Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palveluseteli, hammashoito, eka kerta ikinä, apua, en tajua hohhoijaa

Vierailija
01.07.2024 |

Tämä on kyllä niiiiiiin perusjuttu, että kuvittelee saavansa loistavan tilaisuuden. Todellisuudessa sitten kaikki onkin pelkkää säätämistä eikä kukaan tiedä mistään mitään🙄 tarjottiin palveluseteliä kunnallisen sijaan, ja toki sitten tartuin tilaisuuteen tämän kerran. Aina ennen olen vain mennyt yksityisen sivuille, sieltä valinnut ajan ja maksanut itse ja that's it. Nyt on poikkeuksellinen tilanne ja pitäisi yrittää pihistää vielä hetki, MUTTA...

Näiden omavastuuosuuksien takia säästäisin paljon enemmän menemällä ihan vain suoraan sinne sivuille klikkailemaan itselleni sopivan ajan ilman mitään palvelusetelip*skoja. 

Eihän siinä ole mitään logiikkaa.

Olen lähes satavarma, että siihen omavastuuosuuteen on laitettu tarkoituksella korkein mahdollinen hinta, mutta en minä todellakaan mene mihinkään ennen kuin tiedän mitä minulta oikeasti tullaan veloittamaan🙄🙄😑 Keneltä tahansa kysyy niin vastaus on että juu kyllä se on se hinta ja juujuu pitää varautua siihen. Haluavat vain luistaa vastuustaan sanomalla noin, niin kukaan ei sitten voi jälkeenpäin valittaa. V*ttu sen palvelusetelin idea on auttaa, ettei tarvitse maksaa itse kuin pieni osa. Pääsisin alle 80 eurolla tuossa naapurihammaslääkärissä ilman toimistomaksua ja ilman mitään palveluseteleitä🙄 että ihan ei nyt täsmää.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en edelleenkään ole ikinä käyttänyt palveluseteliä. en tiedä miten systeemi toimii. Enkä mene mihinkään hoitoon tietämättä hintaa.

Ehkä varaan vain ajan ja ilmoitan etukäteen irl, että tämän verran on palsessa ja olen varautunut summaan x. Mennäänkö tällä suunnitelmalla vai käännynkö kannoillani.

Vierailija
22/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita ja kysy, itse kävin Espoon palvelusetelillä siinä halvimman hintatason paikassa, tarkastuksesta piti maksaa itse 66,20e ja hoitajan tekemästä hammaskiven poistosta (1 tunti) 62,80e.

Nuokin ovat hirveitä hintoja ja kyseessä kuitenkin perustoimenpiteet ja tekijänä vain hoitaja. Työttömällä ei ole edes tuollaiseen varaa.

Kyllä ensimmäisen tarkastuksen ja toimenpiteet tekee hammaslääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en edelleenkään ole ikinä käyttänyt palveluseteliä. en tiedä miten systeemi toimii. Enkä mene mihinkään hoitoon tietämättä hintaa.

Ehkä varaan vain ajan ja ilmoitan etukäteen irl, että tämän verran on palsessa ja olen varautunut summaan x. Mennäänkö tällä suunnitelmalla vai käännynkö kannoillani.

Omahan on sitten kipeäsi. Eihän sitä välttämättä muutkaan tiedä, miten palse toimii, mutta onhan se nyt paljon halvempaa, kun yhteiskunta maksaa suurimman osan. 

Itselle jää maksettavaksi pieni omavastuuosuus.

Vierailija
24/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omahan on sitten kipeäsi. Eihän sitä välttämättä muutkaan tiedä, miten palse toimii, mutta onhan se nyt paljon halvempaa, kun yhteiskunta maksaa suurimman osan. 

Itselle jää maksettavaksi pieni omavastuuosuus.

Minusta noin sadan euron omavastuuosuus ei ole kovin pieni, kun se on enemmän kuin toimenpiteen hinta tuossa naapurihammaslääkärissä :"D ja kun yritän kysyä että mistä noin hirveä summa tulee, ei kukaan vastaa mitään ja sanotaan vain, että juu kyllä se on yleensä se summa joka näkyy palse.fi-sivulla. Huoh.

Vierailija
25/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noin sadan euron omavastuuosuus ei ole kovin pieni, kun se on enemmän kuin toimenpiteen hinta tuossa naapurihammaslääkärissä :"D ja kun yritän kysyä että mistä noin hirveä summa tulee, ei kukaan vastaa mitään ja sanotaan vain, että juu kyllä se on yleensä se summa joka näkyy palse.fi-sivulla. Huoh.

Vierailija
26/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt uudestaan, että olen siirtynyt ihan täysin yksityiselle sen jälkeen, kun maksuton hammashoito loppui. Koko aikuisikäni Ai olen käynyt muutamia hassuja kertoja julkisella ja ihan täysin omilla rahoillani ilman mitään avustuksia, paitsi kels-korvaus.

Ap

Miksi sinä tuota haluat korostaa. Näinhän meistä suurin osa on tehnyt.

Mutta kuulin tuosta palvelusetelimahdollisuudesta ja tartuin tilaisuuteen.

Katso millä palstalla olemme ja mieti sitten miksi haluan korostaa. Yritän saada neuvoja enkä jaksa, että ketjuun tullaan huutelemaan kaikkea p*skaa.

Sinä huudat aggressiivisena, aivan kuin meidän muiden pitäisi se tietää. Itse sain hyvään hintaan palvelusetelillä privaatissa hoidon ja olin tyytyväinen.

Kukaan meistä ei voi tietää, mitä sinulle pitää tehdä. Se selviää, kun olet käynyt sen ensimmäisen kerran siellä hammaslääkärillä.

Vierailija
27/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt poistattaa viisaudenhampaita palvelusetelillä?

Vierailija
28/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta noin sadan euron omavastuuosuus ei ole kovin pieni, kun se on enemmän kuin toimenpiteen hinta tuossa naapurihammaslääkärissä :"D ja kun yritän kysyä että mistä noin hirveä summa tulee, ei kukaan vastaa mitään ja sanotaan vain, että juu kyllä se on yleensä se summa joka näkyy palse.fi-sivulla. Huoh."

No mene sinne naapuriisi sitten, turhaahan sinä täällä meuhkaat!

Jos et satu tietämään, niin privaatissa on hyvin erilaisia hintoja. Toimenpiteet on voitu hinnoitella hyvinkin eri tavalla, se vain on niin.

Vierailija
29/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan aggressiivisena😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
30/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta noin sadan euron omavastuuosuus ei ole kovin pieni, kun se on enemmän kuin toimenpiteen hinta tuossa naapurihammaslääkärissä :"D ja kun yritän kysyä että mistä noin hirveä summa tulee, ei kukaan vastaa mitään ja sanotaan vain, että juu kyllä se on yleensä se summa joka näkyy palse.fi-sivulla. Huoh."

No mene sinne naapuriisi sitten, turhaahan sinä täällä meuhkaat!

Jos et satu tietämään, niin privaatissa on hyvin erilaisia hintoja. Toimenpiteet on voitu hinnoitella hyvinkin eri tavalla, se vain on niin.

Jos et sattunut tietämään niin yksityisen oma hinnasto ei liity palveluseteliin mitenkään, tämänkin sain vasta tietää :))) kun koko systeemi on niin v*tun epämääräinen ettei mistään saa mitään tolkkua vaikka kuinka monta kertaa kysyy🙄🙄

Vierailija
31/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän minä vuosikausia yksityisellä käyneenä tiedä tasan tarkasti miten homma toimii ja millaisia hinnat ovat 🙄 ne kun eivät liity PALSEEN MITENKÄÄN ja tätäkään en tiennyt aiemmin. Kaiken pitää olla niin h*lvetin epämääräistä. 

Vierailija
32/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä vuosikausia yksityisellä käyneenä tiedä tasan tarkasti miten homma toimii ja millaisia hinnat ovat 🙄 ne kun eivät liity PALSEEN MITENKÄÄN ja tätäkään en tiennyt aiemmin. Kaiken pitää olla niin h*lvetin epämääräistä. 

On sinulla huono päivä!

Vierailija
33/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluseteli ei kata paljon mitään siitä käynnistä! Itse sain hampaan paikkaamiseen "palvelusetelin", eli -30e loppusummasta. Seuraavalla kerralla kieltäydyin palvelusetelistä ja maksoin vain sen perus terveyskeskusmaksun. Siinä säästin siis satasia. 

Vierailija
34/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kustannusarvion ennen hoidon aloittamista

Palveluntuottajahammaslääkäri antaa sinulle ennen hoidon aloittamista kustannusarvion, johon liittyy myös arvio mahdollisista laboratoriokuluista.

Mikäli hoidon edetessä hoitosuunnitelma muuttuu (esim. paikattava hammas vaatiikin suuremman paikan tai juurihoidon), myös hoidon lopulliset kustannukset voivat muuttua. Palveluntuottajahammaslääkäri keskustelee kanssasi hoitosuunnitelman muutoksista ja niiden vaikutuksesta hoidon hintaan.

Palvelusetelin käytöstä on hyvät ohjeet ainakin Helsingissä.

Vierailija
35/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveluseteli ei kata paljon mitään siitä käynnistä! Itse sain hampaan paikkaamiseen "palvelusetelin", eli -30e loppusummasta. Seuraavalla kerralla kieltäydyin palvelusetelistä ja maksoin vain sen perus terveyskeskusmaksun. Siinä säästin siis satasia. 

Sitä vartenhan tuo palveluseteli systeemi on, kun julkinen hammashoito ainakin Helsingissä vetää niin huonosti. 

Vierailija
36/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen palvelusetelin sait, niitä kun on erilaisia. Aiemmin olen käynyt tarkastuksessa tutkimus ja hoito -setelillä, jolloin omavastuuosuus oli paikkauksen kanssa lähes 200 euroa. Nyt sain puolestaan kokonaishoidon palvelusetelin, jolloin omavastuuosuus on sama kuin mitä kaupungin hammashoitolassa veloitettaisiin. Tutkimukselle ja poskihampaan paikkaukselle tuli hintaa joku reilu 80 euroa tuolla palvelusetelillä.

Vierailija
37/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain elämäni parhaan hammaslääkärikokemuksen palvelusetelillä Helsingissä pari vuotta sitten.

Varasin ajan paikkaan, jossa kerrottiin että huomioivat erityisesti pelkopotilaita. En tiennyt etukäteen hintaa ihan siitä syystä että en tiennyt kuinka paljon paikattavaa tulee. Hinnaksi tulee kuitenkin aina se hinta, jonka maksaisin kunnallisella puolella samasta toimenpiteestä. Palveluseteliin oli laitettu muistaakseni että sillä saa tarkastuksen, hammaskiven poiston ja max. kahden hampaan paikkauksen.

Tekivät tarkastuksen jonka perusteella paljastui että tarvitsen yhden paikan. Paikka laitettiin ja hammaskivet poistettiin. Lääkäri oli niin empaattinen ja taitava että koko homma sujui ilman minkäänlaista pelkoa tai ahdistusta. Olen edelleen kiitollinen kun sain itse valita paikan missä käyn ja pystyin valitsemaan pelkopotilaalle sopivan. 

Kokonaishintaa en muista mutta tosiaan hinnaksi olisi tullut sama kunnallisessa hammaslääkärissä. Palvelusetelistä jäi vielä se toinen paikkaus käyttämättä ja olisin voinut tarvittaessa käyttää senkin setelin voimassaoloaikana. Tarvetta ei tullut. Äskettäin kävin taas paikattavana, tällä kertaa pääsin kunnalliselle lääkärille. Hänkin oli tosi taitava ja empaattinen ja maksan taas saman hinnan palvelusta. Ei mitään valittamista.

Vierailija
38/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusetelit eri hyvinvointialueilla on erilaisia sisältöisiä! Jossain paikassa saa pikkasen alennusta, jossain paikoissa kattaa koko tk-hinnan jälkeisen osuuden!

Vierailija
39/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelusetelit eri hyvinvointialueilla on erilaisia sisältöisiä! Jossain paikassa saa pikkasen alennusta, jossain paikoissa kattaa koko tk-hinnan jälkeisen osuuden!

Onko tämäkään nyt sitten reilua...

Vierailija
40/56 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi eri hammashoitoseteliä: 

- KOHO, hinta on sama kun kävisi terv keskuksen hammashoitolassa.

- TUTHO, joutuu maksamaan melkein saman kun yksityisellä muutenkin. Tosi pieni osuus korjataan.

Tarkistakaa mikä seteli teillä on!

Näin ainakin Helsingissä.