Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen se seurakunnan esirukouspyyntö on?

Vierailija
01.07.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Aika usein viljelet tätä lausetta mutta et osaa perustella sen mielettömyyttä.

Etkö ymmärrä lausetta? Kaikki tapahtuu jumalan suunnitelman mukaan. Jos yritä muuttaa jumalan suunnitelman rukoilemalla, niin samalla kyseenalaistat sen, se ei siis olekaan mielestäsi oikein. Syntiähän tuo on selvästi.

Kun rukoilet Isämeidän esim. se ei ole Jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Kyllähän siinäkin luetellaan aikamoinen liuta toivomuksia, yhtenä todella typerä "tapahtukoon sinun tahtosi", ikäänkuin se ei muka tapahtuisi joka tapauksessa.

Se on Jeesuksen opettama rukous,se on hyvä, hyvin ,paras. 

Tapahtukoon sinun tahtosi,myös maan päällä niinkuin taivaassa. On selvää ettei se tapahdu nyt maanpäällä niinkuin taivaassa.

Vierailija
42/99 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkin Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa. Tuolla lauseella ilmaistaan nöyryyttä, eli ei vaadita Jumalaa toteuttamaan mielihalumme, vaan ilmaistaan että vaikka luotamme häneen tarpeeksi uskaltaaksemme esittää pyyntömme, tahdomme hyväksyä hänen viisautensa. Vaikka hyväksyminen ei ole meille helppoa, pyydämme siihen kykyä ja voimaa. Vähän kuin "tämä asia on minulle tärkeä ja toivon että toteutat sen, mutta mikäli katsot sen olevan minulle tai muille vahingoksi, pyydän että autat minua näkemään asian sinun näkökulmastasi"."

Mutta yritä nyt ymmärtää, että lopputuloksen kannalta on aivan sama rukoileeko vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaako esirukous teholtaan jotenkin muista rukouksista? Kysyy tietämätön.

Rukoilijoita on kerralla monta, joten rukouksen voima moninkertaistuu. Tämän lisäksi rukous tehdään rukousta voimistavassa tilassa ja rukouksen johtaa koulutettu ammattirukoilija.

Heh, jos nollan moninkertaistaa, se on edelleen nolla. Rukouksen teho nimittäin on nolla. Rukous antaa tekijälleen mielikuvan, että on jotain tehnyt, vaikka on oikeasti vain tuhlannut aikaansa.

Jumala ei yleensä vastaa synnintekijän pyyntöihin. Vain, jos hän näkee, että asian antaminen voi edistää parannuksentekoa ja uskoontuloa, hän saattaa antaa pyydetyn asian. Jos hän näkee, ettei asiat menisi oikeaan suuntaan, vaikka hän antaisikin sen pyydetyn asian, tuskin saat

Sinä tasan tarkkaan tiedät jumalan tahdon? Ihanko se itse sulle sen ilmoittaa.

Vierailija
44/99 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeesus itse, Jumalan Poikana, Paavali sun muut rukoilivat ja kehottivat rukoilemaan?

He eivät ymmärtäneet, että jumalan suunnitelman muuttamisen yrittäminen on hyödytöntä ja oikeastaan kapinointia jumalaa vastaan.

Vierailija
45/99 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kirkossa on paperilappuja johon voi kirjoittaa mille halutaan esirukous ja laatikko mihin se laitetaan, olen kerran laittanut kun oli vaikeaa taloudellisesti.

Vierailija
46/99 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kirkossa on paperilappuja johon voi kirjoittaa mille halutaan esirukous ja laatikko mihin se laitetaan, olen kerran laittanut kun oli vaikeaa taloudellisesti.

Kuulostaa ihan lasten leikiltä.

Vierailija
47/99 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on niin hyvä ja paljon hyvää saanut ihminen että sen takia rukouksiin Jumala ei näe aiheelliseksi vastata.

Vierailija
48/99 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on niin hyvä ja paljon hyvää saanut ihminen että sen takia rukouksiin Jumala ei näe aiheelliseksi vastata.

Kuninkaalisetkin toimii sen monarkian puitteissa aika paljon että ei siinä rukoukset paljoa auta.

Vierailija
49/99 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jeesus itse, Jumalan Poikana, Paavali sun muut rukoilivat ja kehottivat rukoilemaan?

Ja montako kertaa Jumala muutti mieltään rukouksen takia? Edes Jeesuksen rukoilu ei vaikuttanut mihinkään, joten miten turha sinun tai minun rukoukseni onkaan.

Ilmeisesti et ole kuullut rukousvastauksista? Kyllä Jumala toteuttaa rukouksessa esitettyjä pyyntöjä, mutta mikään automaatti Hän ei ole.

Vierailija
50/99 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja montako kertaa Jumala muutti mieltään rukouksen takia? Edes Jeesuksen rukoilu ei vaikuttanut mihinkään, joten miten turha sinun tai minun rukoukseni onkaan.

Ilmeisesti et ole kuullut rukousvastauksista? Kyllä Jumala toteuttaa rukouksessa esitettyjä pyyntöjä, mutta mikään automaatti Hän ei ole.

Yhtään puolueettomasti todennettua rukousvastausta ei ole ilmennyt koskaan.

Vierailija
51/99 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että aikuiset ihmiset porukalla ankarasti otsasasuonet pullistuen toivovat olemattomalta asioita.

Vierailija
52/99 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän missään tilastoissa ei ilmene mitään eroa rukoilevien ja rukoilemattomien välillä hyvinvoinnissa tai terveydessä?

Vierailija
53/99 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, rukoilu on tosiaankin mieletöntä tyhjälle puhumista.

Vierailija
54/99 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on sitä, että pyydät isomman porukan esittämään jonkin toiveen puolestasi mielikuvitusolennolleen.

Hassua, kun oikein asiaa ajattelee. Aikuiset ihmiset kontusillaan.

Vierailija
55/99 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään puolueettomasti todennettua rukousvastausta ei ole ilmennyt koskaan.

Tutkimuksen julkaisi Journal of Clinical Psychology.

Pohjois-Amerikassa on tehty vuoden sisällä kaksi yliopistotutkimusta, joiden perusteella uskolla Jumalaan olisi myönteinen vaikutus masennuksen hoitoon.

Vierailija
57/99 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietenkin Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa. Tuolla lauseella ilmaistaan nöyryyttä, eli ei vaadita Jumalaa toteuttamaan mielihalumme, vaan ilmaistaan että vaikka luotamme häneen tarpeeksi uskaltaaksemme esittää pyyntömme, tahdomme hyväksyä hänen viisautensa. Vaikka hyväksyminen ei ole meille helppoa, pyydämme siihen kykyä ja voimaa. Vähän kuin "tämä asia on minulle tärkeä ja toivon että toteutat sen, mutta mikäli katsot sen olevan minulle tai muille vahingoksi, pyydän että autat minua näkemään asian sinun näkökulmastasi"."

Mutta yritä nyt ymmärtää, että lopputuloksen kannalta on aivan sama rukoileeko vai ei.

Jumala sanoo että teillä ei ole,koska ette ano.

Vierailija
58/99 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät ymmärtäneet, että jumalan suunnitelman muuttamisen yrittäminen on hyödytöntä ja oikeastaan kapinointia jumalaa vastaan.

Mitä tarkoitat suunnitelman muuttamisella. Esim. Jumala tahtoo että kaikki pelastuu taivaaseen. Kun rukoilet sitä se on Jumalan tahdon mukainen rukous.

Vierailija
59/99 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat suunnitelman muuttamisella. Esim. Jumala tahtoo että kaikki pelastuu taivaaseen. Kun rukoilet sitä se on Jumalan tahdon mukainen rukous.

Öö... Miksi siis rukoilla sitä minkä toteuttaa joka tapauksessa?

Vierailija
60/99 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, rukoilu on tosiaankin mieletöntä tyhjälle puhumista.

Rukouksella muutetaan kansojenkin kohtaloita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä