Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei haluaisi tammikuussa syntynyttä lasta?

Vierailija
30.06.2024 |

Tammikuussa alkuvuodesta syntyneenä lapsi olisi ikäluokkansa vanhimpia.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? En edes tiennyt että kuukaudella on väliä? Oma tyttö on syntynyt tammikuussa, on aivan ihana päivänsäde

Vierailija
42/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikein luette otsikon? Aloituksessahan just ihmeteltiin, miksi joku ei haluaisi että lapsi syntyisi tammikuussa. Eli siis oletuksena että tammikuussa syntyminen on toivottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se olisi kauris, enkä minä impulsiivisena skorpionina tulisi tuon kanssa toimeen.

Mun tammikuussa syntynyt lapseni on vesimies.

Vierailija
44/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät raskaudu silloin kuin haluavat, ja lapset syntyvät silloin kuin syntyvät. Omani ovat syntyneet kesäkuussa ja tammikuussa.

Vierailija
45/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on syntynyt joulukuussa ja kyseli jo vuoden ennen kuin aloitti koulun, että koska pääsee kouluun, sama homma eskarin kanssa. Onneksi ei ollut syntynyt tammikuussa.

Vierailija
46/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se olisi kauris, enkä minä impulsiivisena skorpionina tulisi tuon kanssa toimeen.

Oli puhe ihmisistä, ei eläimistä.

Vierailija
47/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi siksi, että kehityin itse hyvin varhain, olin pitkä ja murrosikä alkoi aikaisin.  Se, että olen syntynyt joulukuussa ja sain olla koulussa itseäni vanhempien joukossa tasoitti asiaa hieman, olin silti luokan pisin ja aikavin (ja kärsin siitä).

Muistan, että lapsena jo ajattelin, että jos olisin syntynyt muutamaa viikkoa myöhemmin, olisin joutunut vuotta nuorempien kanssa kouluun ja siinä porukassa olisin ollut ihan huutomerkki, omalla luokallani sentään oli muutama muukin.

Eli ajattelin,  että jos lapseni perii tämän, on hänelle parempi, ettei ole luokkansa vanhimpia.

No, lapsi syntyi lokakuussa ja kasvaa miinuskäyrällä. Tosin on vielä pieni,  niin ei voi tietää.

Vierailija
48/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuussa on kiva olla nuorin. Muut vanhenevat aikaisemmin. 

Olen syntynyt vuoden viimeisenä päivänä, kouluun 6v. Menin vuotta myöhemmin kun muut ikäiseni keskikouluun, joten siirryin ikä tasolleni. Ja riparin kävin  myös seur vuonna kun oli täyttänyt 15v  ed vuonna.

Vierailija
49/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ei synny välttämättä tammikuussa vaan joulukuun puolella, jolloin en mielelläni asioi terveydenhuollossa, koska kukaan ei halua olla töissä. Samasta syystä en haluaisi kesälomien aikaan syntyvää lasta. 

Silloin muinoin maailmassa ei onneksi tarvinnut, eikä ollut tapana ottaa paineita ja pohtia mahdollisia syitä ja seurauksia lapsen syntymäajankohdan yhteiskunnallisesta tilasta. Sitä vaan antauduttiin tunteen vietäväksi, ja jos siitä sai lapsi alkunsa, niin ok, syntyi sitten n.40 viikon kuluttua. Ehkä syntyvyys on laskenut senkin takia, että loputtomiin optimoimalla jää vain selailemaan kalenteria, eikä varsinaisesta toimeenpanosta tule sen valmiinpaa.

Vierailija
50/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi siksi, että kehityin itse hyvin varhain, olin pitkä ja murrosikä alkoi aikaisin.  Se, että olen syntynyt joulukuussa ja sain olla koulussa itseäni vanhempien joukossa tasoitti asiaa hieman, olin silti luokan pisin ja aikavin (ja kärsin siitä).

Muistan, että lapsena jo ajattelin, että jos olisin syntynyt muutamaa viikkoa myöhemmin, olisin joutunut vuotta nuorempien kanssa kouluun ja siinä porukassa olisin ollut ihan huutomerkki, omalla luokallani sentään oli muutama muukin.

Eli ajattelin,  että jos lapseni perii tämän, on hänelle parempi, ettei ole luokkansa vanhimpia.

No, lapsi syntyi lokakuussa ja kasvaa miinuskäyrällä. Tosin on vielä pieni,  niin ei voi tietää.

Pisin ja aikavin???

Vierailija
51/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti yrittää lasta johonkin tiettyyn kuukauteen?

Vierailija
52/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina joku on joukossa nuorin, vanhin, kehittynein yms. Lapselle ei pitäisi tehdä tästä ongelmaa, vaan saada ymmärtää että jokainen kehittyy omaa tahtia.

Vierailija
53/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skorppari ei ole impulsiivinen.

Vierailija
54/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin ei muka halua? Itse ainakin tähtään ensisijaisesti tammikuun lapseen, helvetin lesoa sitten kun pääsee ikäluokkansa ensimmäisinä baariin 8-)

Vierailija
55/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä ei voi valita, veljen piti syntyä joulukuussa, mutta ei se suostunut syntymään ennen tammikuuta.

Vierailija
56/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aikuinen ihminen uskoo tollaiseen soopaan? Ei Ihmisen luonne siitä muutu, syntyy hän milloin vain. Omat lapseni ovat olleet pakastettuja alkioita joten pystyimme päättämään mihin vuodenaikaan he syntyivät. Miten heidän geenit ja persoonallisuus siitä olisi muuttunut sen mukaan milloin päätimme heidät ottaa pakkasesta? 

Vierailija
57/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuussa on kiva olla nuorin. Muut vanhenevat aikaisemmin. 

Olen syntynyt vuoden viimeisenä päivänä, kouluun 6v. Menin vuotta myöhemmin kun muut ikäiseni keskikouluun, joten siirryin ikä tasolleni. Ja riparin kävin  myös seur vuonna kun oli täyttänyt 15v  ed vuonna.

Nykyään vanhanaikainen tapa. Oma joulukuun lopussa syntynyt aloitti 6v koulussa.

Vierailija
58/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tammi-, huhti-, kesä- ja lokakuussa syntyneet lapset.

Ei mitään ongelmaa kenenkään kanssa.

Samanlainen sarja täälläkin. Tammikuussa syntyneet ehkä hieman hyötyivät harrastuksessaan siitä, että olivat ikäluokassaan vanhimpia, mutta muuten ei mitään  eroa.

Vierailija
59/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kamalaa olla viimeisillään raskaana paksuissa talvivaatteissa. Lapsemme on syntyneet huhti-, kesä-, heinä- ja elokuussa.

Ei siinä mitään kamalaa ollut. Olisi ollut kamalaa olla viimeisillään raskaana kesällä. Toki olin raskaana kesälläkin, mutta en vielä kauhean pitkällä. Lapsi on syntynyt joulukuussa. Hyvin on pärjännyt elämässä ja on nyt 20v. 

Vierailija
60/82 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skorpioni impulsiivinen? Höpö höpö, ei todellakaan ole. Sitä paitsi skorpionit ja kauriit tulevat hyvin voimeen keskenään.

t: skorpioni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme