Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käynyt kaikissa maissa - kysy!

Vierailija
30.06.2024 |

Eli, olen 32-vuotias nainen ja käynyt lähes kaikissa maissa, en otsikosta huolimatta ihan jokaisessa mutta lähes. Voit kysyä minulta jotain mitä haluat tietää esimerkiksi jostain maasta tai kaupungista. Olen siis viettänyt ttällä reissulla 8 vuotta maailmalla ja ollut aina 1 viikon per kaupunki ja käynyt suurimmat kaupungit läpi per maa. Asun aina hostelleissa eli hotellisuositulset joudut itse googlaamaan. Ja ei, en ole rikas. Ihan vaan säästänyt rahaa ennen kuin irtisanouduin töistä ja jäin ansiosidonnaisille ja sittemmin työkkärin hoiviin. Mutta niihin lomakkeisiin täyttäminen vie aikaa 2min kuukaudessa ja sen voi tehdä puhelimella mistä päin maailmaa tahansa.

Kommentit (289)

Vierailija
41/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa näit isoimpia hämähäkkejä?

Ap: Australiassa. Yksi valehtelematta miehen ison käden tai suurempi oli myös eksynyt silloisen poikaystäväni kotiin keittiön seinälle. Oli lähellä etten saanut paniikkikohtausta, kun kävin hakemassa hupparin ja aurinkolasit ja tennismailan sekä pesuaine sprayn. Se oli nimittäin kadonnut sillä välin. Lopulta löytyi kaapin oven sisäpuolelta ja sain sitä ruiskutettiin sillä aineella.

Vierailija
42/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta aivosolua sulla on?Saanko sanoa sinua nollaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa näit isoimpia hämähäkkejä?

Ap: Australiassa. Yksi valehtelematta miehen ison käden tai suurempi oli myös eksynyt silloisen poikaystäväni kotiin keittiön seinälle. Oli lähellä etten saanut paniikkikohtausta, kun kävin hakemassa hupparin ja aurinkolasit ja tennismailan sekä pesuaine sprayn. Se oli nimittäin kadonnut sillä välin. Lopulta löytyi kaapin oven sisäpuolelta ja sain sitä ruiskutettiin sillä aineella.

Tässä on tarina, johon voi uskoa. Olet jopa saattanut käydä Australiassa.

Vierailija
44/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska esitetty otsikko ei ole totta, niin siitä herää lähinnä yksi kysymys: miksi valehtelet?

Ap: koska halusin pitää otsikon lyhyenä. Totuuden kerroin heti aloitusviestissäni.

Vierailija
45/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt Venetsian vanhimmassa, legendaarisessa kahvilassa? Olet varmaankin ja muistanet sen nimen?

Vierailija
46/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olit ja mitä teit Malawissa?

Vierailija
47/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulitko oikeasti saavasi täällä asiallisia kysymyksiä?

Ap: Luulin. Mutta ehkä suomalaiset ovat sitten kateellista kansaa, että heitä ärsyttää jos joku muu pystyy matkustamaan mutta he eivät :). Itse keksisin ehkä sata kysymystä eri kulttuureista ja kokemuksista, mutta moni ei ehkä sitten :)

Oleellistahan tässä on se, ettet vastaa kysymyksiin.

Mitä Jakartan nähtävyyksiä suosittelisit ensikertalaiselle?

Ap: vastaan kyllä, mutta en ole maailman nopein. Haitta oli mielestäni aika samantyyppinen kuin joku Intian kylänen. En menisi sinne häämatkalle tai lasten kanssa. Aurinkoa voi ottaa uima-altaalla mutta ruokakaan ei kummoista. Nähtävyyksiä en muista, vai kävitkö edes ollenkaan missään uima-altaan ja kauppojen lisäksi muualla? No jollain markkinoilla. Mutta jos museo- tai vesipuisto-ehdotuksia haluat niin kannattaa etsiä netistä tietoa.

Vierailija
48/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hostellit onkin "kivoja"😱

Ap: Hostellit on parhaita! En tiedä missä itse olet ollut, mutta minä En suostu enää hotellissa olemaan jos yksin matkustan. Saanut ikuisia ystäviä ja uskomattomia muistoja. Ei se jaettu makuuhuone vaan ne ihmiset ja muistot :) Toki esim. Bristonessa, Australiassa mun 13€/yö maksavassa hostellissa oli uima-allas, ilmaista ruokaa tarjolla joka toinen päivä naapuriravintolasta/leipomosta, biljardipöytä, pingpong, koripallokenttä, joka iltaiset skabailut/ohjemat palkintoineen jne. Ilmainen kuljetus lentokentälle ja takaisin yms. Hostelliin varustus vaihtelee.

No huh! Minäkin olen käynyt kaikissa niissä maissa, missä olen halunnut käydä (käymättä n. 20, joihin en turvallisuus- tai muista hyvin harkituista syistä halua mennä). Yksin matkustaessani yövyn usein 5 tähden hotellissa ja nautin. Toki mukavia hostellejakin on, mutta niissäkin oma huone on minusta mukavampi kuin dormi.

Kysymys 1: Miten olet ratkaissut yksin matkustaessasi rahapussin ja puhelimen säilyttämisen uimassa käymisen aikana? 

Kysymys 2: Mitä muutoksia matkailu on aiheuttanut ajatteluusi tai asenteisiisi? 

Vierailija
49/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta aivosolua sulla on?Saanko sanoa sinua nollaksi?

Ap: saat kutsua minua ihan miksi haluat :) Saanko minä kutsua sinua maailman ihanimmaksi ja tosi kivaksi tyypiksi? :)

Vierailija
50/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: Luulin. Mutta ehkä suomalaiset ovat sitten kateellista kansaa, että heitä ärsyttää jos joku muu pystyy matkustamaan mutta he eivät :). Itse keksisin ehkä sata kysymystä eri kulttuureista ja kokemuksista, mutta moni ei ehkä sitten :)

Ap: vastaan kyllä, mutta en ole maailman nopein. Haitta oli mielestäni aika samantyyppinen kuin joku Intian kylänen. En menisi sinne häämatkalle tai lasten kanssa. Aurinkoa voi ottaa uima-altaalla mutta ruokakaan ei kummoista. Nähtävyyksiä en muista, vai kävitkö edes ollenkaan missään uima-altaan ja

Ettäkö indonesialainen ruoka ei ollut kummoista? Minusta indonesialainen keittiö on aivan mahtava. Oletko syönyt indonesialaista rendangia? 

Vierailija
51/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hostellit onkin "kivoja"😱

Ap: Hostellit on parhaita! En tiedä missä itse olet ollut, mutta minä En suostu enää hotellissa olemaan jos yksin matkustan. Saanut ikuisia ystäviä ja uskomattomia muistoja. Ei se jaettu makuuhuone vaan ne ihmiset ja muistot :) Toki esim. Bristonessa, Australiassa mun 13€/yö maksavassa hostellissa oli uima-allas, ilmaista ruokaa tarjolla joka toinen päivä naapuriravintolasta/leipomosta, biljardipöytä, pingpong, koripallokenttä, joka iltaiset skabailut/ohjemat palkintoineen jne. Ilmainen kuljetus lentokentälle ja takaisin yms. Hostelliin varustus vaihtelee.

No huh! Minäkin olen käynyt kaikissa niissä maissa, missä olen halunnut käydä (käymättä n. 20, joihin en turvallisuus- tai muista hyvin harkituista syistä halua mennä). Yksin matkustaessani yövyn usein 5 tähden hotellissa

1) Kysyisin vain naapuriloikoilijoilta, että voivatko vahtia laukkuani kun käyn uimassa, toki en muista olenko edes käynyt rannalla yksin kun aina hostelleista on löytynyt kavereita mukaan. Ehkä voisin sitten ostaa sellaisen vesitiiviin kotelon vaikka kaulaan roikkumaan, jonne mahtuu se seteli ja puhelin minkä ottanut mukaan rannalle.

2) matkailu ei tietääkseni ole vaikuttanut muuten, kuin että normaali elämä tuntuu tylsältä ja Suomi ankealta. Kaipaan takaisin maailmalle ja uusia ystäviä joka päivä.

Vierailija
52/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: Malawissa olin vapaaehtoistyössä. Lähinnä opetin koulussa köyhiä maaseudulla ja keksin heille leikkejä. Nukuin teltassa ja mulla oli kyllä oma vartija öisin. Sellainen söpö vihreä sammakko jäänyt mieleen, joka oli mun luksusteltan vessanpytyssä :) En uskaltanut vessaa käyttää. Iloisia mutta aliravittuna lapsia moni.

Vierailija
53/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulikin mieleen, että mites nykyään, kun melkein kaikissa hostelleissa ja hotelleissa on pahviset avainkortit? Ennen sen muovisen avainkortin pystyi ottamaan mukaan uimaan helposti, mutta pahvinen menee melkein heti vedessä pilalle. Oletko siis hommannut mainitsemasi vesitiiviin kotelon kaulaan roikkumaan? Osatko suositella? 

Vierailija
54/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: Malawissa olin vapaaehtoistyössä. Lähinnä opetin koulussa köyhiä maaseudulla ja keksin heille leikkejä. Nukuin teltassa ja mulla oli kyllä oma vartija öisin. Sellainen söpö vihreä sammakko jäänyt mieleen, joka oli mun luksusteltan vessanpytyssä :) En uskaltanut vessaa käyttää. Iloisia mutta aliravittuna lapsia moni.

Minkä järjestön kautta olit? Olitko turistiviisumilla, kun vapaaehtoistyöviisumin saaminen Malawiin ilman lahjontaa on usein vaikeaa tai mahdotonta?

Vierailija
55/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko ruoat yleensä kaupasta ja kokkasit itse vai kävitkö ravintoloissa syömässä? Missä on ollut parasta ruokaa, mitä se oli?

Vierailija
56/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: vastaan kyllä, mutta en ole maailman nopein. Haitta oli mielestäni aika samantyyppinen kuin joku Intian kylänen. En menisi sinne häämatkalle tai lasten kanssa. Aurinkoa voi ottaa uima-altaalla mutta ruokakaan ei kummoista. Nähtävyyksiä en muista, va

Ap: olen syönyt. Ja monia muita. Olen siellä jopa sienipirtelöä juonut. Mutta Thaimaan jälkeen ei indonesialainen ruoka paljon iskenyt. Yövyin siellä myös 5-tähden hotellissa kuukauden reissullani eikä ruoka sielläkään ollut taivaallista. Toki myös ravintoloissa ja saarilla kävin. Perus riisi, kasvikset, kalat, kanan ja kananmuna ei sytytä. Tykkään myös tulisemmasta mitä siellä yleensä tarjoiltiin. Hedelmistä en välitä.

Vierailija
57/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista oli DDR:ssä?

Vierailija
58/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että valitsit joka maasta kohteeksi suuria kaupunkeja. Mitä mieltä olet ilmansaasteista isoissa Aasian kaupungeissa? 

Vierailija
59/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö Tsekkoslovakiassa? Mitä jäi mieleen?

Vierailija
60/289 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko näillä reissuillasi ajatellut, miten suuren hiilijalanjäljen jätät?