Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käynyt kaikissa maissa - kysy!

Vierailija
30.06.2024 |

Eli, olen 32-vuotias nainen ja käynyt lähes kaikissa maissa, en otsikosta huolimatta ihan jokaisessa mutta lähes. Voit kysyä minulta jotain mitä haluat tietää esimerkiksi jostain maasta tai kaupungista. Olen siis viettänyt ttällä reissulla 8 vuotta maailmalla ja ollut aina 1 viikon per kaupunki ja käynyt suurimmat kaupungit läpi per maa. Asun aina hostelleissa eli hotellisuositulset joudut itse googlaamaan. Ja ei, en ole rikas. Ihan vaan säästänyt rahaa ennen kuin irtisanouduin töistä ja jäin ansiosidonnaisille ja sittemmin työkkärin hoiviin. Mutta niihin lomakkeisiin täyttäminen vie aikaa 2min kuukaudessa ja sen voi tehdä puhelimella mistä päin maailmaa tahansa.

Kommentit (289)

Vierailija
181/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti taas tätä huonoa negatiivista henkeä täällä av-lla.

Miten te ihmiset jaksatte itteenne?

Eikö yhtä positiivista kommenttia irtoa?

Aivan uskomatonta kateellisuudenkatkuista naljailua ja naamalle räkimistä.

#Myötähäpeä.

Vierailija
182/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ei harrasta matkustelua läheskään yhtä paljon kuin me nuoret miehet. Minä lähden taas syksyllä Etelä-Koreaan, kun olen saanut kerrytettyä limapäiviä ja ne pitäisi käyttää. ~Mies26

AP ei ole nuori, kun on yli kolmekymppinen.

Totta. Ja kolmekymppiset miehetkin harrastaa enemmän matkustelua kuin saman ikäiset naiset. ~Mies26

Ap: vaikea arvioida tapasinko enemmän suomalaisia miehiä vai naisia reissussa. Molempia on tullut vastaan, mutta yleensä liikkuivat aina pari valjakkoja. Esim. 2 poikaa tai 2 tyttöä. Yksinmatkaajia oli vähemmän kyllä. Monissa maissa paikalliset sanoivat, että olen ensimmäinen suomalainen jonka tapaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olit Tsadista? Itse vierailin tuolla alkuvuodesta 2015. N'Djamenan eli entisen Fort Lamyn kaupunkikuvassa sekottuivat vahvasti siirtomaa-ajan vaikutteet ja alkuperäiskulttuuri. Pääkaupungin ulkopuolella tuli käytyä ainoastaan Zakouman luonnonpuistossa. Jos olisi ollut enemmän aikaa ja ennen kaikkea turvallisuustilanne sallinut, olisin halunnut vierailla Tibestin alueella Saharassa. Muinaisia kalliomaalauksia todistamassa aikaa ennen aavikon leviämistä. Saharakin ollut joskus vehreää metsää. Mutta vaikka reissulla ei juuri pääkaupungin ulkopuolella päässyt vierailemaan ilman saattuetta, suosittelen Tsadiin tutustumista lämpimästi. Paikalliset ovat ystäviä ja helposti lähestyttäviä. Varsinainen matkailusektori ei maassa tosin ole kehittynyt juuri ollenkaan. Valkoinen ihminenkin tuntuu olevan monelle lähes ihmettelyn aihe. Jos kaipaat aitoa eksotiikkaa, niin ehdottomasti Tsadiin. Ranskan kielen osaaminen lähes välttämätöntä. Pelkällä englannilla ei oikein pärjää. 

Vierailija
184/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: en itse pidä banaaneista enkö niitä syö. Mutta olihan se hauska katsoa pienessä intialaisessa kylässä kun paikallinen poika shortseissa ilman paitaa kiipesi banaaniruohoon ja sieltä niitä terttuja irroitteli :D Kiipesi siis ilman mitään köysiä ihan paljasvarpaisillaan. Ja siellä opin, että kyseessä on ruohokasvi ei mikään puu. 

Ruohokasvi on, kyllä. Mutta että käsin irrotteli? Aika kovakätinen poika. Yleensä se on ihan miesten työtä ja isolla viidakkoveitsellä irrottelevat. Meillä kasvoi banaania takapihalla kun asuttiin Aasiassa. 

Missä kohtaa ap sanoi että käsin niitä terttuja irroitteli? Kertoi että kiipesi ilman kenkiä sinne ruohoon niitä hakemaan

Ei siihen banaaniin tarvitse kiivetä.

Vierailija
185/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa nyt viimein kysymyksiin puhelimen käytöstä  Pohjois-Koreassa ja Myanmarissa, vai etkö ole vielä googlesta siihen vastausta löytänyt. 

Vierailija
186/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleen, että mites nykyään, kun melkein kaikissa hostelleissa ja hotelleissa on pahviset avainkortit? Ennen sen muovisen avainkortin pystyi ottamaan mukaan uimaan helposti, mutta pahvinen menee melkein heti vedessä pilalle. Oletko siis hommannut mainitsemasi vesitiiviin kotelon kaulaan roikkumaan? Osatko suositella? 

Kyllä suurimassa osassa hotelleita on muoviset avainkortit.

Vierailija
187/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voi olla syynä, että kommenttini eräästä suomalaisesta AV-ketjusta poistuu lähes automaattisesti, mutta muista ei? Viestit itsessään eivät voi olla syynä, koska ne ovat tasoltaan yhtä neutraaleja kuin tämä. 

Vierailija
188/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleen, että mites nykyään, kun melkein kaikissa hostelleissa ja hotelleissa on pahviset avainkortit? Ennen sen muovisen avainkortin pystyi ottamaan mukaan uimaan helposti, mutta pahvinen menee melkein heti vedessä pilalle. Oletko siis hommannut mainitsemasi vesitiiviin kotelon kaulaan roikkumaan? Osatko suositella? 

Kyllä suurimassa osassa hotelleita on muoviset avainkortit.

Ap: itse en ole myöskään pahvisiin ovikortteihin törmännyt. Joissain hostelleissa on ollut sellainen muoviranneke, jonka voi laittaa käteen tai jalkaan uinnin tai surffailun ajaksi.

Vierailija
189/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: en itse pidä banaaneista enkö niitä syö. Mutta olihan se hauska katsoa pienessä intialaisessa kylässä kun paikallinen poika shortseissa ilman paitaa kiipesi banaaniruohoon ja sieltä niitä terttuja irroitteli :D Kiipesi siis ilman mitään köysiä ihan paljasvarpaisillaan. Ja siellä opin, että kyseessä on ruohokasvi ei mikään puu. 

Ruohokasvi on, kyllä. Mutta että käsin irrotteli? Aika kovakätinen poika. Yleensä se on ihan miesten työtä ja isolla viidakkoveitsellä irrottelevat. Meillä kasvoi banaania takapihalla kun asuttiin Aasiassa. 

No eihän nämä ap:n jutut pidä muutenkaan paikkansa. Hekottelee kommenteille samalla kun siemailee olutta. Välillä on pakko käydä olilla kommenteilla pitämässä ketju vireänä.

Vierailija
190/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ap sanoi että käsin niitä terttuja irroitteli? Kertoi että kiipesi ilman kenkiä sinne ruohoon niitä hakemaan

Ei siihen banaaniin tarvitse kiivetä.

Matkailu avartaa. Ei ne kauppaan kävele läjään mistään pelloiltakaan.

Vierailija
191/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuisi, jos muut toimisivat samoin? Miksi koet olevasi oikeutettu noin haitalliseen harrastukseen, jollaista ei kenenkään uskoisi harrastavan enää tällä vuosituhannella? 

Ps. Mitä ajattelit nähdessäsi ensimmäisen kerran meressä rantaan ajautuneita loputtomia roskamääriä?

Vierailija
192/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän nämä ap:n jutut pidä muutenkaan paikkansa. Hekottelee kommenteille samalla kun siemailee olutta. Välillä on pakko käydä olilla kommenteilla pitämässä ketju vireänä.

Ap: yleensä olen nauravainen ja aina iloinen, mutta en ole vielä kertaakaan nauranut näitä kommentteja lukiessani. Olen enemmänkin ymmälläni suomalaisten sivistyksen tasosta.

Vierailija
193/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näkemistä/ tekemistä suosittelet Rarotongalle (pääsaari)? En ui enkä sukella, joten mitä muuta siellä on? 

Vierailija
194/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sii

Olen vieraillut banaaniviljelmällä.

Vierailija
195/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut matkoillasi luteita?

Vierailija
196/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö Thaimaassa luostarissa ?

Vierailija
197/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa nyt viimein kysymyksiin puhelimen käytöstä  Pohjois-Koreassa ja Myanmarissa, vai etkö ole vielä googlesta siihen vastausta löytänyt. 

En ole ap mutta mikä sinua noissa kiinnostaa. Kummassakin voi käyttää puhelinta. Pohjois-Koreassa ei ole vuosikausiin enää takavarikoitu matkailijoiden puhelimia.

Vierailija
198/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kävit Syyriassa? Ja jos, niin kävitkö Palmiirassa ja missä kunnossa se oli?

Vierailija
199/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuisi, jos muut toimisivat samoin? Miksi koet olevasi oikeutettu noin haitalliseen harrastukseen, jollaista ei kenenkään uskoisi harrastavan enää tällä vuosituhannella? 

Ps. Mitä ajattelit nähdessäsi ensimmäisen kerran meressä rantaan ajautuneita loputtomia roskamääriä?

Ap: vastuuntunnottamampaa on mielestäni maata sohvalla tekemättä mitään. Mitä väärää on, että matkustaa nuorena kaikkialla missä voi? Onko eläkeläisten joka vuotinen pakettimatka ainoa oikea tapa matkustaa? Tai että rampataan autolla joka päivä töihin ja takaisin? Ja enpä muista minkä ikäisenä näin roskia rannassa ensimmäistä kertaa. Eli en muista. On niitä roskia vaikka Helsingin Kaivopuistossakin.

Vierailija
200/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta mikä sinua noissa kiinnostaa. Kummassakin voi käyttää puhelinta. Pohjois-Koreassa ei ole vuosikausiin enää takavarikoitu matkailijoiden puhelimia.

Vastaus koska kertoo käyneensä jokaisessa maassa, en usko että on käynyt.