Suomalaiset miehet pukeutuvat kuin pikkukapset - adiantuntijat tyrmäävät miesten suosiman huppri+verkkarit tyylin
Pukeutumisneuvojien ja -asiantuntijoiden mukaan suomalaiset miehet ovat jääneet jumiin lapsuudensa pukeutumiseen kun käyttävät edelleen aikuisena huppareita ja verkkareita eivätkä osaa pukeutua ikänsä mukaisesti ja tyylikkäästi toisin kuin miehet muualla Euroopassa (esim Ranska, Saksa, Britannia, Espanja ja Italia).
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamala athleisure-tyyli on kyllä tehokkaasti rantautuu Eurooppaankin. Treenivaatteet niin naisilla kuin miehillä arjessa, naisten seksikkäämpi pukeutuminen on sitten pesettä korostavat jumppatrikoot tai kesällä pyöräilysortsit että tukkinilkat oikeen korostuu.
Suomalaiset käyttää sitä minusta ihan liikaa ja väärissä yhteyksissä eikä osata ollenkaan tilanteenmukaista pukeutumista. Ravintolaan tai kahvilaan ei kyllä mennä missään treenivaatteissa ellei nyt olla juuri tulossa urheilemasta ja napata samalla jotain mukaan. Athleisure sopii minusta arkielämään, jos esim. on kotona lasten kanssa tai tekee etätöitä. Se sopii matkustamiseen, koska pitkillä lennoilla tai junamatkoilla on kiva olla mukavat vaatteet. Tai urheilukisoien katsomiseen.
ja ne urheilukellot! Älykellot ranteessa julhapukeutumisessakin, en käsitä
Kaveri perusteli tätä sillä, että se rusketuraja on niin tyhmän näköinen. Teki mieli sanoa, että se valtava urheilukello on kyllä vielä tyhmemmän näköinen juhlavaatteiden kanssa. Ja luulisi monen omistavan myös ihan tavallisen siistimmän korumaisen kellon sen älykellonsa lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me pukeudumme niin kuin teineinä pukeuduimme. Katsokaa vaan, miten mummot pukeutuu, sitten keski-ikäiset ja nyt teinit. Miettikää, että kun teinit tulevat mummoikään, he käyttävät samanlaisia vaatteita kuin nyt, kun heidän identiteettinsä on muotoutumassa.
Itse olin teini kasari-ysärillä, jolloin käytettiin ylisuuria villapaitoja ja farkkuja. Sellaista suurta ja peittävää on sukupolveni naisilla yleisesti.
Suomalaiset suosivat mukavaa pukeutumista, ja minusta se on hienoa. Se ei tarkoita, etteikö juhliin tai työpaikalle (työstä riippuen) pukeuduttaisi eri tavoin.
Suomalaiset pukeutuvat oman kokonsa mukaan. Nuoret ja timmit pukeutuvat tiukkaan ja kaiken paljastavaan. Sitten sitä mukaa kun lihotaan tai vanhetaan alkavat vaatteet löystyä ja peittää. Värit tummenevat ja kankaat tulevat paksummiksi. Tietysti mitä suurempi ihminen sen pienempi valikoima niitä vaatteita on kaupassa.
Kuten yllä oleva mies kirjoitti, yli 2 metrisen on vaikeaa löytää muuta kuin venyvää ja college kangasta. Ihmettelen tosin miksei ihmiset, jotka ovat erikoiskokoa teetä itselleen ne vaatteet. Ensimäinen paita on kallis, koska kaavojen tekeminen maksaa, mutta kun tilaa useamman hinta kyllä tippuu reippaasti ja ne kyllä kestää sitten vuosia. Samoin housut. Samoilla kaavoilla voi tehdä lukemattomista eri kankaista housuja, jotka istuvat täydellisesti. Kunhan ei lihoa tai laihdu kauheasti, Loppujen lopuksi uskon, että kyse on halusta. Halusta myös sopia joukkoon. Kun kaikki muut on hupparissa se ei ole helppoa olla kauluspaidassa. Eikä varsinkaan mittojen mukaan tehdyssä kauluspaidassa. Antaahan se aivan eri kuvan muille ihmisille. Ja pakosta sanoa, että 2 metrinen mies mittojen mukaan tehdyissä vaatteissa, on varmaan aika näyttävä näky, eikä jää todellakaan huomaamatta muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamala athleisure-tyyli on kyllä tehokkaasti rantautuu Eurooppaankin. Treenivaatteet niin naisilla kuin miehillä arjessa, naisten seksikkäämpi pukeutuminen on sitten pesettä korostavat jumppatrikoot tai kesällä pyöräilysortsit että tukkinilkat oikeen korostuu.
Suomalaiset käyttää sitä minusta ihan liikaa ja väärissä yhteyksissä eikä osata ollenkaan tilanteenmukaista pukeutumista. Ravintolaan tai kahvilaan ei kyllä mennä missään treenivaatteissa ellei nyt olla juuri tulossa urheilemasta ja napata samalla jotain mukaan. Athleisure sopii minusta arkielämään, jos esim. on kotona lasten kanssa tai tekee etätöitä. Se sopii matkustamiseen, koska pitkillä lennoilla tai junamatkoilla on kiva olla mukavat vaatteet. Tai urheilukisoien katsomiseen.
Olen luopunut täysin kellosta asusteena. Ajan näkee puhelimesta ja sitä perkelettä joutuu kuljettamaan mukana jokatapauksessa. Pukujeni mitoituksessa tämä tietysti huomioidaan.
College housut tekee miehekkään olon, harmaat jossa perä roikkuu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset nyt vaan ovat todella rumia ja täysin tyylittömiä. Naisten pinkit hiukset ja white trash tatuoinnit 🤢🤮😵💫
No, älä hyvä ihminen laita sitä kuontaloasi pinkiksi, ei se ole pakollista! Ei mulla eikä mun läheisillä ole kellään ollut, että sellaista roskaa ollaan, ei edes yhtä pientä tatuointia ole mulla, en sitten lie suomalainen lainkaan. Yleistykset ovat typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset nyt vaan ovat todella rumia ja täysin tyylittömiä. Naisten pinkit hiukset ja white trash tatuoinnit 🤢🤮😵💫
No, älä hyvä ihminen laita sitä kuontaloasi pinkiksi, ei se ole pakollista! Ei mulla eikä mun läheisillä ole kellään ollut, että sellaista roskaa ollaan, ei edes yhtä pientä tatuointia ole mulla, en sitten lie suomalainen lainkaan. Yleistykset ovat typeriä.
Näyttää tuo vihreä olevan suositumpi väri.
Käytin aina farkkuja vapaa-aikana ulkona ollessa. Vasta nykyään huomannut reisariverkkareiden monipuolisuuden säällä kuin säällä.
Farkuissa kesällä hikoili ja talvella paleli.
Siisteissä lökäreissä ei kumpaakaan. Viime talvena ei tarvinut edes pitkiä alushousuja alle.
Koen syntyneeni täysin väärälle vuosikymmennelle. Olen usein haaveillut siitä, että olisin elänyt aikaa, jolloin sekä miehet että naiset pukeutuivat kunnolla. Onneksi nykyään on sosiaalinen ja taloudellinen status noussut niin, että olen yhä enemmän piireissä, joissa miehet käyttävät urheiluvaatteita vain urheillessaan ja vanhoja, huonoja rytkyjä vain likaisissa töissä. Muutoin mennään tyylikkäästi. Samoin näissä piireissä naiset pukeutuvat 90 %:a ajasta hameisiin ja mekkoihin, joka sekin on hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tyylitön ja mauton tuulipuku kansa. Siinä missä muualla pukeudutaan kauluspaitaan, oellavahousuihin ja pellavatakkiin niin meillä Suomessa laitetaan päälle tuulipuku ja gollarit koska muodikkuus ja tyylitaju on unohdettu ajan myötä. Esimerkiksi vanhoissa kuvissa näkee kaduilla hienoja herroja puvuissaan, hupahattu päässä ja kävelykeppi kädessään aivan kuin olisivat tehtaanomistajia tai pankinjohtajia.
Vanhoissa kuvissa näkee myös ryysyläisiä ja kerjäläisiä ja ei-niin hyvin pukeutuneita työläisiä, usein aliravittuja. Riippuu siitä minne se kamera on suunnattu.
Mun isoisä oli köyhä maanviljelijä. Sillä oli kauluspaita ja sarkahousut ja kumisaappat töissä. Käytti jopa sukkien sijaan saapasrättejä. Kauppareissulle puettiin puvuntakki ja -housut (ei välttämättä samaa paria eli pukua), kauluspaita, pikkukengät ja olkihattu. Eli paljon olisi riippunut siitäkin, koska käyt kuvaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Koen syntyneeni täysin väärälle vuosikymmennelle. Olen usein haaveillut siitä, että olisin elänyt aikaa, jolloin sekä miehet että naiset pukeutuivat kunnolla. Onneksi nykyään on sosiaalinen ja taloudellinen status noussut niin, että olen yhä enemmän piireissä, joissa miehet käyttävät urheiluvaatteita vain urheillessaan ja vanhoja, huonoja rytkyjä vain likaisissa töissä. Muutoin mennään tyylikkäästi. Samoin näissä piireissä naiset pukeutuvat 90 %:a ajasta hameisiin ja mekkoihin, joka sekin on hienoa.
Mistä ne naiset löytää ne kauniit mekkonsa? Ihailen usein ostoskeskuksissa naisten päällä olevia mekkoja. En vaan löydä samanlaisia kaupoista. Siis sellaisia kauniisti leikattuja, maltillisia kuoseja ja ei-kirkuvia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on aina olleet rillumarein-kansaa pukeutumisessa.
Ei ole arvostettu herrakansan hömpötyksiä. Ja hyvä niin.
Se on hieno luterilainen perinne jossa köyhyys on hieno ja arvostettu asia ja rikkaita verotetaan sen takia, koska rikkaus on vain kärsimys. Pitää auttaa ettei palvo mammonaa Jumalan sijaan.
Köyhyydestä löytyy se aitous ja puhtaus. Näin on jämpti.
Meillä on myös oikealta tullut aivopesua saarijärven paavon tyylisesti.
Köyhän on hyvä olla köyhä ja vaatimaton eikä koreilla. Köyhyys on rehellistä ja köyhät pääsee taivaaseen kun pysyvät kiltisti köyhinä eivätkä osaa vaatia heille kuuluvaa työstä saatavaa. On parempi olla nälässä niin palkitaan. Suomalaiselta mieheltä on henkisesti viety selkäranka ja tämä sitten esiintyy nykyaikana inceliytenä ja katkeruutena.
t. resupekka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomalaine verkkari sankari.joka naisen unelma.
viel paskaiset lenkkarit ja sit viel elää sosiaalituilla niin siinä naisille unelma paketteja.
alko pimpa jo kostumaan huh.
Rekkalesbon aamu alkanut näköjään heti kiukutellen?
onko verkkari sankarin tuet tullu ?monta euroo viel jälel ? onko tiukkaaki?.pistä verkkarit jalkaa ja käy ostaa makaronii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne naiset löytää ne kauniit mekkonsa? Ihailen usein ostoskeskuksissa naisten päällä olevia mekkoja. En vaan löydä samanlaisia kaupoista. Siis sellaisia kauniisti leikattuja, maltillisia kuoseja ja ei-kirkuvia värejä.
Teettävät. Saavat juuri sellaisia kuoseja ja värejä kuin haluavat.
Tue sinäkin suomalaista käsityötä.
verkkari homot oli taas äsken kaupassa .3 miestä verkkareissa yhel likaset lökäpöksyt.ei ole varmaa farkuista ja vyöstä kuullukkaan
naisena tollaset hemmot kiertää kaukaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viel paskaiset lenkkarit ja sit viel elää sosiaalituilla niin siinä naisille unelma paketteja.
onko verkkari sankarin tuet tullu ?monta euroo viel jälel ? onko tiukkaaki?.pistä verkkarit jalkaa ja käy ostaa makaronii.
Rekkalesbo taas molemmilla aivosoluilla paikalla! Mee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Onko rekkalesbo paikalla?
onko verkkari homo paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkalesbo taas molemmilla aivosoluilla paikalla! Mee töihin!
en helvetis mene kesälomalla.
verkkari homo on taas homoillu ku ei naista saa.
Ja huvittaa nämä suomijuntit akat tosiaan, jotka toistaan törkeämpiä tatskoja hankkivat pinkkine hiuksineen.