Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turha valittaa leikkauksista kun ihmisillä on rahaa ravata esim festareilla ja ulkomailla

Vierailija
30.06.2024 |

Missä se hehkutettu köyhyys näkyy ?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää myös ns. Rikkaat köyhät, en tarkoita aidosti köyhiä tiedän tapauksia. Rikkaat köyhät valittaa köyhyyttä ja istuu silti joka päivä viinaterassilla raha riittää viina menoihin, kalliisiin lentoihin mutta ei esim. Kunnon ruokaan tai vaatteisiin. Ja sitten yksi tapaus joka valittaa kaikesta, mutta jätti koulun ja varaa matkustaa ulkomaille, varaa lentoihin, varaa pitää lemmikkejä yms. Tukirahoilla. Vaatteet kirpputorilta ja halvinta ruokaa, mutta lentoihin kyllä jää rahaa se ihmetyttää. Ja jos kouluttautuisi, saisi enemmän rahaa. 

Vierailija
102/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, ne ovat eri ihmiset jotka valittaa kaikesta, niin tukiaisista, rahasta, naapureista  melusta, ja kaikesta mahdollisesta.

Ja ne ovat eri ihmisiä, jotka elävät elämäänsä, käyvät töissä, harrastavat, nauttivat kesästä ja limasta käymällä festareilla, matkustamalla ja viettämällä aikaa omalla mökillään.

Heillä on rahaa mitä käyttää itseensä, lapsiinsa ja perheeseensä.

He elävät täysillä.

Heillä ei ole aikaa valittaa.

Niin miksi he valittaisivat, kun rahaa on ja asiansa ovat hyvin? Tietenkin ihminen kenties valittaa jos hänellä menee huonosti, ja naapuri soittaa jotain bassojytinää kolmelta aamuyöstä. Typerästi sanottu..

Vaikka ihmisellä menisi hyvin eli parisuhde ja raha-asiat kunnossa, hän todennäköisesti valittaisi bassojytkeestä kolmelta aamuyöllä. 

Outoa olisi, jos ei häiritsisi ollenkaan. Ei tuo ole mitenkään riippuvainen siitä meneekö huonosti. Mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä, että jos menee hyvin ja elämä hymyilee, ei löydä mitään valitettavaa ikinä mistään,eikä valittaisi ikinä mistään? 

Kannattaa miettiä mistä valitetaan ja miettiä sitten oliko todellinen syy vai ei. 

Esim. huvittavaa esimerkki oli eräästä henkilöstä, jonka valehdeltiin olevan jotenkin sairaalloisen ääniyliherkkä. Ei hän kyllä ollut, vaikka ei ihan kaikkia turhia naputuksia jaksaisikaan ja huomauttelee niistä.

Jotkut häiriintyy vähästä ja jotkut enemmästä mitä ääniin tulee, mutta herran jestas, mitä joku musiikin soitto aamuyöllä liittyy ääniyliherkkyyteen  ja siitä häiriintymiseen tai joku seinän paukuttelu eli ihan turhia toimintoja.

Jos naputtelen kynää turhaan ja se höiritsee toista lopetan sen pyynnöstä. Tuon verran huomaavainen voi olla aina, vaikka itseä ei häiritsisi tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on yhteiskuntana ollut jakautunut jo pitkään ja jakatuminen vain pahenee kun ollaan rikkomassa ns. sanatonta yhteiskuntasopimusta eli solidaarisuuden ja tasapuolisuuden arvoa suomalaisessa yhteiskunnassa. Tästä seuraa, että osalla menee hyvin ja osalla hyvin huonosti. Osalla on rahaa, osalla ei ole. Osalla on laittaa rahaa kulutukseen, osalla vain välttämättömään. Some ja keltainen lehdistö myös vääristää kuluttamiseen liittyviä asioita. 

Yhteiskuntarauhan kannalta valtiossa olisi järkevintä, että olisi iso keskiluokka ja köyhät sekä rikkaat olisivat vain pieni vähemmistö. Nyt tuntuu olevan menossa varallisuuden uusjako, jossa tarkoituksena on kurjistaa keskiluokka ja entisestään heikentää köyhimmän kansanosan elämää.

Tulee sisällissota. Taitaa olla eliitin haluama, kun ne rakentelee bunkkereita ja masinoi koko homman. Printtaa rahat omaan taskuun ja täyttää länsimaat kehitysmaalaisilla ukoilla.

Vierailija
104/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen millä rahalla jotkut ravaa koko kesän festarilta toiselle

Asumistuki, toimeentulotuki, päiväraha ja mitä muita niitä onkaan.

Vierailija
105/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä oikeistolainen riemuidiootti, että köyhiä tuolla festareilla näkyy? Nuo ovat niitä ihmisiä, joilla on oikeasti varaa käydä festareilla. Itse olen tavallisissa päivä töissä, eikä minulla ole varaa festareihin. Ehkä köyhiä näkyy festarialueen ulkopuolella. 

Onhan teillä varaa käydä kampaajallakin kerran kuukaudessa toisin kuin monella veronmaksajalla. Jatkuvasti täällä natistaan kuinka nyt kampaajat kuulemma kaatuvat, kun köyhät eivät käy päätänsä värjäämässä 

Vierailija
106/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden sisään on ollut toistakymmentä lentoa finnairilla työn ja vapaa-ajan puolesta. Jokainen lento on alkanut kuulutuksella: "lentomme tulee tänään aivan täyteen, joten sijoitathan käsimatkatavarasi edessä olevan istuimen alle". Yhtään vapaata istinpaikkaa ei ole ollut. Eli kyllä suomalaisilla on ihan hyvin varaa matkustaa edelleen. Tai sitten ovat priorisoineet matkustamisen monen asian edelle.

Mistä tiedät, ettei lentojen määrää ole vähennetty kysynnän puutteen takia ja siksi koneet on täynnä?

Monella reitillä on lentoja vähennetty ja lisäksi voi olla vielä  pienempi lentokone kuin mitä aikaisemmin oli. 

Niin se on laivayhtiöilläkin. Pari firmaa kadonnut kokonaan markkinoilta jo vuosia sitten. Kultaisiin aikoihin lähti Tallinnaan jonkunlainen paatti joka tunti kello 8-22. Kaikki tavarat ja "palvelut" oli siellä todella halpoja, ai ai niitä vuosia 25 vuotta sitten. No käydään siellä vieläkin, on se vuokra- asunto. Työt vaan rajoittaa mukavaa vapaa- ajanviettoa toisinaan.

Vierailija
107/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat eri ihmisiä. Kävin festareilla, koska palkkani on hyvä. Kaverini ei käy, koska hänellä on todella pieni palkka.

Tosiaan ovat. En käy festareilla, vaikka olen hyvätuloinen, koska ei voisi vähempi kiinnostaa tungeksia tuhansien humalaisten seassa. En myöskään ole lomalla heinäkuussa samasta syystä. Lomailen sitten syksyllä, kun muut palaavat töihin. On tilaa, ja hinnatkin ovat edullisemmat.

Vierailija
108/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on sitten vähän kyseenalaista huoh jos päätetään kuunnellaanko musiikkia autossa ja miltä kanavalta mitä. Koska eri inhokkeja ja prefetenssejä autossa istujilla, suosittelen että ei kuunnella. Ja se joka eniten haluaa kuunnella saa kuunnella tarpeeksi mitä haluaa koska auto käytössään 97%. Joskus hiljaisuus on parasta musiikkia.

Joku voisi jäkättää, "Kyllä se nyt on pakko joskus kuunnella mitä ei haluaisi" olen eri mieltä. Harvoin on pakko tai jos ei ole, niin voihan sitä ainakin yrittää että ei ole pakko. Ei ihan kaikkeen tarvitse pakosta siedättäytyä. 

Vierailija
109/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden sisään on ollut toistakymmentä lentoa finnairilla työn ja vapaa-ajan puolesta. Jokainen lento on alkanut kuulutuksella: "lentomme tulee tänään aivan täyteen, joten sijoitathan käsimatkatavarasi edessä olevan istuimen alle". Yhtään vapaata istinpaikkaa ei ole ollut. Eli kyllä suomalaisilla on ihan hyvin varaa matkustaa edelleen. Tai sitten ovat priorisoineet matkustamisen monen asian edelle.

Halvempaa matkustaminen on kuin festarit ja pääsee tästä kommunisti perslävestä pois

Vierailija
110/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, ettei lentojen määrää ole vähennetty kysynnän puutteen takia ja siksi koneet on täynnä?

Monella reitillä on lentoja vähennetty ja lisäksi voi olla vielä  pienempi lentokone kuin mitä aikaisemmin oli. 

Niin se on laivayhtiöilläkin. Pari firmaa kadonnut kokonaan markkinoilta jo vuosia sitten. Ku

Nyt on risteily saman hintainen kuin lento etelään. Laivat on samoja kuin 20v sitten.

Vierailija
111/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä ja minulle tulee siitä hyvästä tilille joka kuukausi n. 3500 euroa. Sillä rahalla.

Vierailija
112/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse huomannut sen, että ihmisillä on uusia autoja ja varsinkin Teslat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. 

Se on näköharhaa. Suomalainen autokanta on miltei 15 vuotta vanhaa. 

Joillakin on. Joillakin ei.  Meillä isä vaihtoi autoa aina viiden vuoden välein.

Nyt on jo eläkevaari, eikä enää ikinä osta yhtään uutta autoa.  Ajalee minkä ajelee, entisellä.

Meilläkin faija osti aina uuden pakettiauton viiden vuoden välein, vanha sai jäädä perheeseen tai tutuille edullisesti ja myyntikuittiin merkittiin alhainen hinta, silloin työautosta sai parhaan hyödyn verotuksessa. Viimeinen auto jäi sitten itselle. Aika vanhojahan ne vanhimmat jo on ja kaikki liikkuu vielä. Itse en autoon paljon viitsi panostaa, ego kestää vanhallakin ajelun.

Vierailija
113/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko ap, että kaikilta on leikattu tuloja? Rikkaat sai toki veronkevennyksiä. Paljon on porukkaa, joilla on varaa käydä festareilla. Hyvä, että kuluttavat ne kotimaassa. 

Kai ymmärrät että ne festarit on monikansallisten firmojen pyörittämiä. Festarirahat ei todellakaan jää suomeen.

Vierailija
114/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ymmärrä että ne ketkä lomailee ja käy festareilla, ravintoloissa yms on joko oikeasti hyvätuloisia, tai pikalainoilla ja lainoilla eläviä. Oikeasti köyhyysrajan alapuolella elävät (eli suurin osa suomalaisista) ei käy koko ajan jos ikinä festareilla tai ulkomailla.

Suurin osa suomalaisista tuskin elää köyhyysrajan alapuolella.

Vierailija
115/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä oikeistolainen riemuidiootti, että köyhiä tuolla festareilla näkyy? Nuo ovat niitä ihmisiä, joilla on oikeasti varaa käydä festareilla. Itse olen tavallisissa päivä töissä, eikä minulla ole varaa festareihin. Ehkä köyhiä näkyy festarialueen ulkopuolella. 

Miten sattuukaan, ettei "päivä töissä" käyvällä ole varaa tai osaamista tehdä mitään?

Vierailija
116/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä varaa käydä kampaajallakin kerran kuukaudessa toisin kuin monella veronmaksajalla. Jatkuvasti täällä natistaan kuinka nyt kampaajat kuulemma kaatuvat, kun köyhät eivät käy päätänsä värjäämässä 

En ole ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen käynyt kampaajalla. Varmaan ei moni muukaan varaton.

Vierailija
117/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, että miksi joku ravaa festareilla.

Hevoset ravaa. Festareilla on paljon firmojen sponsoroimia lippulaisia.

Polarisaatiota ne joilla jo on saa alennusliput ja ilmaislippuja joka paikkaan. Tuttu joka on töissä rahastossa saa sieltä kymppitonneilla satojen tonnien asuntoja. Ei näistä huudella. Laittaa ne sitten vuokralle ja kehuu olevansa taitava asuntosijoittaja.

Vierailija
118/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain noin 2000 € lomarahaa, sillä olisi käynyt festarilla jos toisellakin jos olisi kiinnostanut.

Niin. Eli ihmisillä on rahaa

Harva köyhyyttä valittava esim mainitsee lomarahoja joka on hemmetinmoinen etu.

Ja saa saikuttaa ilmaiseksi. 

Vierailija
119/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on rahaa kun käväisee vilkaisemassa vaikkapa Alkossa. Rahaa virtaa kassalla kummasti.

Kysytkö sinä Alkon kassalla ihmisten varallisuudesta/elämäntilanteesta? Tivaatko, että mistä rahat? Mitä sinä itse siellä Akossa juokset? Millä rahalla?

Eri kommentoija, mutta kyllä minä siellä ihan omalla rahalla käyn viinit ja muut ruokajuomat hakemassa. Olen kuitenkin hyvätuloinen ja tuntuisi kyllä hieman oudolta, jos köyhä ihminen käyttäisi vähät rahansa alkossa. 

Vierailija
120/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäsi ei ole tarpeeksi tehty leikkauksia, koska jotkut ihmiset voivat vieläkin käydä viihteellä?