Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käynyt kaikissa maissa - kysy!

Vierailija
30.06.2024 |

Eli, olen 32-vuotias nainen ja käynyt lähes kaikissa maissa, en otsikosta huolimatta ihan jokaisessa mutta lähes. Voit kysyä minulta jotain mitä haluat tietää esimerkiksi jostain maasta tai kaupungista. Olen siis viettänyt ttällä reissulla 8 vuotta maailmalla ja ollut aina 1 viikon per kaupunki ja käynyt suurimmat kaupungit läpi per maa. Asun aina hostelleissa eli hotellisuositulset joudut itse googlaamaan. Ja ei, en ole rikas. Ihan vaan säästänyt rahaa ennen kuin irtisanouduin töistä ja jäin ansiosidonnaisille ja sittemmin työkkärin hoiviin. Mutta niihin lomakkeisiin täyttäminen vie aikaa 2min kuukaudessa ja sen voi tehdä puhelimella mistä päin maailmaa tahansa.

Kommentit (289)

Vierailija
161/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko thaimaalainen, vietnamilainen, filippiiniläinen tai indonesialainen kahvi erilaista? Mikä niistä on parasta?

Voitko kertoa jotain kahveista eri maissa?

Ap: en ymmärrä logiikkaa, että miksi pitäisi juoda kuumalla säällä lämmintä kahvia jos ei maistu? Syödäänhän banaaniakin jopa Suomessa vaikka ei se täällä kasva. En osaa sanoa jääkahveista mitään. Riippuu varmaan kahvilasta tai kaupan jääkahvin merkistä ellei itse tee.

Se kai tuossa lähinnä logiikka, että päiväntasaajan tuntumassa sijaitsevissa maissa on melko tasaisesti aina kuuma. Kahveja varmaan juodaan niissä kahvin kotimaissa sekä kuumina että kylminä ja olisin ollut niistä kiinnostunut. Mutta ei se mitään. Kun nyt mainitsit nuo banaanit, niin mitä mieltä olet erilaisista banaanilajikkeista? Suomessahan saa vain yhtä ja samaa lajiketta, mutta noissa maissa missä banaanit kasvaa, lajikkeita on kymmeniä. Mikä niistä on sinun suosikkisi?

Vierailija
162/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tähän mennessä on hiilijälkesi. Ja mitä siihen esim Ohisalo sanoo. 

Olen eri. Matkustitko joka paikkaan lentämällä vai menitkö myös junilla ja laivoilla? Onko jokin kiva reitti, mitä suosittelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen p korea oli

Tapasin Singaporessa liikemiehen, joka oli P-Koreasta. Kävin hänen kutsumanaan perheensä kodissa vieraana. Oli aika maalaismeininkiä mutta ihmiset ihan ystävällisiä. En ollut missään sotatantereella.

Pohjoiskorealainen liikemies. 🤣🤣🤣🤣

Asekauppias.

Tai hakkeri. Muita vientituotteita ei tule Pohjois-Koreasta mieleen. Sinkkiämpäreitä saa Venäjältä.

Vierailija
164/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut jo hivin?

Ap: en ole. Osaan käyttää ehkäisyä. Mutta en ole myöskään saanut mitään muitakaan tauteja. Olisinko kerran saanut jonkun kurkkukivun Aasiassa yön aikana liian voimakkaasta ilmastoinnista. En muista että muuten olisin ollut kipeänä 8 vuoden aikana. Suomessa varmaan joka toinen on flunssassa kerran vuodessa :)

Miten otit niskalenkin covidista ?

Ap: omalla mökillä.

Oletko hoidossa vai hoitolomalla ?

Vierailija
165/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro pohjois-korean kokemuksistasi! Kiinnostaa!

Oliko Kim hyvä rakastaja?

Vierailija
166/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko thaimaalainen, vietnamilainen, filippiiniläinen tai indonesialainen kahvi erilaista? Mikä niistä on parasta?

Voitko kertoa jotain kahveista eri maissa?

Ap: en ymmärrä logiikkaa, että miksi pitäisi juoda kuumalla säällä lämmintä kahvia jos ei maistu? Syödäänhän banaaniakin jopa Suomessa vaikka ei se täällä kasva. En osaa sanoa jääkahveista mitään. Riippuu varmaan kahvilasta tai kaupan jääkahvin merkistä ellei itse tee.

Se kai tuossa lähinnä logiikka, että päiväntasaajan tuntumassa sijaitsevissa maissa on melko tasaisesti aina kuuma. Kahveja varmaan juodaan niissä kahvin kotimaissa sekä kuumina että kylminä ja olisin ollut niistä kiinnostunut.

Ap: en itse pidä banaaneista enkö niitä syö. Mutta olihan se hauska katsoa pienessä intialaisessa kylässä kun paikallinen poika shortseissa ilman paitaa kiipesi banaaniruohoon ja sieltä niitä terttuja irroitteli :D Kiipesi siis ilman mitään köysiä ihan paljasvarpaisillaan. Ja siellä opin, että kyseessä on ruohokasvi ei mikään puu.

Vierailija
167/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mites se olut vai viini Bruneissa?

Ap: kokeilet vaan ennakkoluulottomasti kaikkea jos se sopii budjettiisi. Tai sitten juot sitä tuttua Karlsbergia. Ei minkään reissun oikea sisältö ole viini tai olut, niitä voit tilata kotiisi netin kautta. Mene paikkoihin missä tapaat ihmisiä ja luot uusia suhteita ja kontakteja.

Ei olekaan sisältö, mutta kysyin siksi kun kerroit, että joit niitä siellä. Silloin kun minä kävin Bruneissa pari vuotta sitten, siellä ei myyty ollenkaan alkoholia. Ei Karlsbergia eikä mitään muutakaan. Oletko käynyt Bruneissa?

Vierailija
168/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut jo hivin?

Ap: en ole. Osaan käyttää ehkäisyä. Mutta en ole myöskään saanut mitään muitakaan tauteja. Olisinko kerran saanut jonkun kurkkukivun Aasiassa yön aikana liian voimakkaasta ilmastoinnista. En muista että muuten olisin ollut kipeänä 8 vuoden aikana. Suomessa varmaan joka toinen on flunssassa kerran vuodessa :)

Paljonko käytit työuralla ansaittuja säästöjä oman mökin hankintaan?

Vierailija
169/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tähän mennessä on hiilijälkesi. Ja mitä siihen esim Ohisalo sanoo. 

Olen eri. Matkustitko joka paikkaan lentämällä vai menitkö myös junilla ja laivoilla? Onko jokin kiva reitti, mitä suosittelet?

Ap: Menin aina sillä millä halvimmalla pääsi. Suunnittelin reitit käytännössä lippujen hintojen mukaan. Yleensä lensin, mutta monesti myös käytin busseja. Välillä junia. Aito kannattaa vuokrata monessa maassa niin pääsee itse kiertelemään.

Vierailija
170/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ruokaa oli nigeriassa?

Oliko tämä eufemismi?

Vierailija
171/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut jo hivin?

Paljonko käytit työuralla ansaittuja säästöjä oman mökin hankintaan?

Ap: 0€. Käyttämättömäksi jäänyt sukumökki jossa vietin korona-ajan veljeni kanssa.

Vierailija
172/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä vuodet olit reissussa? Jos Covidin aikaan olit Suomessa mökillä?

Vierailija
173/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Kerroit aloituksessasi käyneesi maiden suurimmat kaupungit läpi, mutta oletkin viettänyt aikaa intialaisessa pikkukylässä? Joku ei nyt näissä sun kommenteissa täsmää tämän ja monen muunkaan osalta. Muutenkin vastailet poliitikkomaisesti kysymysten ohi. Jos aloituksesi on totta, mikset vastaile rehellisesti ihmisten kysymyksiin?

Vierailija
174/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset ei harrasta matkustelua läheskään yhtä paljon kuin me nuoret miehet. Minä lähden taas syksyllä Etelä-Koreaan, kun olen saanut kerrytettyä limapäiviä ja ne pitäisi käyttää. ~Mies26

Vierailija
175/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ei harrasta matkustelua läheskään yhtä paljon kuin me nuoret miehet. Minä lähden taas syksyllä Etelä-Koreaan, kun olen saanut kerrytettyä limapäiviä ja ne pitäisi käyttää. ~Mies26

AP ei ole nuori, kun on yli kolmekymppinen.

Vierailija
176/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja kolmekymppiset miehetkin harrastaa enemmän matkustelua kuin saman ikäiset naiset. ~Mies26

Vierailija
177/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: en itse pidä banaaneista enkö niitä syö. Mutta olihan se hauska katsoa pienessä intialaisessa kylässä kun paikallinen poika shortseissa ilman paitaa kiipesi banaaniruohoon ja sieltä niitä terttuja irroitteli :D Kiipesi siis ilman mitään köysiä ihan paljasvarpaisillaan. Ja siellä opin, että kyseessä on ruohokasvi ei mikään puu. 

Ruohokasvi on, kyllä. Mutta että käsin irrotteli? Aika kovakätinen poika. Yleensä se on ihan miesten työtä ja isolla viidakkoveitsellä irrottelevat. Meillä kasvoi banaania takapihalla kun asuttiin Aasiassa. 

Vierailija
178/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja kolmekymppiset miehetkin harrastaa enemmän matkustelua kuin saman ikäiset naiset. ~Mies26

Hear, hear!

Vierailija
179/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Kerroit aloituksessasi käyneesi maiden suurimmat kaupungit läpi, mutta oletkin viettänyt aikaa intialaisessa pikkukylässä? Joku ei nyt näissä sun kommenteissa täsmää tämän ja monen muunkaan osalta. Muutenkin vastailet poliitikkomaisesti kysymysten ohi. Jos aloituksesi on totta, mikset vastaile rehellisesti ihmisten kysymyksiin?

Ap: olen käynyt suurimmat kaupungit läpi, mutta ne ei määrittele matkojani. Olen myös käynyt viidakkoretkillä ja tapaamassa uusia ystäviäni heidän paikkakunnillaan. Olen myös telttaillut milloin missäkin ja vuokrannut autoja eri maissa. Yritän vastata parhaani mukaan kysymyksiin.

Vierailija
180/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruohokasvi on, kyllä. Mutta että käsin irrotteli? Aika kovakätinen poika. Yleensä se on ihan miesten työtä ja isolla viidakkoveitsellä irrottelevat. Meillä kasvoi banaania takapihalla kun asuttiin Aasiassa. 

Missä kohtaa ap sanoi että käsin niitä terttuja irroitteli? Kertoi että kiipesi ilman kenkiä sinne ruohoon niitä hakemaan