän rohkea kuin ennen. Ap.
Jaksaisitko nyt yrittää uudelleen tutkimuksissa käymistä? Olen kuullut monilta, että diagnoosin saaminen aikuisena on helpottanut ahdistusta ja muutenkin elämää, kun on saanut syyn sille, miksi on erilainen. Lisäksi diagnoosin saaminen voi auttaa erilaisten tukipalveluiden hyödyntämisessä, jos sellaisia tarvitsee.
Voisin yrittää, en vain tiedä auttaako se diagnoosi mitään. Toivoisin kyllä, mutta en tiedä. Pakko jotain on keksiä kun on mulla muitakin oireita. Mulla on esimerkiksi todella paha hylkäämisen pelko ja olen todella mustasukkainen. Sitten
Kyllä kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Erityiset kiinnostuksen kohteet ovat aspergerin piirre. Nepsy ja Asperger eivät ole sama asia. Oikeastaan nepsyllä Taidetaan eniten viitata nykyaikana ADHD/ADD tapauksiin eli keskittymiskyvyttömiin henkilöihin. Heillä ei useimmitenkaan ole niin sanotuista neuronormaaleista poikkeavasti kiinnostuksen kohteita.
Kyllä kaikki aspergerit on nepsyjä, mutta kaikki nepsyt ei oo aspergereja.
Voi olla. Usein myös nepsyillä on jotain muitakin oireita.