Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko maantiepyöräily eliitin harrastus?

Vierailija
30.06.2024 |

Ostaessani uuden, noin 3000 euroa maksaneen maantiepyörän tulin miettineeksi, että johtuukohan Suomen pyöräilyviha pääasiassa kateudesta meitä hyvätuloisia kohtaan? Eihän tuokaan ole vielä kovin arvokas maantiepyöräksi, koska 7000-10 000 euroa on vielä ihan tavallinen hinta paremmista välineistä. Saman verran kuitenkin kun suomalaisen keskimääräinen romuauto.

Pihassa minulla on uutena 45 000 euroa maksanut sähköauto ja osakesalkun arvo tällä hetkellä noin 400 000 euroa. Kaikki ansaittu omalla työllä.

Lisäksi me pyöräilevät miehet olemme terveen näköisiä ja hoikkia.

Enkä minäkään tykkää parijonossa ajelevista oli sitten kyseessä pyöräilijä tai motoristi. He eivät edusta meitä kaikkia muita pyöräilijöitä aivan kuten se 160 km/h taksia päin ajanut autoilija ei edusta kaikkia meitä autoilijoita.

Mutta kyllä minä sanoisin, että ilkkumisen sijaan perussuomalaisten kannattaa laittaa leuka rintaan ja nostaa hattua. Minä maksan teidän elämisen ja autoilijana teidän tiet. Kuntien tieverkko kustannetaan tuloveroista.

Pyöräilyn mahtikanava Eurosport kutsuu pyöräilijöitä Lycra Warrioreiksi, että ei sekään solvaus enää toimi :D

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Oon harrastanut pyöräilyä koko ikäni ja jos huvittaa ajan 20 vuotta vanhalla fillarillani ap:n ympäri kahdeksikkoa koko päivän vaikka olenkin persaukinen työtön. Poliittista vakaumusta mulla ei tosin ole. Äänestän järkeviltä kuulostavia ihmisiä.

Olen ajanut nuoruudessani maajoukkuetasolla.

AP

Ja sellaisia olen pessyt paljon. Ja kyllähän mäkin kisasin aikoinaan pitkään.

Niin, vain yksi voi voittaa kilpailun jolloin hän "pesee" kaikki muut.

AP

Vierailija
22/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdy matkallasi tänne levähdyspaikan dildometsään, niin helpotan sun oloa.

PenttiTV58 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu kateudesta ainakaan mun kohdalla. En ole kateellinen kenellekkään mistään.

Vierailija
24/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa enemmän. Tiet on ihan paskassa kunnossa. Ja täynnä sähkötukkeita, jotka koettavat päästä edes sen 300km latuksella.

Vierailija
25/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiepyöriä saa alle tonnillakin uutena ja käytettynä vielä halvemmalla. 

Vierailija
26/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa enemmän. Tiet on ihan paskassa kunnossa. Ja täynnä sähkötukkeita, jotka koettavat päästä edes sen 300km latuksella.

Täällä on pyörätiet karmeassa kunnossa, mutta ajorata vieressä on sileä kuin vauvan pylly. Muuten autoilijat aloittasivat hirveän itkun, jos hieman täristää sitä 3000 kg painavaa jättirenkaista SUV:ta.

Vierailija
27/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne alle tonnin pyörät ovat alle tonnin pyöriä. Painavat järkyttävästi ja tehty huonoimmista mahdollisista osista.

Vierailija
28/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne alle tonnin pyörät ovat alle tonnin pyöriä. Painavat järkyttävästi ja tehty huonoimmista mahdollisista osista.

Silti niilläkin varmasti ajelee.

Vierailija
29/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ovat maantiepyöriä mistä tässä ketjussa on kyse.  Itse en omista minkäänlaista pyörää sen takia koska mua ei pyöräily voisi vähempää kiinnostaa t: eri 

Vierailija
30/38 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on kokemusta huonosti käyttäytyvistä "trikoosotureista". Vasta viikko sitten todistin, kun tällainen tönäisi vanhemman naisen nurin ja pakeni paikalta. Sain pari valitettavan huonoa kuvaa pyöräilijästä ja ne on toimitettu poliisille.  Tämä nyt on törkeintä mitä olen itse nähnyt.

Koomisin oli mölisevä trikoosoturi! Se piti sellaista "ÖÖÖMMMÖÖÖNNÖÖFÖÖDTÖTÖNÖÖNMÖÖMÖÖ" -ääntä ja pyöräili jalkakäytävällä. Luuli kai että mä kävelen väärällä kaistalla, mutta se mölinä oli silti outoa. 😅

Vierailija
31/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika homot setit.

Vierailija
32/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vituttaa se, että vieressä in pyörätie ja tänä wanna be lance armstrong pyörii ajotiellä liikenteen tukkeena ip-ruuhkassa...

Vierailija
33/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Naapurin ukko duunasi 80-luvun Terässiivestä maantiepyörä. Kaikki turha pois. Olikohan 12-vaihteinen. Hyvin näyttää kulkevan.

Vierailija
34/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi komeita mies' pareja' polkee ohi yhtenään.

Onko suurinosa  hinureita, joskus vaan käy mielen vieressä. Ei millään pahalla hyvä harrastus on. 

Vierailija
36/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suurinosa  hinureita, joskus vaan käy mielen vieressä. Ei millään pahalla hyvä harrastus on. 

Tiukat trikoot jalassa poljetaan nenä hanurissa kiinni.

Vierailija
37/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on jo niin tottunut etteivät aiheuta mitään tunteita, niillä on hyvä ryhmäkuri harrastajien keskuudessa, mokailijoita näkyy harvoin.

Vierailija
38/38 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukat trikoot jalassa poljetaan nenä hanurissa kiinni.

Sinun kannattaa liittyä pride-liikkeeseen, kun tiukat trikoot ja hanurit sinua noin kovasti kiinnostaa ja askarruttaa. Siellä piireissä sinulla on samanmielisiä joiden kanssa voit näistä kysellä.