Olen käynyt kaikissa maissa - kysy!
Eli, olen 32-vuotias nainen ja käynyt lähes kaikissa maissa, en otsikosta huolimatta ihan jokaisessa mutta lähes. Voit kysyä minulta jotain mitä haluat tietää esimerkiksi jostain maasta tai kaupungista. Olen siis viettänyt ttällä reissulla 8 vuotta maailmalla ja ollut aina 1 viikon per kaupunki ja käynyt suurimmat kaupungit läpi per maa. Asun aina hostelleissa eli hotellisuositulset joudut itse googlaamaan. Ja ei, en ole rikas. Ihan vaan säästänyt rahaa ennen kuin irtisanouduin töistä ja jäin ansiosidonnaisille ja sittemmin työkkärin hoiviin. Mutta niihin lomakkeisiin täyttäminen vie aikaa 2min kuukaudessa ja sen voi tehdä puhelimella mistä päin maailmaa tahansa.
Kommentit (289)
Millainen maa pohjois-korea oli? Kerro, missä paikoissa kävit ja mitä pääsit tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö viikossa tutustua riittävästi isoon kaupunkiin?
Ap: Itse kyllästyin 4 päivässä. Ei ollut mua varten se suurkaupunki. Kävin pakolliset nähtävyydet läpi, shoppailut ja parissa ravintolassa ja se riitti mulle. Monen lempilaupunki kyllä, mutta itselleni ahdistava paikka. Varsinkin jos olet vaalea nainen niin se ihmisten huutelut ja lääppimisyritysten määrä.
Mitä isoa kaupunkia nyt tarkoitat? Sanoit käyneesi melkein kaikissa ja maissa ja tutustuneesi niiden suurimpiin kaupunkeihin. Onko joka paikassa lääppimisyrityksiä yhtä lailla?
Ap: röyhkeimmät huutelut, treffipyynnöt ja viheltelyt tuli New Yorkissa. Muissa maissa ja kaupungissa on ollut asiallisempaa käytöstä aina. Enkä puhu nyt vaan mistään metromatkasta, vaan tarjoilijoista/työmiehistä/vastaantulijoista/hotellin respasta tms. Alkaen. Toki siellä ollaan myös sosiaalisia ja avoimempia kuin monessa muussa paikassa eli menee yhteen sen huutelujen kanssa.
Miten suoriuduit Bruneissa pukeutumiskoodeista?
Olet siis ollut 24v kun aloit harrastamaan matkailua? Kuinka kauan ehdit olemaan työelämässä opiskeluiden jälkeen ja millaisen potin säästit ennen irtisanoutumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Itse kyllästyin 4 päivässä. Ei ollut mua varten se suurkaupunki. Kävin pakolliset nähtävyydet läpi, shoppailut ja parissa ravintolassa ja se riitti mulle. Monen lempilaupunki kyllä, mutta itselleni ahdistava paikka. Varsinkin jos olet vaalea nainen niin se ihmisten huutelut ja lääppimisyritysten määrä.
Mitä isoa kaupunkia nyt tarkoitat? Sanoit käyneesi melkein kaikissa ja maissa ja tutustuneesi niiden suurimpiin kaupunkeihin. Onko joka paikassa lääppimisyrityksiä yhtä lailla?
Ap: röyhkeimmät huutelut, treffipyynnöt ja viheltelyt tuli New Yorkissa. Muissa maissa ja kaupungissa on ollut asiallisempaa käytöstä aina. Enkä puhu nyt vaan mistään metromatk
En usko. t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa oli parhaat rakastajat?
Ap: tämä on aika paha. Jokaisessa maassa ollessani olen viettänyt aikaa muiden maalaisten kanssa myös, keihin hostelleissa tapaa. Esimerkiksi Havaijilla ihastuin itävaltalaiseen lääkäriin ja Miamissa puolestaan italialaiseen poliisiin. Australiassa seurustelin puolestaan brittiläisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: röyhkeimmät huutelut, treffipyynnöt ja viheltelyt tuli New Yorkissa. Muissa maissa ja kaupungissa on ollut asiallisempaa käytöstä aina. Enkä puhu nyt vaan mistään metromatk
Miten jouduit tilanteeseen, jossa hotellin respa ahdisteli sinua, kun sanoit yöpyneesi vain hostelleissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
New york ei ole maa. se on yksi 50:stä pohjois amerikasta. lisäksi on muut amerikan maat. ihme paskaa.
Millaisia Pohjois-Korean hostellit olivat? Oliko karuja?
Vierailija kirjoitti:
Ap: en huomannut siellä mitään kummallisuutta pukeutumisen kanssa. Ihan normaalia nuoria ja sain itse pukeutua myös ihan tavallisiin vaatteisiin.
Paljonko on mennyt massia reissaamiseen 8 vuoden aikana?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa. Ja mites tuo olut ja viini Bruneissa? Oliko kallista ja kumpaa suosittelet?
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ollut 24v kun aloit harrastamaan matkailua? Kuinka kauan ehdit olemaan työelämässä opiskeluiden jälkeen ja millaisen potin säästit ennen irtisanoutumista?
Ap: Vakituisissa töissä olin ollut ehkä 4 vuotta. Säästöjä oli 30k mutta ekoina kuukausina en saanut mitään tukea, ansiosidonnainen alkoi vasta parin kuun päästä ja kesti muistaakseni 2 vuotta ennen kuin putosin työkkärin tuille. Säästöjä hupeni 8 vuodessa 10k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: röyhkeimmät huutelut, treffipyynnöt ja viheltelyt tuli New Yorkissa. Muissa maissa ja kaupungissa on ollut asiallisempaa käyt
Ap: pääosin yövyn hostelleissa, toisinaan hotelleissa jos hostellin on täynnä tai niitä ei ole lähistöllä. Uudessa-seelannissa olen ihan yöpynyt autossa ja teltassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: tämä on aika paha. Jokaisessa maassa ollessani olen viettänyt aikaa muiden maalaisten kanssa myös, keihin hostelleissa tapaa. Esimerkiksi Havaijilla ihastuin itävaltalaiseen lääkäriin ja Miamissa puolestaan italialaiseen poliisiin. Australiassa seurustelin puolestaan brittiläisen kanssa.
oot jakanu persettä monessa eri maassa hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Onko thaimaalainen, vietnamilainen, filippiiniläinen tai indonesialainen kahvi erilaista? Mikä niistä on parasta?
Voitko kertoa jotain kahveista eri maissa?
Oletko käynyt Puutteen Perällä?