Miksi joku ei haluaisi tammikuussa syntynyttä lasta?
Tammikuussa alkuvuodesta syntyneenä lapsi olisi ikäluokkansa vanhimpia.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu on ankea kuukausi.
Oli aivan ihanaa saada vauva keväällä, yövalvomiset kesti hyvin kun oli valoisaa jne.
Pikkuseikkoja realismin keskellä. Ns. turha kiusaamiskommentti.
Ketä minä nyt kiusaan? Puhuin vain ja ainoastaan omista itsekkäistä lähtökohdistani ts. synnytin mieluummin keväällä kuin keskellä talvea. Jälkimmäisestä oli jo kokemus esikoisen myötä. Olin äärimmäisen väsynyt tuolloin.
Tammikuu on vuoden kiireisin aika töissä, joten tammikuu olisi pahin kuukausi viettää synttäreitä. Jäisi aina viettämättä. Lisäksi ennen loppiaista syntynyt ei koskaan näkisi kavereitaan, kun vietetään joululomaa.
Minusta tammikuu on huonoin kuukausi syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa on kiva olla nuorin. Muut vanhenevat aikaisemmin.
Kerroin lapselleni että jos nyt harmittaa lapsena olla vuoden viimeisten synttärijuhlijoiden joukossa ja aina porukan nuorin niin sen jälkeen kun täyttää 18 se kääntyykin iloiseksi asiaksi.
Se että on joitain kuukausia nuorempi, ei nyt kovin paljon nuorempi kuitenkaan ole samana vuonna syntyneitä. Porukassa voi hyvin olla häntä nuorempia myöhemmin, aikuisena tuollainen ikäero on todella mitätön.
Ei nyt tarvitse joka asiasta nipottaa, tässä olikin kyseessä löytää asiasta positiivinen näkökulma tai ajatus. Ei kannata olla aina niin negatiivinen.
En tarkoittanut negatiiviseksi, tosiasia vain. Aikuisuudessa tuollaisilla seikoilla ei ole paljon väliä, vaikka ymmärrän toki miksi lapselle on noin sanottu jos hän on valitellut myöhäistä syntymäpäiväänsä.
Olen syntynyt 1950-luvulla tammikuussa eikä siinä mitään ihmeellistä ollut paitsi, että aloitin koulun käynnin vähän etuajassa eli sinä vuonna, kun täytin 6 v. ja monien mielestä aloitin koulun käynnin liian nuorena, mutta ei siitä mitään haittaakaan elämässä ole ollut ja joskus oli ihan kivakin olla luokan nuorin.
Olen syntynyt tammikuun alussa ja mielestäni se on ollut hyvä aika syntyä. En ole ikinä ollut koulussa tai töissä, kun on ollut syntymäpäiväni. Kouluaikoina silloin oli lomaa ja nykyään otan siihen joululomaa.
Olen nyt raskaana ja laskettu aika on tammikuussa. Ei tosin lainkaan ajoitettu, siihen en ole erityisemmin voinut vaikuttaa. Ehkä hän pääsee nuorena helpommalla, sillä hän saattaa olla osaa ikäluokasta jopa vuoden vanhempi. En osaa sanoa omasta lapsuudestani, miten asia oli. Ekat luokat olivat ainakin helppoja ja olen ollut ihan hyvä aina koulussa, mutta epäilen, että se liittyisi vain siihen, milloin olen syntynyt.
Kaiken kaikkiaan en ajattele, että sillä on väliä, milloin on syntynyt.
Meidän lapset on syntyneet elokuussa ja joulukuussa. Hyvin ovat pärjänneet koulussakin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut kamalaa olla viimeisillään raskaana paksuissa talvivaatteissa. Lapsemme on syntyneet huhti-, kesä-, heinä- ja elokuussa.
Ai, noin montako on porsittu?
Tammikuussa syntynyt joutuu myöhemmin kouluun. Eli on vähän niin kuin luokalleen jäänyt
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt tammikuun alussa ja mielestäni se on ollut hyvä aika syntyä. En ole ikinä ollut koulussa tai töissä, kun on ollut syntymäpäiväni. Kouluaikoina silloin oli lomaa ja nykyään otan siihen joululomaa.
Olen nyt raskaana ja laskettu aika on tammikuussa. Ei tosin lainkaan ajoitettu, siihen en ole erityisemmin voinut vaikuttaa. Ehkä hän pääsee nuorena helpommalla, sillä hän saattaa olla osaa ikäluokasta jopa vuoden vanhempi. En osaa sanoa omasta lapsuudestani, miten asia oli. Ekat luokat olivat ainakin helppoja ja olen ollut ihan hyvä aina koulussa, mutta epäilen, että se liittyisi vain siihen, milloin olen syntynyt.
Kaiken kaikkiaan en ajattele, että sillä on väliä, milloin on syntynyt.
Oletko syntynyt 6. tammikuuta? Itse olen silloin, eikä ole ollut mitään negatiivistä sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana näen että syntymäkuukausi ei näy oppimistuloksissa kuin ehkä korkeintaan ekaluokalla. Silloinkin usein loppuvuotena syntyneitä on sparrattu kotona enemmän ja osa menee alkuvuonna syntyneiden ohikin taidoissaan. Pituudessa tämä toisinaan näkyy, mutta siinäkin ei aina. Nytkin viime toimintakautena (4 luokka) pisin poika oli marraskuussa syntynyt.
Yllättävän huono kirjoitustaito on tällä opettajalla, ei taida olla oikeasti opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu on vuoden kiireisin aika töissä, joten tammikuu olisi pahin kuukausi viettää synttäreitä. Jäisi aina viettämättä. Lisäksi ennen loppiaista syntynyt ei koskaan näkisi kavereitaan, kun vietetään joululomaa.
Minusta tammikuu on huonoin kuukausi syntyä.
Eihän vaativassa asiantuntijatyössä ole koskaan hyvä aika synnyttää. 😄
Onneksi me olimme maanviljelijöitä ja tammikuu on niitä hiljaisempia kuukausia.
21.1 synnyttänyt.
Siksi, että ei synny välttämättä tammikuussa vaan joulukuun puolella, jolloin en mielelläni asioi terveydenhuollossa, koska kukaan ei halua olla töissä. Samasta syystä en haluaisi kesälomien aikaan syntyvää lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa on kiva olla nuorin. Muut vanhenevat aikaisemmin.
Kerroin lapselleni että jos nyt harmittaa lapsena olla vuoden viimeisten synttärijuhlijoiden joukossa ja aina porukan nuorin niin sen jälkeen kun täyttää 18 se kääntyykin iloiseksi asiaksi.
Taitaa mennä kuitenkin niin että ne syntymäpäivät tuon jälkeen lakkaa olemasta iloisia asioita.
Ihan älyvapaa aloitus taas kerran. Mitä vi..... väliä missä kuussa olet syntynyt.
Mitä ihmettä! Poikani on syntynyt tammikuussa. Odotusaikana ei ollut mitään ongelmaa, ostin halvan ison toppatakin. En olisi todellakaan halunnut olla raskaana kesähelteillä! Keväthangilla oli kiva vaunuilla vauvan kanssa ja kesällä oli mukava kun vauva jo istui rattaissa.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa syntynyt joutuu myöhemmin kouluun. Eli on vähän niin kuin luokalleen jäänyt
Et voi olla tosissasi?
Jos raskauden pystyisi aina ajoittamaan, olisin yrittänyt alkuvuoden lasta. Mutta eipä niitä aina tilauksesta tule, joten lapsi syntyi syyskuussa.
Tyttäreni on syntynyt tammikuun alussa,olisiko pitänyt tunkea se takaisin kohtuun odottamaan huhtikuuta?🤣
Meillä on tammi-, huhti-, kesä- ja lokakuussa syntyneet lapset.
Ei mitään ongelmaa kenenkään kanssa.
Ei nyt tarvitse joka asiasta nipottaa, tässä olikin kyseessä löytää asiasta positiivinen näkökulma tai ajatus. Ei kannata olla aina niin negatiivinen.