Onko maantiepyöräily eliitin harrastus?
Ostaessani uuden, noin 3000 euroa maksaneen maantiepyörän tulin miettineeksi, että johtuukohan Suomen pyöräilyviha pääasiassa kateudesta meitä hyvätuloisia kohtaan? Eihän tuokaan ole vielä kovin arvokas maantiepyöräksi, koska 7000-10 000 euroa on vielä ihan tavallinen hinta paremmista välineistä. Saman verran kuitenkin kun suomalaisen keskimääräinen romuauto.
Pihassa minulla on uutena 45 000 euroa maksanut sähköauto ja osakesalkun arvo tällä hetkellä noin 400 000 euroa. Kaikki ansaittu omalla työllä.
Lisäksi me pyöräilevät miehet olemme terveen näköisiä ja hoikkia.
Enkä minäkään tykkää parijonossa ajelevista oli sitten kyseessä pyöräilijä tai motoristi. He eivät edusta meitä kaikkia muita pyöräilijöitä aivan kuten se 160 km/h taksia päin ajanut autoilija ei edusta kaikkia meitä autoilijoita.
Mutta kyllä minä sanoisin, että ilkkumisen sijaan perussuomalaisten kannattaa laittaa leuka rintaan ja nostaa hattua. Minä maksan teidän elämisen ja autoilijana teidän tiet. Kuntien tieverkko kustannetaan tuloveroista.
Pyöräilyn mahtikanava Eurosport kutsuu pyöräilijöitä Lycra Warrioreiksi, että ei sekään solvaus enää toimi :D
Kommentit (38)
Jussi Halla-ahon pyörä on kyllä nolo.
Vierailija kirjoitti:
Sivarilla on sivarin pyörä. Minkälainen se on?
🤣😅 kaikki hinnat pitää luetella
0/5
Vierailija kirjoitti:
0/5
Hinnat ja muut summat kuitenkin ovat totta ja sehän sinua harmittaa ;)
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eliitin harrastus ja olen kateellinen huippukuntoisille pyöräilijöille. Persu itsekin.
Tarkoitit varmaan olevasi pelle, no oikoluku tekee välillä tepposia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Hinnat ja muut summat kuitenkin ovat totta ja sehän sinua harmittaa ;)
AP
Ei harmita naurattaa vaan: ei kuulu aikuisen tapoihin😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on kyllä nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eliitin harrastus ja olen kateellinen huippukuntoisille pyöräilijöille. Persu itsekin.
Tarkoitit varmaan olevasi pelle, no oikoluku tekee välillä tepposia
Miksi triggeröidyit?
Onko tennis eliitin harrastus? Onko golf eliitin harrastus?
Entä jääkiekko? Se vasta kallis harrastus onkin?
Onko hiihtäminen eliitin harrastus? Entä juoksu?
Heh. Oon harrastanut pyöräilyä koko ikäni ja jos huvittaa ajan 20 vuotta vanhalla fillarillani ap:n ympäri kahdeksikkoa koko päivän vaikka olenkin persaukinen työtön. Poliittista vakaumusta mulla ei tosin ole. Äänestän järkeviltä kuulostavia ihmisiä.
Fokusta enemmän. Nyt en tiedä, onko ap autoilija, pyöräilijä, mies vai nainen.
Se jolla on ja on aina ollut ei hintoja näin luettele; noloa AP 😳
Ap, ne ovat autoilijat niin kauoungissa kuin muuallakin teillä, jotla todella inhovat syvästi pyöräilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Oon harrastanut pyöräilyä koko ikäni ja jos huvittaa ajan 20 vuotta vanhalla fillarillani ap:n ympäri kahdeksikkoa koko päivän vaikka olenkin persaukinen työtön. Poliittista vakaumusta mulla ei tosin ole. Äänestän järkeviltä kuulostavia ihmisiä.
Olen ajanut nuoruudessani maajoukkuetasolla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Se jolla on ja on aina ollut ei hintoja näin luettele; noloa AP 😳
Miksei fillarin hintaa saa sanoa kun niillä jokin hinta kuitenkin on?
Ratsastus on kuulemma eliittilaji. Ei aina paskaa lapioidessa kyllä tunnu siltä.
Vierailija kirjoitti:
Fokusta enemmän. Nyt en tiedä, onko ap autoilija, pyöräilijä, mies vai nainen.
Niin, tuleeko yllätyksenä ettei oikeasti ole mitään eri ihmisjoukkoja liikennevälineen mukaan? Autoilijakin muuttuu jalankulkijaksi kun astuu autostaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut nuoruudessani maajoukkuetasolla.
AP
Ja sellaisia olen pessyt paljon. Ja kyllähän mäkin kisasin aikoinaan pitkään.