Olen käynyt kaikissa maissa - kysy!
Eli, olen 32-vuotias nainen ja käynyt lähes kaikissa maissa, en otsikosta huolimatta ihan jokaisessa mutta lähes. Voit kysyä minulta jotain mitä haluat tietää esimerkiksi jostain maasta tai kaupungista. Olen siis viettänyt ttällä reissulla 8 vuotta maailmalla ja ollut aina 1 viikon per kaupunki ja käynyt suurimmat kaupungit läpi per maa. Asun aina hostelleissa eli hotellisuositulset joudut itse googlaamaan. Ja ei, en ole rikas. Ihan vaan säästänyt rahaa ennen kuin irtisanouduin töistä ja jäin ansiosidonnaisille ja sittemmin työkkärin hoiviin. Mutta niihin lomakkeisiin täyttäminen vie aikaa 2min kuukaudessa ja sen voi tehdä puhelimella mistä päin maailmaa tahansa.
Kommentit (289)
Ehtiikö viikossa tutustua riittävästi isoon kaupunkiin?
Vierailija kirjoitti:
Ostitko ruoat yleensä kaupasta ja kokkasit itse vai kävitkö ravintoloissa syömässä? Missä on ollut parasta ruokaa, mitä se oli?
Ap: Suurimmaksi osaksi ostin kaupassa valmispussi salaatin ja tuoretiskiltä surimia tai säilyketonnikalaa ja söin syömäpuikoilla omasta muovikiposta. Heitin joukkoon vain chilikastiketta. Lisäksi juuistoa ja alkomaholia päivittäin. Usein myös leipää/patonkia. Mutta riippui tietenkin maasta, että joinko punaviiniä vai olutta. Thaimaassa säin aina ravintolassa, ja siellä se riisi ja tulinen kana on parasta. Thaimaassa kyllä paras ruoka.
Oletko käynyt turkkilaisessa kylpylässä? Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostitko ruoat yleensä kaupasta ja kokkasit itse vai kävitkö ravintoloissa syömässä? Missä on ollut parasta ruokaa, mitä se oli?
Ap: Suurimmaksi osaksi ostin kaupassa valmispussi salaatin ja tuoretiskiltä surimia tai säilyketonnikalaa ja söin syömäpuikoilla omasta muovikiposta. Heitin joukkoon vain chilikastiketta. Lisäksi juuistoa ja alkomaholia päivittäin. Usein myös leipää/patonkia. Mutta riippui tietenkin maasta, että joinko punaviiniä vai olutta. Thaimaassa säin aina ravintolassa, ja siellä se riisi ja tulinen kana on parasta. Thaimaassa kyllä paras ruoka.
Mikä oli Saudi-Arabian paras alkoholijuoma?
Vierailija kirjoitti:
Ap: Itse kyllästyin 4 päivässä. Ei ollut mua varten se suurkaupunki. Kävin pakolliset nähtävyydet läpi, shoppailut ja parissa ravintolassa ja se riitti mulle. Monen lempilaupunki kyllä, mutta itselleni ahdistava paikka. Varsinkin jos olet vaalea nainen niin se ihmisten huutelut ja lääppimisyritysten määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: drinkit oli hyviä ja punaviini. No ihan samat juomat mitä muuallakin. Ja jos väität, ettei siellä tarjoilla niin olet väärässä.
Irlanti ja nummet mielessä. Kannattaako mennä? Jos niin onko näkemisen arvoinen maa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Kysymys: Mitä mieltä olet aasialaisista juustoista ja viineistä?
Kuinka monta aivosolua sulla on?Saanko sanoa sinua nollaksi?
Ap: saat kutsua minua ihan miksi haluat :) Saanko minä kutsua sinua maailman ihanimmaksi ja tosi kivaksi tyypiksi? :)
Saat, heitit hyvän vastapallon kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: drinkit oli hyviä ja punaviini. No ihan samat juomat mitä muuallakin. Ja jos väität, ettei siellä tarjoilla niin ole
Jepjep. Miltä muuten ruoskaniskut tuntuivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Itse kyllästyin 4 päivässä. Ei ollut mua varten se suurkaupunki. Kävin pakolliset nähtävyydet läpi, shoppailut ja parissa ravintolassa ja se riitti mulle. Monen lempilaupunki kyllä, mutta itselleni ahdistava paikka. Varsinkin jos olet vaalea nainen niin se ihmisten huutelut ja lääppimisyritysten määrä.
Ap: luin nopeasti, että isoon omenaan eli new yorkiin. Mutta siis kyllähän mihin vain kaupunkiin ehtii viikossa tutustua. Saa mukavasti myös askelia joka päivä ja ulkoilua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä isoa kaupunkia nyt tarkoitat? Sanoit käyneesi melkein kaikissa ja maissa ja tutustuneesi niiden suurimpiin kaupunkeihin. Onko joka paikassa lääppimisyrityksiä yhtä lailla?
Mitä mieltä oli Laosin suurimmista kaupungeista? Monessako kävit ja mikä niistä oli paras, mikä sieltä jäi mieleen?
Wau. Yksi viikko jopa. Tiedät siis kaiken kyseisestä kaupungista.
Mitä mieltä Kaukasuksen maista? Kyseltiinkö Armeniassa tai Azerbaidzanissa rajatarkastuksessa vastapuolen leimasta passissa?
Onko thaimaalainen, vietnamilainen, filippiiniläinen tai indonesialainen kahvi erilaista? Mikä niistä on parasta?
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla juntti. Ei tarvii vastata kun sulla on taas kiire ABC:lle juomaan kitkerää kahvia sotkuisiin pöytiin koska sieltä saa poonusta.
Miltä tuntuu olla idiootti, joka ei ymmärrä ironiaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Kerroit että valitsit joka maasta kohteeksi suuria kaupunkeja. Mitä mieltä olet ilmansaasteista isoissa Aasian kaupungeissa?
Ap: Kaikkeen tottuu tosi nopeasti
Miltä tuntuu olla juntti. Ei tarvii vastata kun sulla on taas kiire ABC:lle juomaan kitkerää kahvia sotkuisiin pöytiin koska sieltä saa poonusta.