Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keitä ahdistaa perinteiset mallit

Vierailija
01.07.2024 |

Onko muita joita ahdistaa joku naimisiin meno tai ylipäätään yhdessä asuminen miehen kanssa?

Voisin lopun ikää olla yksin. Tavata miehiä mut ei muuttaayhteen. Ikää koht 45 v

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just se, mikä on rikkonut länsimaisen hyvinvoinnin. Ei enää olla perheitä, ei enää tehdä lapsia. Kaikki on vain minä, minä ja minä. Mut eipä siinä, itsellä jo parhaat vuodet takana. Kai tässä kitkuttelee katkeraan loppuun vaikka ihan piruuttaan.

Vierailija
2/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ahdista. Minua ahdistaa se, että perinteisistä arvoista on tehty intersektionaalien toimesta halveksuttavia. Tilalle on tarjolla nihilismiä ja narsismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pakosta lapseton (munasolut poistettu) mutta en ole katkera siitä. Lapsia oisin halunnu mut emmä sitä äijää siihen 24 7 ois halunnu.

Toisaalta elämä ilman lapsiakin - ihanaa

ap

Vierailija
4/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pahvilaatikosta sinä heräsit?

Vierailija
5/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ihan saat tehdä kuten sinulle sopii.

Kumppanini äidillä on ollut miesystävä yli 10 v (molemmat leskiä, jos se jollekulle oleellinen tieto). Kokoajan ovat asuneet omillaan. Arkena yökyläilevät toisillaan ja viikonloput viettävät pitkälti yhdessä jomman kumman luona.

Vierailija
6/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just rakastan että saan elää itselle ja mennä kuin haluaakin. Rahaa on

ap

Vierailija
7/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas nykyisin onnellinen perinteinen ydinperhe alkaa olla harvinaisuus. 

Vierailija
8/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen anna kun mietin hetken. Se taisi olla 1960-lukua, äh en mä jaksa. 

Vierailija
9/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Girl power💪

Vierailija
10/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta ja hyvä aviomies. Mies hoitaa pääsääntöisesti ruoat ja pyykkäämiset ja minä teen pikkuremontit ja vaihdan autoon renkaat. Minun tulotaso on parempi, joten mies joku kotiin minua pidemmäksi aikaa.

Ei sukupuolirooleihin jämähtäminen tarkoita sitä, etteikö perhettä ole. Tietysti tämä voi olla paapottavalle miehelle mahdoton käsittää, että mieskin voi kantaa vastuuta kodista niin perhe-elämä pyörii sujuvasti.

Vierailija
11/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Annat mulle ne fyrkat nyt ja alat muuttaa jonkun persreijän kans kyllä nyt yhteen. Win-win. 

Vierailija
12/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas nykyisin onnellinen perinteinen ydinperhe alkaa olla harvinaisuus. 

Jep. Yhden melkein tuollaisen perheen tiedän mutta siinäkään mies ei suostu naimisiin edes 20 vuoden yhdessäolon jälkeen. Tosi moni muu 40+ on jo toisella tai kolmannella kierroksella. 

Vierailija
13/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään jaksa miettiä sen enempää, mutta on tainnut mennä aika monta vuosikymmentä kun sukupuolet eivät ole enää tarvinneet toisiaan tullakseen toimeen ja suhteet ovat voineet olla mitä monimuotoisempia. 

Vierailija
14/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään jaksa miettiä sen enempää, mutta on tainnut mennä aika monta vuosikymmentä kun sukupuolet eivät ole enää tarvinneet toisiaan tullakseen toimeen ja suhteet ovat voineet olla mitä monimuotoisempia. 

Mitään ydinperhettä ei ole koskaan ollut olemassakaan kuin kristillisdemokraattien esitteissä. Perhe, jossa on äiti, isä ja heidän biologiset lapsensa, ei ole ikinä ollut pysyvä yksikkö. 

Vierailija
15/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme lasta ja hyvä aviomies. Mies hoitaa pääsääntöisesti ruoat ja pyykkäämiset ja minä teen pikkuremontit ja vaihdan autoon renkaat. Minun tulotaso on parempi, joten mies joku kotiin minua pidemmäksi aikaa.

Ei sukupuolirooleihin jämähtäminen tarkoita sitä, etteikö perhettä ole. Tietysti tämä voi olla paapottavalle miehelle mahdoton käsittää, että mieskin voi kantaa vastuuta kodista niin perhe-elämä pyörii sujuvasti.

🥱🥱🥱

Vierailija
16/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ovat ahdistaneet siitä huolimatta, että olen hyvin naisellinen. Sitten tajusin, että olen lesbo ja rakastuin naiseen. Eipä enää ahdistanut muuttaa kumppanin kanssa yhteen. Meillä ei ole mitään rooleja, saamme vapaasti olla itsemme. Paljon helpompi asua toisen naisen kanssa kuin se, että asuisi miehen kanssa. Hänhän on ihan erilainen olento!

Vierailija
17/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lesbo

ap

Vierailija
18/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista ei taida enää haluta asua miehen kanssa. Avioliitto on ajatuksena mielekäs, toteutus karastrofi

Vierailija
19/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sähän toteutat just sulle varattua roolia. Vai mikä sun mielestä on nykyään normi viiskymppisille? Meinaatko että on isokin normirikkomus jos 45-vuotias ei mene naimisiin ja tee lapsia ja hoida niitä? Sun ikäisten juurikin kuuluu nyky-yhteiskunnassa elää juuri noin kuin sä elät. Eikä siinä mitään. Kannattaa elää niin kuin ite tykkää, riippumatta siitä elääkö kukaan vai kaikki samalla tavalla. Sen sijaan jos sun ikäinen ihan itseisarvoisesti tekee valintoja vaan valitakseen toisin kuin muut, niin se ei kuulosta kovin mukavalta. Joltain viivästyneeltä murrosiästä ehkä enemmän.

Vierailija
20/23 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sähän toteutat just sulle varattua roolia. Vai mikä sun mielestä on nykyään normi viiskymppisille? Meinaatko että on isokin normirikkomus jos 45-vuotias ei mene naimisiin ja tee lapsia ja hoida niitä? Sun ikäisten juurikin kuuluu nyky-yhteiskunnassa elää juuri noin kuin sä elät. Eikä siinä mitään. Kannattaa elää niin kuin ite tykkää, riippumatta siitä elääkö kukaan vai kaikki samalla tavalla. Sen sijaan jos sun ikäinen ihan itseisarvoisesti tekee valintoja vaan valitakseen toisin kuin muut, niin se ei kuulosta kovin mukavalta. Joltain viivästyneeltä murrosiästä ehkä enemmän.

Joo. Ei kukaan oleta 40 + ikäiseltä mitään lapsia ja avioliittoja jos niitä ei ennestään ole. Ap on vanhapiika, ja niitäkin on ollut aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän