Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turha valittaa leikkauksista kun ihmisillä on rahaa ravata esim festareilla ja ulkomailla

Vierailija
30.06.2024 |

Missä se hehkutettu köyhyys näkyy ?

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa käydä festareilla. Itse asiassa keskiluokan verotus on keventynyt tänä vuonna. 

Vierailija
62/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on rahaa kun käväisee vilkaisemassa vaikkapa Alkossa. Rahaa virtaa kassalla kummasti.

Tai ihan vaan ruokakaupassa, jossa porukka ostaa kärrykaupalla ruokaa, niin että loppusumma on satoja euroja. Tuntuu vähän irvokkaalta, kun oman perheen koko kuukauden ruokabudjetti on puolet pienempi kuin joidenkin kertaostos..

Sitä et sitten tiedäkkään kuinka monelle siinä on ruokaa tai kuinka pitkäksi aikaa ruuat, sillä ei kaikki ramppaa usein kaupassa pientä erää hakemassa. Pakastinta ja kuivakaappiakin täytetään välillä ja silloin saattaa olla enemmän ruokaa.

Kyllä niistä välillä selkeästi näkee, että kyseessä on viikonlopun grillijuhlien eväät.

Tytär tulee käymään tänään, mutta ei ole varaa laittaa hänelle ruokaa. Ei paljon naurata toisten grillijuhlat tai kuvat niistä somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden sisään on ollut toistakymmentä lentoa finnairilla työn ja vapaa-ajan puolesta. Jokainen lento on alkanut kuulutuksella: "lentomme tulee tänään aivan täyteen, joten sijoitathan käsimatkatavarasi edessä olevan istuimen alle". Yhtään vapaata istinpaikkaa ei ole ollut. Eli kyllä suomalaisilla on ihan hyvin varaa matkustaa edelleen. Tai sitten ovat priorisoineet matkustamisen monen asian edelle.

Vierailija
64/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ymmärrä että ne ketkä lomailee ja käy festareilla, ravintoloissa yms on joko oikeasti hyvätuloisia, tai pikalainoilla ja lainoilla eläviä. Oikeasti köyhyysrajan alapuolella elävät (eli suurin osa suomalaisista) ei käy koko ajan jos ikinä festareilla tai ulkomailla.

Vierailija
65/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijasiskoni on varsinainen ammattivalittaja, mitä tulee opiskelijoiden taloudelliseen kurjuuteen. Lähes viikottain nurisee, kuinka ei oo varaa milloin mihinkin. Onneksi on kuitenkin nyt kesällä ollut varaa kahteen festariviikonlopuun. Varmaan syksyllä taas kaikki onkin kallista.

Vierailija
66/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa niitä tatuointeja. ne vasta kalliita on. ja rumia. taattua weetee-kamaa.

Vierailija
67/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen millä rahalla jotkut ravaa koko kesän festarilta toiselle

Mä sain noin 2000 € lomarahaa, sillä olisi käynyt festarilla jos toisellakin jos olisi kiinnostanut.

Niin. Eli ihmisillä on rahaa

Harva köyhyyttä valittava esim mainitsee lomarahoja joka on hemmetinmoinen etu.

Luin ensin, että niin ERI ihmisillä on rahaa. Niinhän se on. Monilla, ei kaikilla, töissäkäyvillä on rahaa jopa käydä festareilla. Työttömillä ei ole festareille rahaa eikä lomarahoja. Pienipalkkaisten lomarahat menevät esim. lasten seuraavan talven vaatteisiin. Te Perskokkaret tietenkin olette lomarahojen kimpussa heti sairauspäivärahojen jälkeen. Sippen hallitushan jo kävi pienipalkkaisten naisten lomarahoja siirtelemässä niitä ns. paremmin ansaitseville.

Vierailija
68/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kommentista tulee mieleen: "Jos köyhillä ei ole leipää, syökööt leivoksia."

Vierailija
69/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä oikeistolainen riemuidiootti, että köyhiä tuolla festareilla näkyy? Nuo ovat niitä ihmisiä, joilla on oikeasti varaa käydä festareilla. Itse olen tavallisissa päivä töissä, eikä minulla ole varaa festareihin. Ehkä köyhiä näkyy festarialueen ulkopuolella. 

Mikä tekee minusta oikeistolaisen jos ihmettelen millä rahalla kun itselläni ei olisi kyllä varaa. Tai ehkä olisi mutta sitten jäisi joku muu pois.

No ehkä nämä festarillakävijät jättävät sitten sen muun pois. Ja sillä rahalla sitten se festarilippu.

Vierailija
70/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on rahaa kun käväisee vilkaisemassa vaikkapa Alkossa. Rahaa virtaa kassalla kummasti.

Kysytkö sinä Alkon kassalla ihmisten varallisuudesta/elämäntilanteesta? Tivaatko, että mistä rahat? Mitä sinä itse siellä Akossa juokset? Millä rahalla?

Vierailija
71/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksillä festareilla on max 100 000 juhlijaa. Luuletko, että Suomessa ei sen vertaa hyvätuloisia löydy? Se, että joillain on varaa kuluttaa, ei sulje pois sellaista mahdollisuutta, että pienituloisia on lisääntyvä määrä.

Päättelykyky taas nolla. Ei kannata jättää kouluja käymättä.

Vierailija
72/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden sisään on ollut toistakymmentä lentoa finnairilla työn ja vapaa-ajan puolesta. Jokainen lento on alkanut kuulutuksella: "lentomme tulee tänään aivan täyteen, joten sijoitathan käsimatkatavarasi edessä olevan istuimen alle". Yhtään vapaata istinpaikkaa ei ole ollut. Eli kyllä suomalaisilla on ihan hyvin varaa matkustaa edelleen. Tai sitten ovat priorisoineet matkustamisen monen asian edelle.

Mistä tiedät, ettei lentojen määrää ole vähennetty kysynnän puutteen takia ja siksi koneet on täynnä?

Vierailija
73/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas pää perceessä. Luuletko idari että köyhät ravaavat joillain festareilla?? 

Vierailija
74/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin festareilla yli 10 vuotta sitten. Ulkomailla olen käynyt kerran, luokkaretkellä. Ei ole ollut rahaa tuollaisiin ennen leikkauksia, mitäpä luulet onko nyt leikkausten jälkeen?

Olen osa-aikatyöläinen, palkka 700 euroa, tuet putosivat juuri 300 euroa.

Vierailija
75/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on myös väliinputoajia, emme ole rikkaita mutta tulemme toimeen omin tuloin. Enkö saisi matkustaa ulkomailla ja jos en niin kerropa miksi.

Vierailija
76/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusta tarvittaessa säästän, mut festarit on kesässä (koko vuodessa) parasta.

N32

Uskon että on, parempi kuin joulu tai pikkujoulut.

Vierailija
77/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuluttaa viihteeseen ja päihteisiin sellaisia summia että sillä ruokkisi vaikka yhden maan köyhät. 

Lähestyt Pohjoiskorealaista ankeaa ajattelutapaa.

Vierailija
78/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomannut sen, että ihmisillä on uusia autoja ja varsinkin Teslat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. 

Voiko sen nähdä päältäpäin jos on kyseessä työsuhdeauto ?

Vierailija
79/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on massia kun on koulutus ja työ. Lapsia taas ei, joten käytän ne rahat lomailuun ja festarointiin. Eikä mua kiinnosta jos asumistuista tai terveyspalveluista kiristetään. Elämä on valintoja. Lapsettomana voin valita Terveystalon.

Vierailija
80/125 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen millä rahalla jotkut ravaa koko kesän festarilta toiselle

Itse ihmettelen, että miksi joku ravaa festareilla.

Hevoset ravaa. Festareilla on paljon firmojen sponsoroimia lippulaisia.